Toon posts:

Arduino laser-harp

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers, :)

Ik heb sinds 3 maanden een arduino en heb hier al wat simpele projectjes mee gedaan!

Voor mijn volgende project wil ik een laser-harp gaan bouwen, waarbij je 12 laserstralen in een waaiervorm (of parallel) voor je hebt, en als je een laserstraal onderbreekt, zend mijn arduino een midi signaal naar mijn computer op basis van welke laserstraal onderbroken werdt...

Nu heb ik via dealextreme al 12 laserpointers besteld.
Mijn main conccern is hoe deze aan te sluiten, het zijn 5mW(3.5~4.5V) rode laser pointers(modules). Kan ik deze gewoon parallel aansluiten op een 4V power suply of is dit niet handig(ivm overbelasting van de power source)? En zou ik deze laser modules ook op een of andere manier moeten coolen(ze staan waarschijnlijk wel een kwartier tot een half uur aan per sessie)?

Heeft iemand ervaring hiermee?

Danku
Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Misschien dat je iets hebt aan de informatie van een GoT'er die dit al gemaakt heeft: Laserharp ala Jean Michel Jarre

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-10 19:55

M2M

medicijnman

Koelen hoeft niet. 5 milliwatt is nauwelijks vermogen. En een deel daarvan wordt ook nog omgezet in (zichtbaar) licht.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Gewoon met eentje proberen, even de multimeter op mA-stand zetten (natuurlijk in de stroomkring opnemen) en meten maar.

5mW bij 4V = 0.005/4=0.00125A x 12 stuks = 0.015A Meeste voedingen komen ruim boven de 1A uit, gaat dus gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10 01:22

Stoney3K

Flatsehats!

Gewoon aansluiten op een voeding die een redelijk stabielen 4V geeft zal goed genoeg zijn.

Je kan eventjes met één pointer proberen of ie het met 5V langer dan een uur uithoudt, want 5V voedingen zijn iets makkelijker verkrijgbaar dan 4V, maar als het echt nodig is kun je bijvoorbeeld ook een 1N4002 in serie met een 5V voeding gebruiken voor 4,3V naar je lasers toe.

Als je ze allemaal gelijktijdig aan hebt staan zul je natuurlijk wel een brug van sensors over je hoofd moeten bouwen. ;)

Overigens ga je in een beetje verlichte omgevingen niet veel zien van die 5mW rooie pointers. Groene pointers zijn een stuk zichtbaarder, maar ook iets prijziger.

Wil je echt lomp doen, dan ga je natuurlijk voor meer vermogen in rood of blauw. >:)

[ Voor 20% gewijzigd door Stoney3K op 15-01-2012 00:18 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 17:30

Nox

Noxiuz

Blurayspelertjes slopen ;)

Wil je het zichtbaar maken moet je even wat theaterrook oid in je kamer spuiten. Zorg wel dat de brandweer er vanaf weet, de buren kunnen wel eens bellen.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Pagina: 1