• Elle_John
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-12-2021
Hallo nu heb ik hier bijna geen last van maar ik vroeg me af hoe kan dit gebeuren?

Dit gebeurt alleen als ik Videokaart of Audiodrivers of zo installeert dan na kan hij mijn SSD niet meer vinden en ook niet meer in de bios maar als ik de stroom eraf haal en er weer op, pakt hij hem wel weer???.

My Pc Specs:

Moederbord: Asus P6t
Geheugen: 12Gb OCZ GOLD 1600Mhz (1625 ongeveer overgeclockt)
Cpu: i7 920 DO 3.8Ghz (stable 24/7)
Videokaart: 5970 2GB
OCZ Vertex 2 120GB
1X Samsung Spin 3 1Tb HDD
1x WD 1.5 Extern HDD

Wat denken Jullie?:)

Mvg Jan

• anexis79
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:38
Dat je SSD aan het overlijden is

Zolang je nog garantie heb Rma bij desbetreffende winkel en desnoods tegen bijbetaling eentje van een goed merk aanschaffen

Ga voor de Crucial ofzo

In ieder geval niks met sandforce-controller

Heb hetzelfde probleem gehad en de verkoper bij mycom probeerde me een Ocz 3 serie aan te smeren

Heb bedankt en een tientje bijbetaald voor de crucial

Sindsdien geen problemen meer

Path of Exile

Verwijderd

anexis79 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 20:46:

Zolang je nog garantie heb Rma bij desbetreffende winkel en desnoods tegen bijbetaling eentje van een goed merk aanschaffen

Ga voor de Crucial ofzo

Heb hetzelfde probleem gehad en de verkoper bij mycom probeerde me een Ocz 3 serie aan te smeren

Heb bedankt en een tientje bijbetaald voor de crucial

Sindsdien geen problemen meer
Dat is heel drastisch en eigenlijk niet het soort oplossing waar je als eerste aan denkt, toch?
Kijk eerst eens of de firmware van de vertex up to date is.

• Elle_John
ik ben van plan om een ocz summit SSD te kopen die zijn wat stabieler met de FirmWare,

Maar ik wilde even horen van jullie. Wat ik er niet bij heb vertelt is dat de pinnen die in de kabel horen te zitten in de SSD vast zitten dus als je de kabel los doet dan vliegen de pinnen alle kanten op:P het zit nu vast met seconde lijm. Maar kunnen jullie mij een link of een topic geven hoe ik de SSD kan updaten.?

Mvg Jan

• Xatom
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-02 10:09

Xatom

Misschien moet je een andere SATA-poort proberen?

• Elle_John
Ja dan moet ik me dure Videokaart en al er ook uithalen:) nee ik wil nog wat horen over howto install Firmware en dan weet ik genoeg ik koop gewoon een nieuwe want dingen zoals dit kan weer mee naar de volgende pc want deze moederboard heeft niet eens Sata III dus de performance uit een SSD Minimaal want ja ssd kunnen we naar de 300 a 600mbs gaan maar dat kan een Sata II niet aan.

Het lijkt erop dat ik dan een beetje vast zit misschien toch maar een nieuwe pc?:P
Dit pc is ook oud ik denk dat ik hem ga verkopen naar een paar maanden en weer een complete nieuwe ga kopen ik bedoel wat is 1500 a 2000 euro?:P

Mvg Jan

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:20

Ga voor de Crucial ofzo

Waar slaat dat nu weer op de OCZ Vertex twee schijven zijn perfect hoor dat jij er mischien wat mindere ervarigen mee hebt betekent niet dat je het moet afdoen als een slecht merk

Cloud ☁️

Verwijderd

Elle_John schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:08:

Het lijkt erop dat ik dan een beetje vast zit misschien toch maar een nieuwe pc?:P
Dit pc is ook oud ik denk dat ik hem ga verkopen naar een paar maanden en weer een complete nieuwe ga kopen ik bedoel wat is 1500 a 2000 euro?:P

Mvg Jan
Vreemde vraag misschien maar waarom open je dit topic dan????

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 15:30

DaLoona

Certified nutcase since 1974

En dit valt ook wel mee, want met Sandforce zit het (de laatste tijd tenminste) wel snor, het is vaker Jmicron, die loopt te klooien is mijn ervaring.

[ Voor 10% gewijzigd door DaLoona op 15-01-2012 13:28 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Elle_John schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:04:
ik ben van plan om een ocz summit SSD te kopen die zijn wat stabieler met de FirmWare,

Maar ik wilde even horen van jullie. Wat ik er niet bij heb vertelt is dat de pinnen die in de kabel horen te zitten in de SSD vast zitten dus als je de kabel los doet dan vliegen de pinnen alle kanten op:P het zit nu vast met seconde lijm. Maar kunnen jullie mij een link of een topic geven hoe ik de SSD kan updaten.?
Daar kan je probleem wel eens in zitten. Ik zou, net zoals Naxiz zegt, eerst maar eens je sata kabel verplaatsen. Als het mis gaat met je kabel tijdens het update van de firmware, heb je aan je ssd nix meer.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• Elle_John
Kijk ik wil wel graag weten wrm hij zo is geworden en ja het is een feit de Vertex Serie is de minste zoek maar op internet(tenzij zij allemaal liegen maar ja)

Hier voor had ik de Ocz Vertex die is net zoals die van mijn vriend in een week of 2 stuk gegaan toen kregen we de Vertex 2 en die heeft niet echt problemen gehad alleen na dat de pinnen in de ssd vast zitten (maar ja dat is dan mijn eigen domme schuld).

Maar aan de andere kant je moet wel snappen dat die pinnen die in de sata horen zitten niet meer in de sata maar in de ssd zelf de pinnen zitten vast met lijm:O:D

Dus het zou me niet verbazen dat het nu wat problemen gaat brengen.
Maar nu moet ik er wel bij zeggen mensen het gebeurd alleen maar als ik bijvoorbeeld een update van de videokaart of geluidkaart doe dan vind hij die ssd niet meer ff stroom eraf volla hij doet het weer heel raar.

Mvg Jan Kennis is macht hoe meer je weet hoe beter.

EDIT: downloader91 ja sry serie dan:P merk zelf is wel goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Elle_John op 15-01-2012 16:39 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:48

Shunt

Boe

Ik zie dat je een OC hebt draaien.
Bij mijn eerste stata bordjes had ik veel last van het door jou genoemde can't find boot device probleem. OC uit en geen problemen meer. In theorie zou je door de FSB / PCI lock geen last moeten hebben van een OC maar toch merk ik bij ook wat nieuwere borden dat het niet altijd zo roos kleurig is. Ik zou zeggen probeer het eens zonder OC.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Helaas heb ik zelf ervaring met de Vertex 2. Problemen met de SSD beginnen met dat die af en toe niet gevonden wordt en na loop van tijd helemaal niet meer gevonden kan worden door bios. Mijn Vertex 2 had altijd laatste Firmware.

Nu is laatst weer mijn Vertex 2 overleden (2de), gelukkig heb ik met RMA de Vertex 2 nu kunnen omruilen voor een Crucial M4.

Ik zou dus eerst een andere SSD kopen en kijken wat er dan gebeurt (of Vertex 2 RMA).
Pagina: 1