Toon posts:

Mediaspeler voor cd's, bediening dmv touchscreen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n vader wil graag al zijn cds makkelijk binnen handbereik hebben en heeft hiervoor het plan opgevat om alles te digitaliseren. Hij wil uiteraard geen kwaliteitsverlies van het geluid. Ik ben opzoek naar een systeemsetup die dit zou kunnen realiseren en hoop hier wat adviezen te kunnen krijgen.

Vereisten:
- cd-data moet ongecomprimeerd kunnen worden afgespeeld.(Het rippen van de cd kan gewoon gebeuren op de computer).
- Het moet mooi gerankschikt per album zijn en ook de mogelijkheid hebben voor albumillustraties.
- Het apparaat moet aangesloten worden op een home cinema set (reeds aanwezig).
- Het apparaat moet bestuurd worden dmv een touchscreen. Dit mag bijvoorbeeld ook een tablet zijn, maar dat is ongeveer het gewenst beeldformaat.
- Het mag niet duurder zijn dan 1000 euro.

Ik zat zelf te denken aan een combinatie van een mediaspeler zoals de AC-Ryan met 2 TB HD, maar dan moet dat nog aangestuurd worden met een touchscreen en dat wordt moeilijk denk ik. Iemand een idee?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2012 16:52 ]

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:01

orf

Een squeezebox met squeezepad werkt mooi. De cd's kun je dan op een nas zetten die je in je netwerk hangt. Op een computer kan ook natuurlijk.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:12

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Je zou eens de topicstart van het onderstaande topic kunnen lezen, daar staat ook een werkende opstelling. Dat is een opstelling met een NAS, mediaspeler (verbonden met de home cinema set) en bediening dmv een Android telefoon en/of tablet (wellicht is er ook een Ipad oplossing maar die is dan wel duurder qua aanschaf denk ik).

NAS – Mediaspeler – Streamen, hoe ik het doe

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Als het puur om muziek gaat, zou ik de typische mediaspelers vergeten. De genoemde Squeezebox of Sonos zijn hier veel beter geschikt voor.

Beide speler zijn via touchscreen apparaten te besturen. De Sonos is een stuk duurder maar over het algemeen is bij Sonos de boel ook prettiger uitgewerkt.

Verwijderd

En optie is om de computer aan te sluiten op de TV en JRiver Media Center te installeren.
Perfect voor audio en meer. Jriver Media Center is dan te gebruiken op zowel de PC als op de TV.
Het heeft bovendien verschillende view mogelijkheden, zo kun je op de TV Theater View interface gebruiken en in de computer een andere interface.

Door een computer te gebruiken ipv een apart apparaat heb je de meeste mogelijkheden, aparte apparaten hebben altijd beperkingen.
Bovendien zijn er voor jRiver media Center tal van plugins voor telefoons ed.

It has a Theater View interface, controllable by a Media Center Remote, an iPad, iPhone, Android, a Windows netbook or Touchscreen.

http://www.jriver.com/index.html

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Iedere pc applicatie die kan worden bestuurd met een muis / touchpad, kan toch ook worden bestuurd met een touchscreen? Er is bij mijn weten geen relevant verschil.

Denk wel aan het gorilla arm effect...
Pagina: 1