Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:16
Hallo allemaal,

Ik dacht dat 't mij wel leuk leek om 'Light Wooden Dock' te gaan gebruiken. Dus deze gedownload en gesleept naar de resources in dock.
Alles naar wens tot nu toe. Echter ik kwam erachter dat de rechtermuisknop niet werkt op het dock. Dus zaken als afsluiten, nieuw venster e.d. zijn niet zichtbaar en dus ook niet uit te voeren. Toen heb ik gezocht op google of dit wel mogelijk was bij dat dock maar ik werd er niet echt wijzer van, dus toen maar 'Dark Wooden Dock' gaan gebruiken. Hier had ik meteen hetzelfde probleem mee.

Vervolgens besloten om terug te gaan naar het originele/default dock van Apple zelf. Maar toen schrok ik:
Ook hier werkt de rechtermuisknop niet meer!! Ook de lichte bolletjes onder een applicatie, dat deze actief is, zijn niet aanwezig! Rechtermuisknop werkt wel gewoon in Chrome, Word of Finder.
Oftewel, ik zit nu met het standaard dock zonder die lichte bolletjes dat een programma actief is en mijn rechtermuisknop werkt daar ook niet op. En als ik de map 'Programma's' aanklik in het dock, wordt er niks geopend maar verdwijnt het dock om na 2 à 3 seconden weer te verschijnen alsof er niks is gebeurt.

Ik heb het volgende al geprobeerd:
  • "killall Dock" in terminal
  • Proberen 'Dock' te herstellen vanaf TimeMachine maar dit is niet mogelijk aangezien deze(dock) in gebruik is
  • Default dock gedownload en toegepast
  • com.apple.dock.plist verwijderd
Geen van bovenstaande oplossingen biedt een uitkomst en daarom is mijn vraag wie hier meer over weet en mij kan en wil helpen?!

Ik draai de meest recente versie van Snow Leopard.

Alvast bedankt!

Groet

=====
Inmiddels opgelost:
Met het programma 'Docker' is het wel mogelijk om juist terug te gaan naar default dock. Tevens heb je hierbij de mogelijkheid om de 'actieve bolletjes' te activeren en tal van andere opties.

Allen bedankt voor de reactie!
=====

[ Voor 8% gewijzigd door Trezzahn op 15-01-2012 14:05 . Reden: Opgelost! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Het dock uit je Time Machine op bijv. je bureaublad zetten en in single user mode via de command line terugplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
Bedankt voor je reactie.

Maar ik ben daar niet zo heel handig mee maar ik heb net even gegoogled en ik heb het volgende gedaan:

- Dock.app op bureaublad gezet
- In single user mode gegaan
- Deze command uitgevoerd: sudo mv /Desktop/Dock.app ~/System/Library/CoreServices/
Maar dan zegt die steeds: No such file or directory.

Wellicht heb ik iets fout gedaan aangezien ik total-noob ben met terminal e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Je commando klopt niet helemaal. Je typt namelijk /Desktop maaronder root (/) bestaat er helemaal geen map Desktop. Het makkelijkst is om eerst via "cd" naar de Desktop map te gaan: cd /Users/<username>/ Desktop.
Daarna doe je sudo mv Dock.app ~/System/Library/CoreServices

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 22:34
Een dock kun je ook beter instellen met iets als CandyBar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
Darkstar schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 20:35:
Je commando klopt niet helemaal. Je typt namelijk /Desktop maaronder root (/) bestaat er helemaal geen map Desktop. Het makkelijkst is om eerst via "cd" naar de Desktop map te gaan: cd /Users/<username>/ Desktop.
Ik heb exect gedaan wat wat je zei maar ik krijg wederom "No such file or directory".
funkeey schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 20:38:
Een dock kun je ook beter instellen met iets als CandyBar.
Ik heb toentertijd deze applicatie geinstalleerd gehad maar ik snapte er werkelijk niks van. Toen ik vervolgens ergens las dat je ook gewoon enkele bestanden kunt verplaatsen en overschrijven heb ik dit gedaan aangezien dit makkelijker was. Dit heeft toen gewerkt, ik heb toen verschillende docks gehad en tot dus ver zonder fouten e.d.

Maar als je, als dit opgelost is, een link naar een tutorial hebt zou ik dat erg waarderen! haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 22:34
Trezzahn schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 20:55:
[...]

Ik heb exect gedaan wat wat je zei maar ik krijg wederom "No such file or directory".

[...]

Ik heb toentertijd deze applicatie geinstalleerd gehad maar ik snapte er werkelijk niks van. Toen ik vervolgens ergens las dat je ook gewoon enkele bestanden kunt verplaatsen en overschrijven heb ik dit gedaan aangezien dit makkelijker was. Dit heeft toen gewerkt, ik heb toen verschillende docks gehad en tot dus ver zonder fouten e.d.

Maar als je, als dit opgelost is, een link naar een tutorial hebt zou ik dat erg waarderen! haha :)
Sorry, maar een tutorial voor een programma waarmee je in 1 druk op de knop het dock verwisseld.. Dat heb ik nog nooit gezien.

Mogelijk kun je vanuit candybar je dock naar het originele herstellen, misschien is dit een poging waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
Heb nu al op 3 verschillende manieren geprobeerd het default dock te herstellen. Ook met CandyBar, maar zonder resultaat :(
Het 'actieve-applicatie-bolletje' komt niet terug en rechtermuisknop doet 't ook nog niet daardoor. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 15:34
Wanneer heb je het gedaan? Als je niet bang bent dingen kwijt te raken zou ik gewoon teruggaan naar een eerdere backup en van daaruit weer lekker verder werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
Ik heb vanmiddag zitten kloten met dit hele dock gebeuren. Laatste back-up dateert alweer van 28 december 2011. Ik ga niet terug zetten naar dat tijdstip aangezien ik elke dag voor school ben bezig geweest en ik daarvoor dus elke keer bestanden muteer en nieuwe aanmaak. Hetzelfde geld voor overige zaken zoalls muziek, films en mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 15:34
Trezzahn schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 21:42:
Ik heb vanmiddag zitten kloten met dit hele dock gebeuren. Laatste back-up dateert alweer van 28 december 2011. Ik ga niet terug zetten naar dat tijdstip aangezien ik elke dag voor school ben bezig geweest en ik daarvoor dus elke keer bestanden muteer en nieuwe aanmaak. Hetzelfde geld voor overige zaken zoalls muziek, films en mail.
Je hebt niet incremental backups aanstaan via Time Machine?
Aanrader voor de volgende keer dan... Lijken mij de opties nogal opgehouden. Je zou een reinstall van Snow Leopard kunnen doen waarbij je alleen OS X opnieuw installeert en dus al je gegevens behoudt.

Vooralsnog: Maak, als je dat gaat doen, alsjeblieft een nieuwe backup met Time Machine, just in case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
Ik ben aardig op weg om alles weer goed te krijgen. Heb inmiddels alle bestanden uit trash gehaald en hersteld naar de normale locatie voor het dock. Vanmiddag gaf dat geen resultaat maar nu opeens wel.

Rechtermuisknop werkt inmiddels weer maar ik mis 2 dingen:
- Het 'actieve-applicatie-bolletje' is nog niet zichtbaar;
- En dat 'verticale-vergroot-balkje' in het dock, tussen je applicaties(individueel) en programma's(map), downloads en trash mist nog.

Misschien dat iemand die kan uploaden misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ok stappenplan:

1. Zorg dat er een schone Dock.app uit 10.6.8 op je bureaublad staat. Voor de zekerheid kun je ook van je huidige Dock.app nog een backup maken mocht je je daar veilig bij voelen.
2. Boot naar single user, vergeet niet een filesystem check te doen en je schijf te mounten:
fsck -fy
mount -uw /
3. Voer de volgende commando's uit:

Voor de zekerheid de huidige Dock.app verwijderen (geen typfouten maken he ;)):
rm -rf /System/Library/CoreServices/Dock.app
Kopieren van je schone Dock.app naar de juiste locatie:
cp /Users/jekortenaam/Desktop/Dock.app /System/Library/CoreServices/Dock.app
Ik ben alleen even niet zeker of je ook sudo voor de commands moet zetten in single user, maar ik geloof het niet.

4. Opnieuw opstarten, even je permissies herstellen in Schijfhulpprogramma en alles zou weer moeten werken.
Darkstar schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 20:35:
Hier gaat ook het een en ander mis, de systeemmap staat sowieso niet in je home map (~). En na CoreServices nog even /Dock.app toevoegen zou moeten werken. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Frietsaus op 14-01-2012 22:49 ]

Pagina: 1