Gister heb ik het installatie pakket van Alles-in-1 Blauw(reggifiber/glashart) glasvezel ontvangen van Tweak.
Deze aangesloten zonder problemen en heb nu ook werkt internet en televisie.
Nog niet uitgebreid lopen testen, maar eerste simpele resultaat ziet er goed uit

Ik loop nu allee tegen het volgende probleem aan
Ik wil gebruik maken van poort forwarding op mijn pakket force router. Dit heb ik ondertussen ingestelt en dit werkt ook voor machines die vanaf buiten(via internet) verbinding maken. Dus op mijn externe ip adres.
Maar het gaat mis voor machines die vanaf binnen het netwerk verbinding willen maken, maar dan op het externe ip adres, die dus een lus maken op de router.
Direct verbinding maken op het interne ip adres van de server werkt zonder problemen.
Dit is alleen niet wat ik wil, gezien ik zowel met een smartphone als een laptop ook verbinding wil maken van zowel intern als extern. Door dan alleen het externe ip adres in te vullen maakt hij altijd verbinding ongeacht of ik nu via het internet of via het LAN verbinding maak.
Anders zou ik steeds het adres moeten veranderen waar ik verbinding mee maak afhankelijk of ik op het LAN of het internet zit.
Situatie Tekening

Wat ik al heb geprobeerd.
Firewall WAN uitgezet in de router
Verschillende poorten geprobeerd
Testen doe ik mbv van telnet om te kijken of ik op de poort kan komen.
Dit is dan vanaf een interne machine op het lan (via extreme ip werkt het niet, via interne wel)
Verbinding maken via een laptop via het internet (nog even via mijn oude provider :-). Werkt dus wel
Ik krijg dus lus in de routeer niet voor elkaar, mis ik ergens een instelling ?
Zie ik wat over het hoofd, ik heb het hele menu doorgeklikt, maar ik kan niks vinden wat hier mee te maken zou hebben op de firewall en NAT na natuurlijk
Deze aangesloten zonder problemen en heb nu ook werkt internet en televisie.
Nog niet uitgebreid lopen testen, maar eerste simpele resultaat ziet er goed uit

Ik loop nu allee tegen het volgende probleem aan
Ik wil gebruik maken van poort forwarding op mijn pakket force router. Dit heb ik ondertussen ingestelt en dit werkt ook voor machines die vanaf buiten(via internet) verbinding maken. Dus op mijn externe ip adres.
Maar het gaat mis voor machines die vanaf binnen het netwerk verbinding willen maken, maar dan op het externe ip adres, die dus een lus maken op de router.
Direct verbinding maken op het interne ip adres van de server werkt zonder problemen.
Dit is alleen niet wat ik wil, gezien ik zowel met een smartphone als een laptop ook verbinding wil maken van zowel intern als extern. Door dan alleen het externe ip adres in te vullen maakt hij altijd verbinding ongeacht of ik nu via het internet of via het LAN verbinding maak.
Anders zou ik steeds het adres moeten veranderen waar ik verbinding mee maak afhankelijk of ik op het LAN of het internet zit.
Situatie Tekening

Wat ik al heb geprobeerd.
Firewall WAN uitgezet in de router
Verschillende poorten geprobeerd
Testen doe ik mbv van telnet om te kijken of ik op de poort kan komen.
Dit is dan vanaf een interne machine op het lan (via extreme ip werkt het niet, via interne wel)
code:
1
2
3
4
| telnet 82.197.*.* <poort X> Trying 82.197.*.*... telnet: connect to address 82.197.*.*: Connection refused telnet: Unable to connect to remote host |
code:
1
2
3
4
| telnet 192.168.1.37 <poort X> Trying 192.168.1.37... Connected to 192.168.1.37. Escape character is '^]'. |
Verbinding maken via een laptop via het internet (nog even via mijn oude provider :-). Werkt dus wel
code:
1
2
3
4
| telnet 82.197.*.* <poort X> Trying 82.197.*.*... Connected to 82-197-*-*.dsl.cambrium.nl. Escape character is '^]'. |
Ik krijg dus lus in de routeer niet voor elkaar, mis ik ergens een instelling ?
Zie ik wat over het hoofd, ik heb het hele menu doorgeklikt, maar ik kan niks vinden wat hier mee te maken zou hebben op de firewall en NAT na natuurlijk