Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr32
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Hoi allemaal,

Ik ben sinds een week een trotse bezitter van de Samsung Galaxy S WiFi 5.0. Een mp4 speler die gemaakt is met dezelfde hardware (behalve scherm, accu en camera) als de smartphone versie. Hij heeft alleen geen telefoon functie.

Nu wilde ik 3 apps installeren. Froggy Jump, Mega Jump en Viber. De eerste heb ik (op één of andere manier) geïnstalleerd gekregen. De andere twee krijg ik sinds gister niet geïnstalleerd. De Android Market is (denk ik) wat strenger geworden op incompatible devices. Het vreemde is dat deze apps op de gewone Samsung Galaxy S (II) met hetzelfde systeem (2.3.5) wel werken, en hier zeurt hij om een incompatible device.

Ten eerste: Waarom? En ten tweede: Weet iemand een manier om ze toch te installeren. Er zijn manieren om een bepaald bestand aan te passen, maar dan moet er geroot worden. Niet dat ik daar iets tegen heb, maar ik heb geen zin om m'n garantie na een week al ongeldig te verklaren. Tenzij Samsung daar anders over denkt...

Froggy Jump werkt trouwens vlekkenloos...

Alvast bedankt,

mr32 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Probeer je het alleen via de market? Installeer op een geroot apparaat, Titanium backup maken, apk uit de backup halen, kopieren naar je GS2 Wifi apparaat, beveiliging op installatie van onbekende sources uitzetten, en proberen maar.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr32
  • Niet online
Kan Samsung moeilijk gaan doen om geroote apparaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

mr32 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 15:21:
Kan Samsung moeilijk gaan doen om geroote apparaten?
Rooten is alleen nodig voor de initiele installatie, niet voor je GS2 Wifi apparaat. Anders vraag je een kennis die een geroote telefoon heeft voor de APK? Er opnieuw vanuit gaande dat het niet om warez gaat.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr32
  • Niet online
Dus gewoon een apk op internet zoeken (bij gebrek aan geroote android apparaten in mijn omgeving) en die op die van mij installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

mr32 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 15:41:
Dus gewoon een apk op internet zoeken (bij gebrek aan geroote android apparaten in mijn omgeving) en die op die van mij installeren?
En dat kan risicovol zijn ivm trojans etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr32
  • Niet online
Virusscanner op android is dus aan te raden, en een keer door VirusTotal dus ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Je kunt gewoon applicaties installeren via Dropbox, dat vind ik zelf de makkelijkste methode :) Maar via File explorers kun je ook gewoon installeren, dan moet je elke keer het apk-bestand op de telefoon of SD-kaart zetten. Je hebt geen root-rechten nodig voor het handmatig installeren van apk-pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Heren, gaan we nu serieus minder legale software lopen promoten?

Stuur gewoon een mailtje naar de makers en vraag of ze je apparaat willen ondersteunen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:33
Stukfruit schreef op zondag 15 januari 2012 @ 05:25:
Heren, gaan we nu serieus minder legale software lopen promoten?

Stuur gewoon een mailtje naar de makers en vraag of ze je apparaat willen ondersteunen.
Wat is er illegaal aan gratis apps buiten de market om installeren? Het is geen ios..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:41
Misschien werkt een alternatieve market wel? (geen idee, want ik heb nog niet het probeleem van incompatible device tegengekomen)
bv Amazon Appstore, AppBrain, GetJar..., ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

De Device capabilities die de app vraagt zitten in de apk. Mail de makers dat ze de permissie voor 'gsm' moeten verwijderen. Ik snap sowieso niet waarom die apps die nodig hebben...

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Pagina: 1