Games werken niet goed

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyzo
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-06-2024
Hallo,

Ik heb net een nieuwe pc aangeschaft met de volgende onderdelen erin:
Processor: AMD Phenom II X6 1090T 3,2GHz
Moederbord: Asus M5A78L-M M-ATX
Videokaart: ATI Radeon HD 6450 1024MB
Geheugen: 8GB DDR3

Ik heb alle drivers geïnstalleerd.
Nu heb ik alleen een probleem met games spelen, Battlefield 3 werkt bij mij heel erg haperig (staat op low). En is niet speelbaar. Saints Row 3 kan ik wel op low en medium opzich spelen, alleen op high doet hij het niet. Terwijl als ik zeg dat hij automatisch de juiste instellingen moet selecteren hij op high springt.

Iemand enig idee hoe dit komt? Ik kom er niet uit, het lijkt me toch dat me pc wel een beetje games moet aankunnen...

Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Je systeem is best aardig, op je videokaart na. Je hebt een videokaart van nog geen €40, daar ga je echt geen Battlefield 3 op high mee kunnen spelen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyzo
Maar low ook niet? Volgens mij is de reclame van die videokaart zelfs Battlefield 3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-03 10:48

jordy-maes

We Photograph Your Journey

Hyzo schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 10:57:
Maar low ook niet? Volgens mij is de reclame van die videokaart zelfs Battlefield 3!
Nee, ik gok van niet.
BF 3 is best een zwaar spel voor je GPU.
Met een kaart van 40 euro ga je het volgens mij niet halen, of je moet hem clocken

EDIT: Ik zie dat dit een Passief gekoelde kaart is. I wish you good luck with overclocking.
Dat is goed voor gebrande kaart te maken.
Dus overclocken is niet echt een optie

[ Voor 20% gewijzigd door jordy-maes op 14-01-2012 11:03 ]

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyzo
Oke, dan weet ik dat. Maar wat ik dan wel vreemd vindt is Saints Row 3. Het spel geeft zelf high aan, ook Canyourunit.com geeft aan dat ik volledig over het aanbevolen heen zit. Toch werkt deze niet op high.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huyanglee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-06-2023
Sorry, maar hoe kun je denken dat een HD6450 goed zou voor games, laat staan op high?

We spreken hier over een kaartje van 40 €. Klein verschil met de kostprijs van een GTX570-580, HD 7970...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes

jordy-maes

Tjah, auto instellingen, dat zegt ook niet altijd iets.
Trouwens: probeer dit eens.
http://www.systemrequirementslab.com/cyri/

Zo kun je zien hoe hard je GPU gaat falen in games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyzo
Maar als ik een nieuwe kaart zou kopen en deze erin zou zetten, heb ik weer een voeding nodig van 500 watt? Want ik heb nu 430...

EDIT: op canyourunit zit ik bij saints row 3 geheel groen. Ik ga nu BF3 proberen

[ Voor 24% gewijzigd door Hyzo op 14-01-2012 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huyanglee
Hieronder de conclusie van Hardocp destijds:

"With such a great game comes the need for good hardware. The NVIDIA based video cards took the top frag count in all of our tests. The best "budget" value card is the GeForce GTX 570 for $289.99 after MIR or a Radeon HD 6950 for $219.99 after MIR, which both provided great gameplay at 1080p. If you want even more performance you're going to have to open your wallet a bit more. Radeon HD 6970 cards are still coming down in price and can be had for $319.99 after MIR, while the more pricey GeForce GTX 580 can be had for $439.99. The GeForce GTX 560 Ti and Radeon HD 6870 are on the verge of becoming outdated and struggled with the game even at 1680x1050 making these a less appealing investment."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes

jordy-maes

Normaal kan 430 watt het ook aan hoor. Dan moet je alleen geen GTX570-580 of HD7970 kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

vergeet canyourunit. Dat soort dingen zijn ruk. Vergeet de auto instellingen van saints row. De kans is vrij groot dat die game zijn instellingen baseert op de hoeveelheid videogeheugen. En dan gaat het per definitie fout aangezien elke low-end kaart veel te veel geheugen heeft / performance van de videochip.

Maargoed, een voeding van 430W is ruim voldoende voor een videokaart upgrade.

Neem bijvoorbeeld zoiets:

pricewatch: Sapphire Radeon HD 6770 1GB GDDR5

waar prima battlefield mee te spelen is, en waar je ook geen andere voeding voor hoeft aan te schaffen. Verkoop je huidige kaart voor 30 euro en een upgrade is niet zo duur meer.

edit: hoeveel sneller is een 6770 t.o.v. een 6450 ongeveer? --> Check de charts van tomshardware.com. note: alles waar CF bij staat betekend crossfire, een setup van 2 dezelfde videokaarten.

@ hieronder, niet iedereen heeft kennis van zaken. Bovendien prijzen de meeste winkels low-end videokaarten aan als high-end omdat de verkopers ook enkel kijken naar de hoeveelheid videogeheugen. En dan komt een kaart als 6450 nog best mee.
Zie ook de meeste medion modellen. Prima processors, prima hoeveelheid geheugen, en ruim voldoende kwaliteit in opslag. Maar daar wordt altijd een low-mid end videokaart ingepropt.
Zie ook elke standaard oplossing van Dell. Je betaalt je scheel als je een beetje videokaartpower wil.

[ Voor 36% gewijzigd door M2M op 14-01-2012 11:20 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huyanglee
Ik begrijp niet dat je een pc koopt zonder te weten wat erin zit en/of dit overeenkomt met je wensen.

't is niet omdat de verpakking uitpakt met een "top"processor dat de rest ook goed is, zo zit je nu met een brakke voeding & GPU.

Vind dit best wel sneu voor je, vooral voor je portefeuille.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyzo
Naja, ik speel niet echt veel games dus een grote videokaart vond ik overbodig.
En de computer zelf was niet heel duur dus in mijn portefeuille kan ik een upgrade veroorloven en als me voeding het aan kan is het probleem opgelost en zal ik naar de kaart kijken die M2M aanbeveelt.

Bedankt voor de reactie's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Hyzo schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 11:04:
Oke, dan weet ik dat. Maar wat ik dan wel vreemd vindt is Saints Row 3. Het spel geeft zelf high aan, ook Canyourunit.com geeft aan dat ik volledig over het aanbevolen heen zit. Toch werkt deze niet op high.
Dat kan goed te maken hebben met de manier waarop het spel deze informatie aanroept.
De AMD drivers geven vaak de volgende informatie bij de kaart (in jouw geval) : HD6000 series.
Dan is er geen pijl te trekken op het feit of er nu een HD6450 in zit of een HD6990.

Volgens mij hebben genoeg mensen in dit topic het al gezegd.... maar het bovenstaande systeem leent zich niet om fatsoenlijk nieuwe games op te spelen vanwege de videokaart. Als het uitgangspunt dus 'game-pc' was dan ben je helaas verkeerd geïnformeerd.

Tip:
Afhankelijk van je budget zou ik zeggen...kijk eens op Tweakers.net V&A voor een nieuwe kaart.
Lager budget: V&A aangeboden: Sapphire HD 4870 512MB GDDR5 PCI-E.
Hoger budget: V&A aangeboden: Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e
Zou je nog meer budget hebben dan dit, dan zou ik nog even wachten totdat er meerdere modellen uitkomen van de HD7000 serie. Dan kan je kijken wat je wil... HD7970, HD7950 (denk in deze gevallen ook weer aan je voeding) etc...

[ Voor 42% gewijzigd door Da_maniaC op 14-01-2012 11:35 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyzo
Maar in principe zijn de Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e en de Sapphire Radeon HD 6770 1GB GDDR5 twee prima kaarten die op een 430W kunnen draaien? Want dan denk ik dat ik voor één van deze ga. In ieder geval bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

De HD6870 was ten tijde van de release (en nu nog eigenlijk een beetje) een hybride tussen Mainstream en High-end kaarten. De HD6770 zal iets meer bang-for-the-buck hebben (zeker tweedehands).

Beide kaarten zullen werken met een standaard voeding; De HD6870 wil echter wel 2 x een PCI-e power aansluiting hebben (dus zal je even moeten kijken of die op je voeding zit). Een beetje gangbaar systeem trekt 260 Watt onder load met een HD6870.
Bij een HD6770 is het verbruik ook iets minder, dus zal dat een nog kleiner probleem zijn.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

kijk even wat voor merk voeding erin zit, grote kans dat het een slecht exemplaar is met een ta laag ampère op de 12v lijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

brilsmurfffje schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 13:01:
kijk even wat voor merk voeding erin zit, grote kans dat het een slecht exemplaar is met een ta laag ampère op de 12v lijn
Ja, de voeding blijft wat dat betreft altijd een lastige kwestie. Soms wordt het ding gewoon helemaal vergeten en gaat men simpelweg uit van de voeding die bij een case wordt geleverd alszijnde 'kwalitatief goed genoeg'.
Ik heb in het verleden genoeg (destijds) snelle systeempjes goed zien draaien met 8800GTS en 9800GT(X) kaartjes. Maar een goede A-merk voeding is nooit weg. Zeker niet als je zelf je systeem bouwt dan wil zo'n ding nog wel eens 1 of 2 upgrades mee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyzo
Het schijnt een HKC 430W ATX voeding te zijn, met 1x PCI-E. Ik heb trouwens ook nog een 9800GT hier liggen van GeForce, maar dit lijkt me geen betere kaart dan ik er nu in heb zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 13:47
Hyzo schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 19:15:
Het schijnt een HKC 430W ATX voeding te zijn, met 1x PCI-E. Ik heb trouwens ook nog een 9800GT hier liggen van GeForce, maar dit lijkt me geen betere kaart dan ik er nu in heb zitten?
HKC is echt een bagger merk dus als ik jou was zou ik gaan voor deze upgrade:
pricewatch: Corsair Builder CX430 V2 + pricewatch: Sapphire HD 6770 1GB GDDR5

Dan ben je voor ~150 euro klaar en dan heb je in ieder geval een goede voeding en een videokaart die snel genoeg is voor BF3 op medium. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:22

D4NG3R

kiwi

:)

Die 9800GT is in games RUIM sneller als die HD6450. Maar je voeding is gewoonweg ruk dus die zul je moeten vervangen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

> SPV

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 16-01-2012 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6850 of hoger is aan te raden als je je games vloeiend wil spelen.

Zonde zo'n goedkope kaart in een verder goed systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyzo
Inmiddels is mijn probleem hier gedeeltelijk opgelost. Ik heb mijn oude Nvidea GeForce 9800 GT erin gestopt. Games draaien nu vloeiend op low en high en ik kan zelfs BF3 gewoon spelen. Voor mij voldoening dus, zonder extra geld uit te geven.

Echter als ik de temp van mijn kaart bekijk is deze standaard 65 graden. Ik kan hem 10-15 graden verlagen door mijn fan harder te laten lopen op 60%. Als ik Saints Row speel op 1920x1080 medium dan wordt de temperatuur 85-90 graden. Ik heb gelezen dat hij maximaal 105 graden aan kan, en op andere verschillende fora's heb ik gelezen dat 80 graden met gamen niet erg is voor GT en GTX kaarten. Toch vind ik het een beetje zorgwekkend. Iemand die hier verstand van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:22

D4NG3R

kiwi

:)

Bij een stock koeler en stock snelheden moet je 85 ~ 90c aanhouden voor een videokaart die 100% gestressed word. Niet problematisch wat jij haalt in games dus.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1