Internet valt soms weg

Pagina: 1
Acties:

• tweakerolivier
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-02 13:43
Beste Tweakers. Ik wil graag jullie advies over netwerken die ik meemaak, die uitvallen.

Ik heb een simpel netwerk aangelegd bij kennissen van mij.
Hun setup bestaat uit een all-in-one pakket van ziggo:
Een Ubee modem in de meterkast. Hieraan een ICIDU splitter die rechtstreeks splitst naar een alarminstallatie. Vanuit de meterkast lopen kabels naar andere plekken in het huis. Hier op zijn een laptop en een Apple Airport Express aangesloten.

Als ik alles heb aangesloten werkt het systeem prima. Een laptop bedraad op een vaste plek, een iPad 2 op de Airport Express en de alarminstallatie die het gewoon netjes doet. Dit blijft allemaal keurig werken. Maar niet voor lang!
Na een maand ongeveer begint de Airport meestal raar te doen. De iPad krijgt geen verbinding en de alarminstallatie valt uit. Ik ben soms wel 2 uur bezig om alles weer werkend te krijgen door te klooien met kabeltjes verwisselen, stopcontacten nakijken enzovoort!

Thuis heb ik ook wel eens dat mijn draadloze internetverbinding spontaan uitvalt. Vaak duurt het ook dan heel erg lang voordat alles weer werkt.

Weten jullie waar het aan ligt dat het netwerk er spontaan uitknalt?
Ik ben jullie reacties zeer dankbaar!

Thomas (tweakerolivier)

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-02 22:01
Heb je thuis ook een zelfde Apple Airport Express?
Kijk of je de nieuwste firmware hebt anders updaten.
Ik begrijp dat je internet op je laptop wel blijft werken via een andere router?
Als je geen internet hebt op de Ipad heeft deze dan nog wel verbonden via de wifi signaal van je AAE?

• tweakerolivier
Ik heb thuis geen Airport Express. Aanvankelijk gebruikte ik de wifi functie op mijn std router. een Speedtouch WL780. Hier viel ook af en toe het signaal weg in de vorm van 'time-outs bij verbinding'. Nu heb ik een Netgear 54G router die het laatst ook begon te vertonen.

Het internet op de laptop van die kennissen van mij blijft werken. Die zit met een kabel (door de muur) naar de meterkast op de splitter.

Nee. Het signaal valt uit en het AAE geeft een geel knipperend lampje i.p.v. groen, terwijl er niets veranderd is. Niet losgekoppeld geweest ofzo.

• tweakerolivier
Iemand een idee?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Ik neem aan dat de ICIDU een router is!?
Kan je alleen de ICIDU de volgende keer resetten als er problemen zijn?
Hoe heb je de AAE geconfigureerd?
Optie om de AAE in plaats van de ICIDU neer te zetten?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• tweakerolivier
ICIDU is een NIET-wireless router.
AAE is gewoon een acces point geconfigureerd.
Er is geen optie om de AAE in plaats van de ICIDU te zetten, daar een Airport niet over extra ethernetpoorten beschikt

• tweakerolivier
Is er echt niemand die het weet?!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-12-2025
Nee ik durft je geen oplossing te geven. Maar weet je zeker dat het euvel niet opgelost is na een harde reset van de modem? En daarna eventueel het opnieuw opstarten van de apparaten die na het modem komen? Ik heb vandaag die hell van een Ubee modem weg mogen doen van ziggo en heb er een Cisco voor terug gekregen. Ik ben nu al blij. Die Ubee liep bij mij steeds rond de 20minuten vast. Een hard reset naar fabrieksinstellingen was nodig om het weer aan de gang te krijgen. -_-'

Het is een zeer lastig probleem als het pas na een maand oid optreed. pingen binnen het netwerk gaat wel gewoon prima?

Always look on the bright side of life.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Ik heb geen idee hoe Ziggo die dingen standaard instelt, maar kijk eens na of je Ubee ook router speelt of enkel modem (bridged) is. Kan je eens het type geven van die Icidu? Kan je als de problemen zich voordoen nog de webinterface van je router bereiken?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1