Toon posts:

Geen beeld of piepjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wilde mijn PC verplaatsen, maar bij het optillen gleed hij uit mijn handen, waarop hij zo'n 10 cm naar beneden viel. Toen ik alles weer aangesloten had probeerde ik de PC te starten maar hij ging constant na 2 seconden uit, om vervolgens weer op te starten en weer uit te gaan.
Dit bleek aan een schakelaar naast de aan/uit knop te liggen, die moest constant ingedrukt blijven.
Maar toen de PC eenmaal normaal aan bleef staan gaf hij totaal geen beeld meer. Het betreft een Asus M3N78 SE moederbord (dus zonder eigen vga uitgang), en een nVidia 8800 GT videokaart.
Ik heb zojuist een andere videokaart geplaatst, maar ook deze geeft geen beeld.
Tijdens het opstarten hoor ik geen piepjes. De ventilator van de videokaart werkt wel gewoon.
Ik heb alle kabels inmiddels een aantal keer nagekeken maar ik kan de fout echt niet vinden.
Heb net de PC compleet uit elkaar geschroefd, werkgeheugen vervangen met 2x 1GB, 8800GT videokaart er weer in. Voordat ik dit had gedaan moest ik altijd het tweede knopje (beschreven in OP) ingedrukt houden, en deed ik dat niet dan ging de PC na een aantal seconden weer uit. Kwam er net achter dat wanneer ik het knopje los liet, dat er in de 2 seconden dat de PC nog aan blijft staan de lampjes van de CD spelers gaan oplichten, en de harde schijf enigszins bekend geluid maakt.
Na de PC weer in elkaar gezet te hebben is dit verholpen, hoef het knopje niet meer ingedrukt te houden, maar deze keer ging hij eerst na zo'n 10 seconden uit, daarna na 20 seconden, en zoals hij er nu bij staat blijft hij gewoon mooi draaien (ook al hoor ik hem niet echt 'werken' zoals hij normaal doet met opstarten).
Batterijtje van de CMOS er een half uurtje uit gehad, het pennetje van stand 1-2 (normal) naar 2-3 (Clear RTC) gezet en zo 15 seconden gehouden, niets lijkt een verschil te maken.

Ik zal ook maar even de setup vermelden, misschien dat er bij een bepaald onderdeel vaker klachten zijn over dit probleem:
Moederboard: Asus M3N78
Videokaart: NVidea 8800GT (nu vervangen met Asus 6770 HD)
Processor: AMD Phenom 9850 Black Edition
Werkgeheugen: 8GB Mushkin DDR2 (nu vervangen met 2x 1GB)

Kunnen jullie hier misschien iets uit maken?

Edit: De CD drive LEDjes knipperen af en toe, maar het reageert niet op de eject knop. Wanneer ik de stekker die de drive met het mobo verbindt los haal, kunnen ze gewoon geopend worden. De PC sluit zichzelf af na ongeveer 50 seconden, en blijft dat doen tot ik de stekker eruit haal want de aan/uit knop ingedrukt houden doet ook niets.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2012 04:13 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 21:36

Nemesizz

Untouchable

CPU koeler misschien losgeschoten? Hoeft maar heel iets los te zitten en je processor vliegt al in de beveiliging (als het goed is).

• tommes112
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-08-2025
In het ergste geval elk onderdeel eruit halen en opnieuw inbouwen. Zo weet je zeker dat alles weer goed vast zit.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de CPU koeler er afgehaald, en kwam het volgende tegen:
Klik en klik
De CPU zit dus tegen de koeling gekleefd, wat opzich logisch is denk ik (door de thermal paste), maar de processor ging er dus heel gemakkelijk uit terwijl de 'houder' nog op slot zat.. Net even naar de dichtsbijzijnde computerwinkel gereden maar daar hadden ze geen koelpasta meer. Dit lijkt me een heel erg goede verklaring voor alles..

• tommes112
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-08-2025
Gebeurd inderdaad wel vaker bij het lostrekken van de koeler dat je de CPU meetrekt :) Was bij mij ook gebeurd en heb er niks mee beschadigd. Het is overigens wel heel normaal dat ze aan elkaar gekleefd zijn. Zorg er wel voor dat je de CPU en koeler even goed schoonmaakt als je weer thermal paste gaat aanbrengen.

Verwijderd

Topicstarter
Ben net klaar met de PC weer opbouwen. Hij geeft weer beeld! Hij start nu alleen niet door, en blijft dus hangen op het groene scherm met de tekst "M3N78 SE". Iemand een idee wat dit kan zijn?

• yniezink
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:17
Controleer wel eerst even of er geen enkel pinnetje krom is of afgebroken. Had hetzelfde met een 1090T. Heb de pinnetjes uiteindelijk zelf met een pincet recht kunnen zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost :) Heb de derde CD drive losgekoppeld en hier leek een fout in te zitten, nu start hij wel normaal op! Bedankt voor de hulp.
Pagina: 1