Ik heb een Plextor 12/10/32A IDE, die is burnproof.. Eerst werkte ook alles perfect, nooit een cdtje verkloot.. Maar sinds gisteren ineens ALTIJD bufferunderrun, niet normaal meer, steeds op 50% ofzo, ook als ik een rewritable wil leegmaken geeft hij een vage fout rond de 50%, ik kan hier dus echt niets mee.. Weet iemand wat er mis is ?
Heb je misschien geprobeerd de UDMA-2 jumper door te verbinden ? Dat gaf bij de mijne namelijk ook problemen. 
Welke versie firmware heb je en wat voor programma gebruik je meestal ? Als de nieuwste versie van Plextools het ook laat afweten dan kun je beter maar naar je leverancier teruggaan. Er is dan waarschijnlijk iets niet in orde met de drive.
Welke versie firmware heb je en wat voor programma gebruik je meestal ? Als de nieuwste versie van Plextools het ook laat afweten dan kun je beter maar naar je leverancier teruggaan. Er is dan waarschijnlijk iets niet in orde met de drive.
hmm, ik zal zo even proberen met die jumper.. Maar ik snap niet hoe het ineens komt.. alles werkte eerst perfect en ineens BAM, altijd buffer underrunsOp vrijdag 23 maart 2001 07:54 schreef IQM het volgende:
Heb je misschien geprobeerd de UDMA-2 jumper door te verbinden ? Dat gaf bij de mijne namelijk ook problemen.
Verwijderd
ik heb een harddisk (maxtor 60GB 5400rpm) waarvandaan mn brandprogramma's niet willen branden...is er als 2e harddisk bijgezet, dus als ik wil branden moet ik eerst naar de 1e harddisk kopieren, dan pas branden...
vreemd maar waar.
Verder: niks nuttigs te melden over je probleem
vreemd maar waar.
Verder: niks nuttigs te melden over je probleem
me too .. van de ene op de andere dag opeens problemen met branden. Oorzaak nog niet gevonden. Wat je kan doen om het te verhelpen is even UDMA weer aanzetten voor zowel harddisk als brander!
Via4-in-1 drivers opnieuw installeren doet ook wonderen. Laatste versie is het beste 4.29 meen ik.
Tja je kan nog even spelen met cache grootte van brandprogramma. Maar dat boeit niet echt, UDMA is het belangrijkste.
Via4-in-1 drivers opnieuw installeren doet ook wonderen. Laatste versie is het beste 4.29 meen ik.
Tja je kan nog even spelen met cache grootte van brandprogramma. Maar dat boeit niet echt, UDMA is het belangrijkste.
heb je onlangs nog extra programma's geinstalleerd die nogal wat geheugen vreten?
Kan een geheugenprobleem zijn... had ik eerst ook...
met 128MB kon ik maximaal op 8x fikken en verder NIETS anders doen dan m'n pc met rust laten tijdens het branden.
Nu ik 256MB heb, kan ik op 10x fikken en zonder problemen tegelijkertijd surfen, email binnenhalen en lezen, tekstverwerken en nog wat zaken....
Kan een geheugenprobleem zijn... had ik eerst ook...
met 128MB kon ik maximaal op 8x fikken en verder NIETS anders doen dan m'n pc met rust laten tijdens het branden.
Nu ik 256MB heb, kan ik op 10x fikken en zonder problemen tegelijkertijd surfen, email binnenhalen en lezen, tekstverwerken en nog wat zaken....
ik sluit voordat ik ga branden alle programma's af en dan werkt het ook nog niet..
Verwijderd
ideetje: kijk of system restore aanstaat. Bij mij wil windows die wel eens zonder aankondiging aanzetten en dan sta ik verbaasd te kijken als m'n harddisk een kwartier lang ratelt
Schijf maybe teveel gedefragmenteerd? ik heb nogal veel dataverplaatsing op mijn hdd (downloaden en dan fikken) en dus kan ik elke maand mjin schijf gaan defraggen anders wil mijn Plextor 12x burnproof ook neit meer (mijn schijf is dan zo'n 4% gefragmenteerd nog)
Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.
waar kan ik dat vinden? Ik heb win2kOp vrijdag 23 maart 2001 19:57 schreef starkje het volgende:
ideetje: kijk of system restore aanstaat. Bij mij wil windows die wel eens zonder aankondiging aanzetten en dan sta ik verbaasd te kijken als m'n harddisk een kwartier lang ratelt
Verwijderd
MOet je bij die PLEXTOR nou juist wel jumperen of niet............ want ik weet niet als die gejumpered is en UDMA aanstaat dat juist problemen gaat geven?
Op vrijdag 23 maart 2001 18:35 schreef -KOD- het volgende:
MOet je bij die PLEXTOR nou juist wel jumperen of niet............ want ik weet niet als die gejumpered is en UDMA aanstaat dat juist problemen gaat geven?
-KOD- wordt oud en een beetje vergeetachtig... hij vraagt dingen 2x...Op vrijdag 23 maart 2001 20:21 schreef -KOD- het volgende:
Verwijderd
ga maar naar http://www.cdrinfo.com/tips/hardware_oc.shtml
hier staat die jumper 'hack' beschreven...
succes
hier staat die jumper 'hack' beschreven...
succes
Verwijderd
Ja ik wordt dement
nee maar omdat niemand een reply gaf......... ja en ik ken die site al....... maar heeft t nou echt voordeel om m te jumperen......??? of geeft het problemen
Verwijderd
...heb zelf nooit problemen gehad met branden, maar een vriend van mij schijnt dit ook relatief vaak te hebben.... oplossing die hij heeft is het brandprogrammatje steeds opnieuw installeren. probleem doet zich dan een tijdje niet meer voor, tot hij weer opnieuw.... btw brand je toevallig ook met Nero??....
Ik heb al een poos mijn plextor 12/10/32A, nooit problemen mee gehad. Ik gebruik Nero 5.0.4.4. en ik heb die UDMA jumper niet verbonden (werkt toch niet bij mijn P100).
Pagina: 1