programmeerbare reciever

Pagina: 1
Acties:

• koos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10-2025
Hoi allemaal

Wat ik me afvraag is het volgende:

Bestaat er op de markt een betaalbare reciever die zo in te stellen is dat-ie automatisch op een andere zender springt volgens een vooraf ingesteld programma.
Dus van 07.00 op 538 daarna om 10.00 naar ClassicRock en vervolgens om 14.00 naar 3FM.
Lang gezocht maar nie gevonden nie.

Koos

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:46

DjVe

Hatsaflats!

jeetje....een receiver niet naar mijn weten, maar wellicht dat je bij een digitale tv ontvanger wel mogelijkheden hebt. Bij UPC kan het niet, maar wellicht andere providers wel.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:53

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik heb een satelliet ontvanger (die ook verkrijgbaar is als dvb-c en dvb-t ontvanger), daarin kan ik zap timers programmeren, precies wat jij zoekt.
In mijn geval een VU+ Duo, maar de kleinere broers en zussen kunnen dat ook.
Zelfde geldt voor Dreambox ontvangers.

Edit:
Ik zie dat je bij VU+ alleen van DVB-S af kan stappen als je de Ultimo koopt, en die is >€500,-.

Dreambox heeft wel een betaalbare, DVB-T, https://www.cardwriter.nl/nl/pd1124446151.htm?categoryId=12

[ Voor 28% gewijzigd door remco_k op 14-01-2012 20:34 ]

Alles kan stuk.

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-01 18:51

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Dat is zo'n niche feature dat deze niet in een consumenten audio receiver te vinden is. Als je echt iets als dit wilt en je bent een beetje handig met computers / elektronica, dan kun je hier wel wat op verzinnen. Mijn gedachten gaan uit naar een PC met infrarood zender en een stukje software die op gezette tijden de receiver op een ander kanaal zet. Als je geen PC aan wil hebben of in de buurt staat, dan kun je zelf een klein kastje in elkaar zetten. Het Arduino platform biedt alle bouwstenen om een klein kastje te maken die op gezette tijden een receiver van kanaal doet wisselen. Je moet daarbij wel de benodigde software (laten) programmeren.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• koos
Oei, eigenlijk wel blij dat-ie niet bestaat. Scheelt weer een hoop centen. TV zenders zijn wel te selecteren op deze manier.(Samsung 6700 Ci+) Maar bij radio zender info staat "geen informatie". Dun kun je ook niets selecteren.
Het is natuurlijk prachtig om zoiets via de comp aan te sturen maar de rest van de familie moet er ook mee kunnen spelen. Daar komt nog bij dat je dan weer een TV/PC erbij hebt draaien. (heb ik net overal spaarlampen..)

Groeten

• w-dev
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-01 20:15
Is er niet een persoon in huis die om de 3 a 4 uur eens op de afstandbediening van een receiver kan drukken?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:46

DjVe

Hatsaflats!

koos schreef op zondag 15 januari 2012 @ 10:27:
Oei, eigenlijk wel blij dat-ie niet bestaat. Scheelt weer een hoop centen.
Zo kan je het ook bekijken ;)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:53

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Nu ik er eens over nadenk, er bestaan programmeerbare afstandsbedieningen op de markt die geprogrammeerd en op tijd bepaalde IR codes kunnen uitsturen. Ben je voor een paar tientjes klaar.
Deze dingen worden vaak gebruikt bij wat oudere mensen die alle verschillende technieken niet snappen (settop box met losse recorder), meestal om iets op te nemen op de "videorecorder". Ik kan het model wat ik in m'n hoofd heb zo snel niet vinden, maar misschien kan je er iets mee.

[ Voor 6% gewijzigd door remco_k op 15-01-2012 11:28 ]

Alles kan stuk.

• koos
w-dev schreef op zondag 15 januari 2012 @ 10:42:
Is er niet een persoon in huis die om de 3 a 4 uur eens op de afstandbediening van een receiver kan drukken?
Mijn vraag was of er zoiets te koop is. Moet ik me nu schuldig voelen omdat ik een klokthermostaat in m'n kamer heb hangen?
Na Edwin Everts komt altijd zo'n tenenkrommend programma, daar luister je dan per ongeluk een kwartier naar. Naar de ab zoeken..Vervolgens vraag jeje af waar Stenders ook al weer zat etc etc. Daar gaat het mij om.
Ik ben niet lui...
Pagina: 1