Toon posts:

47LX9500 220v kabel kleurvolgorde

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wie o wie kan mij aub helpen!!??

Vandaag hebben we de 220v kabel van mijn 47LX9500 losgemaakt, omdat ik de 220v kabel door de muur heen wilde voeren.........en moest hiervoor de 3 stekkertjes uit de witte aansluitplug halen, tot zover alles goed gegaan en alles is nu netjes doorgevoerd en weggewerkt.

Maar nu komt het probleem, we twijfelen nu aan de juiste kleurvolgorde. |:(
Zou iemand mij kunnen zeggen welke volgorde het zou moeten zijn :?

Heb een bruine, groene en blauw draad.......... en wij denken dat dit ook de volgorde moet zijn (van links naar rechts gezien)

Natuurlijk hadden we dit van te voren hadden moeten opschrijven of en foto van moeten maken.........maar we dachten het wel te kunnen onthouden.........maar twijfelen nu :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:55
Het helpt gigantisch als je hier dan een foto van de stekker plaatst, zodat we kunnen aanwijzen waar die draden vastgezet moeten worden.

Voor het geval het helpt: die groene (zal wel geel-groen zijn?) is de aarde-aansluiting, die zal duidelijk afwijkend vastgezet moeten zijn dan de andere twee.
De bruine en blauwe maakt niet uit, mag je gewoon verwisselen.

Het correct aansluiten van die geel-groene is wel essentieel, dus zorg er voor dat je zeker bent van je zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het algemeen beleid of anders wachten tot maandag en de fabrikant bellen of desnoods de winkel voor een vervangende kabel; kan je daar mee experimenteren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10 01:22

Stoney3K

Flatsehats!

Gekke gedachte, maar waarom staat dit in LA? Volgens mij is het iets voor Elektronica hoor :)

De aardedraad (groen-geel) is inderdaad duidelijk anders dan de andere. Vaak zit er een 'oogje' aan waar je een schroef doorheen kan draaien als je TV een metalen behuizing heeft, anders zit ie op de printplaat vast op het punt waar 'E' (Earth) of een symbool van een naar beneden wijzende 'pijl' met drie streepjes op staat.

De fasedraad, bruin, zit normaal vast aan het punt waar 'L' (Live) binnenkomt, en de nuldraad (blauw) vind je er vaak naast met 'N' van 'Neutral'. L en N verwisselen is vaak geen probleem, want dat doe je ook als je de stekker in het stopcontact omdraait. Netjes is natuurlijk anders. ;)
MAX3400 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 23:56:
Het algemeen beleid of anders wachten tot maandag en de fabrikant bellen of desnoods de winkel voor een vervangende kabel; kan je daar mee experimenteren.
En hoe denk je dat die fabrikant gaat reageren? Euh, U heeft zelf die kabel bewust doorgeknipt, denkt U nu echt dat we daar een vervanger voor sturen? :+

[ Voor 23% gewijzigd door Stoney3K op 14-01-2012 23:57 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Stoney3K schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 23:56:
[...]

En hoe denk je dat die fabrikant gaat reageren? Euh, U heeft zelf die kabel bewust doorgeknipt, denkt U nu echt dat we daar een vervanger voor sturen? :+
Hond... Kortsluiting... Deur te hard dichtgeslagen... Lijkt me niet al te moeilijk om een kabel los te peuteren... :Y

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10 01:22

Stoney3K

Flatsehats!

MAX3400 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 23:58:
[...]

Hond... Kortsluiting... Deur te hard dichtgeslagen... Lijkt me niet al te moeilijk om een kabel los te peuteren... :Y
That's not the point. Zo'n TV heeft niet voor niks een sticker erop staan: "No user serviceable parts inside".

Wil je dus een kabel er volgens de fabrikant correct aan zetten, dan zul je hem van de muur af moeten halen, naar de fabrikant moeten sturen en krijg je hem weer verzegeld terug zodat je weer recht hebt op garantie.

Mag je natuurlijk wel weer helemaal opnieuw beginnen met die rotkabel. :+

Tip voor het omleiden van kabels door een muur volgende keer: Zorg dat de kabel niet in het apparaat wordt losgemaakt, maar aan de kant waar ie in het stopcontact verdwijnt. Het aansluiten daarvan is namelijk makkelijk:

Fase (bruin) en nul (blauw) verbind je aan de twee dikke pennen aan elk uiteinde van de stekker.

Aarde verbind je aan de schroef in de stekker die overblijft, en die verbonden is met de twee lippen van de randaarde.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Welkom op GoT :)

Lees je ook ajb -al is het maar globaal- onze omvolprezen how-to en faq door door?
(Het algemeen beleid en Forum FAQ #forumsoftware)

Verplaats ik in de tussentijd je topic naar de plek waar je misschien wel een zinnig antwoord krijgt, want dat moet je in Lieve Adjes niet op rekenen. Dat is voor beleidsdiscussies :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel SA007, maar een foto plaatsen is me tot nu toe nog niet gelukt.

Maar het klopt ik heb 3 pinnen, die in een witte platte plug geschoven zitten en de pinnen blijven doormiddel van een klein clipje in de witte plug vast zitten.

De pinnen zijn alle drie identiek, dus de pin van ground (groen/geel) is precies hetzelfde als die andere twee.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2012 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 16:24

SA007

Moderator Tweaking
Ok, je hebt 3 pinnen, de ground, en fase/nul.

Fase en nul (blauw en bruin) mogen zonder problemen omgewisseld zitten.
De aansluitingen voor die 2 zijn meestal ook nagenoeg identiek.

De aarde/ground/groen-geel is vaak afwijkend van de andere 2.

Als dat niet zo is is het bijna altijd de middelste.
Zoek bijv naar een E ergens of een van deze logotjes:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2d/Chassis_Ground.svg/40px-Chassis_Ground.svg.pngAfbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/91/Earth_Ground.svg/25px-Earth_Ground.svg.png

Een foto zou wel veel duidelijkheid scheppen om het zeker te weten.
In de FAQ staat prima uitgelegd hoe je een plaatje hier kan plaatsen.

[ Voor 10% gewijzigd door SA007 op 15-01-2012 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel SA007, maar een foto plaatsen is me tot nu toe nog niet gelukt.

Maar het klopt ik heb 3 pinnen, die in een witte platte plug geschoven zitten en de pinnen blijven doormiddel van een klein clipje in de witte plug vast zitten.

De pinnen zijn alle drie identiek, dus de pin van ground (groen/geel) is precies hetzelfde als die andere twee.

Op de witte platte plug staat YH (middelste) en een A (rechtse) ingedrukt, maar dat zegt mij niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 16:24

SA007

Moderator Tweaking
Die letters op de plug zijn de naam van de connector, schiet je niets mee op.

Waar gaat die stekker in, is daar niets erbij gezet?

Foto's kan je bijv plaatsen via imageshack, of de webpagina van je provider, of een andere imagehosting.
Zijn er plenty, vast een te vinden die werkt voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:58

Part

Helemaal niets.....

Aansluitingen zijn hier te vinden.
http://elektrotanya.com/l...ntation.pdf/download.html

Ga naar blz 59
connector sk101
Volgorde is L - aarde - N

Controleer wel even of de beschrijving overeenkomt met jou type TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel SA007 en PART!! _/-\o_

Heb mijn TV weer werkend doormiddel van jullie adviezen, geweldig!

Thanks d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Stoney3K schreef op zondag 15 januari 2012 @ 00:02:
[...]

That's not the point. Zo'n TV heeft niet voor niks een sticker erop staan: "No user serviceable parts inside".

Wil je dus een kabel er volgens de fabrikant correct aan zetten, dan zul je hem van de muur af moeten halen, naar de fabrikant moeten sturen en krijg je hem weer verzegeld terug zodat je weer recht hebt op garantie.
Dat is hier niet rechtsgeldig hoor, kunnen er zoveel opzetten als ze willen. Elke gekwalificeerde monteur(wellicht is dat nog geen eens verplicht) mag je TV repareren en dan mag de garantie niet vervallen, alleen op het gerepareerde onderdeel vervalt de garantie en moet de monteur gerant voor staan die hem gemaakt heeft. Is je kabel stuk en die heb je laten maken bij monteur op de hoek omdat je de tv niet wilde missen voor lange tijd en gaat iets heel anders stuk dan heb je gewoon recht op garantie, of ze moeten kunnen aantonen dat het komt door de reparatie die uitgevoerd is.

Overigens heb jij als koper niks te maken met de fabrikant maar met de verkoper, zolang je de koop niet bij de fabrikant doet heb je geen koopcontract met de fabrikant en die heeft dus geen garantieplicht. is totaal niet van belang wat de fabriek geeft of niet, Enige wat telt is wat de wet oplegt, en die legt alleen garantie op aan de gene waarmee je koopcontract aangaat. Volledige garantie op TV is wettelijk 2 jaar en via de verkoper, daarna heb je nog tijdje gedeeltelijke garantie.

-Andere hobby- -

Pagina: 1