Toon posts:

Subwoofer canton defect?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen,

Ik heb de volgende setup van home cinema:

Receiver: Sony STR-DG820
Speakerset: Canton Movie CD 102 5.1

Nu heb ik het volgende probleem mijn subwoofer maakt bijna geen geluid meer, ik heb alles opnieuw gekalibeert maar dat mocht niet baten. Ik heb de subwoofer via mijn audio uitgang van de receiver aangesloten. Ik hoop dat iemand mij wat tips kan geven wat er aan de hand is.

bij voorbaat dank

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:47

DjVe

Hatsaflats!

Als die het bijna niet meer doet, zal waarschijnlijk je sub niet kapot zijn, maar het aan een instelling of aan je bekabeling liggen (qua aansluitingen).

Ik neem aan dat je de de sub hebt aangesloten op de zwarte aansluiting "audio uit: subwoofer" en vandaar op de audio ingang (links of rechts of lfe) op de subwoofer met een RCA tulp kabel. Zet de kantenfrequentie (crossover) van de sub op maximaal (140) en het volume gewoon op de helft.

Je speakers in de receiver moeten op small staan en de crossover in de reciever op 100 of 150 (gewoon proberen wat jij beter vind klinken). Subwoofer moet je natuurlijk wel aan zetten als speaker in de receiver.

Als het dan weer werkt, ga je spelen met het volume van de sub en de crossover in de receiver. In principe kom je niet meer aan je sub, tenzij hij echt te hard/zacht staat. Als dat het geval is, dan kan je hem achterop de sub met de volumeknop wat aanpassen.

[ Voor 16% gewijzigd door DjVe op 14-01-2012 14:29 ]