Scythe Shuriken Rev.B koelt niet

Pagina: 1
Acties:

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-01 16:30
Hallo,

Mijn broer heeft een scythe shuriken rev. b gekocht, geïnstalleerd, maar het koelt totaal niet.
De koeler is correct aangesloten en de sticker was van het blok verwijderd.
Er is arctic silver (o.i.d.) er tussen gesmeerd (grootte van een rijstkorrel) en het was goed aangespannen.
Eigenlijk was hij perfect geïnstalleerd. Toch, als mijn broer de computer aanzet, stijgt de temperatuur tot wel 89°C (hij heeft een AMD 6core) De koeler heeft een snelheid van 100% dus dat is ook geen probleem.
Hoe komt het dat die niet koelt? Nu heeft hij een andere koeler van mij gekregen en die werkt perfect.
Er zitten wel een paar "gaten" in de heatpipes, die waren er toen hij uit de doos kwam (was helemaal nieuw).
Als ik kijk op internet naar afbeeldingen van de scythe shuriken, lijkt het of dat die gaten er standaard in zitten.
Dus even samengevat:
- koeler is perfect geïnstalleerd
- koelpasta aangebracht (rijstkorrel)
- 100% fan speed
- standaard (?) gaten in heatpipes

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

• relie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-01 17:03
Neem anders eens een foto van die gaten, want denk niet dat dit de bedoeling is.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:16

Nemesizz

Untouchable

Wat ik zo snel kan vinden qua reviews en dergelijke is de koeler meer bedoeld voor lichtere processors en in smalle (HTPC) behuizingen (denk aan Athlon II x2's ofzo).

Ik zie reviews met een Pentium 4, waar de Shuriken het ding boven de 100ºC laat komen, i7's en Phenom x4's komen al rond de 80ºC uit onder load.

Ik heb het vermoeden dat de Shuriken niet echt een goede keuze is voor een 6 core Phenom....
(ik kon iig niet zo snel een review vinden die daadwerkelijk lage temperaturen aangaf bij quad-cores of hoger).

[ Voor 3% gewijzigd door Nemesizz op 14-01-2012 18:45 ]

• RyuuPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:29

RyuuPro

That Damn Fly

Ik denk dat je voor een hexacore toch echt de Ninja 3 of de Mugen 2 (het liefst die laatste) nodig hebt.

Kaze Ni Nare

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-01 16:30
Ik dacht ook van wel, mijn broer wil een mooie stille koeler, maar de koelprestaties waren ook niet al te best. Hij heeft nu al mijn revoltec pipe tower advanced gekregen, die koelt tot wel 38°C ;)

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

• tommes112
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-08-2025
Deze noctua koeler is ook prima te gebruiken in combinatie met een AMD 6-core.
http://tweakers.net/pricewatch/248235/noctua-nh-u9b-se2.html
CPU draait idle 32°C. Maar kan nog een stuk koeler, omdat er nu te veel koelpasta tussen zit en te lui ben om het opnieuw aan te brengen :)
Pagina: 1