Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

reverse engineer encryptie methode

Pagina: 1
Acties:
  • 486 views

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11 08:10
Heb op mijn werk een applicatie teruggevonden met bijbehorende SQL Server database. Daarin staat waarschijnlijk nog relevante data, alleen uiteraard geen documentatie, geen sources van de (maatwerk) applicatie en niemand meer in het bedrijf die nog de juiste rechten heeft om in te loggen om gegevens op te halen.

Wat ik wel heb is toegang tot de database als Administrator en het wachtwoord van het service account waarop de applicatie draait (werd toch nog iets gedocumenteerd). Ook heb ik de mogelijkheden nieuwe gebruikers aan te maken, alleen is bepaalde bestaande data gekoppeld aan gebruikersaccounts van personen die er al lang niet meer rondlopen.

kijkend naar de wachtwoorden zou het vrij eenvoudig moeten zijn deze te reverse engineren om in te kunnen loggen als een van de vertrokken personen om zo ownership van de data over te kunnen dragen naar andere gebruikers. Maar ik ben me echt blind aan het staren op de encryptie methode (toegegeven niet mijn sterke kant ook).

Ik heb een lijst gemaakt van wachtwoorden (links) en de representatie ervan op DB niveau (rechts). Heeft iemand een idee hoe ik de wachtwoorden zou kunnen decrypten?

0 = 19
1 = 18
2 = 1B
3 = 1A
4 = 1D
5 = 1C
6 = 1F
7 = 1E
8 = 11
9 = 10
10 = 181A
11 = 181B
20 = 1B1A
100 = 181A1B
a = 48
b = 4B
c = 4A
d = 4C
aa = 484B
ab = 4848
ac = 4849
bb = 4B48

Ik heb van alles aan tools gebruikt om veel voorkomende encryptie methoden te en/decrypten om te testen wat het was. Maar volgens mij is dit dusdanig simpel dat ik te moeilijk denk. Ik kijk er alleen telkens overheen. Iemand een idee welke richting ik het op moet zoeken?

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Maak een nieuwe gebruiker aan met een bekend wachtwoord en kopieer dat wachtwoord naar alle andere gebruikers :)

Als ze geen salting gebruiken kan je vervolgens als iedereen inloggen :)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ben ik nou simpel of wat :?

*snip*

Ja dus. Beter kijken Robbie :P

Dit mag je in ieder geval geen 'encryptie' noemen; hier is iemand zelf 'creatief' aan 't stoeien geweest met 't zelf verzinnen van een 'encryptiemethode'; het is nog net geen ROT13 maar ik vermoed dat er ASCII codes van de letters en een XOR'etje aan te pas zijn gekomen i.c.m. de positie van de letter en dat er met die getallen wat mee gehusseld wordt et voila. Even in hexadecimale notatie uitpoepen (per 'letter-uitkomst') en done.

Verder doet eamelink een zinnige suggestie ;)

[ Voor 155% gewijzigd door RobIII op 14-01-2012 02:55 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11 08:10
@eamelink

Goede tip! Geprobeerd met een van mijn eigen aangemaakte test accounts. Applicatie geeft echter foutmeldingen? Lijkt ergens mee vergeleken te worden op de achtergrond? Maar ik ga hiervoor ook verder graven in de database, kijken of ik iets terug kan vinden

@RobIII
0 = 19
3 = 1A

maar 10 is wel weer 181A

Of zie ik nu iets verkeerd?

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als eamelinks suggestie niet werkt dan zal er wel iets gedaan worden a-la elke letter van 't wachtwoord xor-en met dezelfde positie van de usernaam of iets dergelijks (met evt. nog wat berekeningen erbovenop wellicht).

Wat je moet doen is methodisch te werk gaan en gebruikers met wachtwoorden gaan aanmaken als:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
gebruiker   wachtwoord
aaaaa       aaaaa
aaaab       aaaaa
aaabb       aaaaa
abcde       aaaaa
aaaaa       aaaab
aaaaa       aaabb
aaaaa       abcde
a           a
aa          a
aaa         a
aaaa        a
a           aa
a           aaa
a           aaaa
...
...

Hoe dan ook, puzzeltjes oplossen mag je zelf doen (zie ook Beveiligingen omzeilen en andere vormen van (internet)misbruik, Waar hoort mijn topic? en Kan iemand even...?). Ik gooi even in overleg of we dit topic überhaupt willen hebben en, if so, of 't dan in SEA thuishoort i.p.v. (ik zeg wat) SG. Je hoort nog van me/ons ;)

[ Voor 30% gewijzigd door RobIII op 14-01-2012 03:03 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Het heeft even geduurd, waarvoor mijn excuses, maar we hebben besloten 't topic dicht te laten om eerder genoemde reden(en); wél heb ik nog wat informatie voor je waarvoor je pedorus mag bedanken:
Om dit te (de)encrypten kun je iets gebruiken als http://www.darkfader.net/toolbox/convert/
Kopje XOR/ADD stream encryption met pad 292A2B2C2D2E2F303132333435363738393A3B3C3D3E3F40 (enz)
(input in hex)

Ik zou nooit zo wachtwoorden encrypten :P

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.