Toon posts:

CM690 Front All-in-1 kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers!

Ik heb een Coolermaster CM690 Kast (eerste versie). In de voorkant zit een standaard card reader. Dit doet het bij niet meer.

Het rode lampje brandt nog wel. Maar wat ik voor opslagmedia (SD Kaartjes & USB Sticks) er ook in plaats, hij laat niks zien in mijn windows.

Kan iemand mij misschien helpen?
Alvast bedankt! ;)

/// EDIT 1 ///
Systeem:
i7 920
MSI X58 Pro-E Moederbord
Cardreader (Zat bij de CM690 bij Computerland)
Windows 7 Home Edition

Situatie toen cardreader het normaal deed was:
* In 'deze computer' gaf hij standaard 4 'schrijfjes' aan (alleen de kaartjes, Als je USB aansloot werd er een nieuwe schijf gemaakt)
* Hij las gewoon USB sticks, SD kaartjes & Compact Flash.

Nu:
* Rode lampje van cardreader brand nog wel.
* Geen 'schrijfjes' meer
* Leest niks / Doet niks als je een media erin steekt.

Zelf al gedaan:
* In apparaatbeheer gekeken - Heeft iemand meer tips, ben niet zo goed daarin?
* De aansluiting op moederbord los gedaan, opnieuw opgestart. Resultaat: Rode lampje uit en dan was die helemaal dood, Mooi :)
* Aansluiting op andere connector op moederbord. Rode lampje staat aan, ziet weer geen media.

//// /////

Met vriendelijke groet,

Tom :)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2012 00:14 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:35

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat heb je reeds zelf geprobeerd, afgezien van geheugen kaartjes wisselen? Heb je de bekabeling van de cardreader bijvoorbeeld gecontroleerd of eventuele software opnieuw geinstalleerd. Veelal worden dergelijke cardreaders op een USB header aangesloten.

Ik zou zeggen edit de topicstart eens en voeg daar enige extra informatie aan toe, want hier kunnen we weinig mee. Daarnaast verwachten wij op GoT van een ieder enig eigen initiatief. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01 13:50

Liveshort

Certified Crazy Person

Zoals @hierboven gezegd wordt, probeer eens een andere header van je moederbord.
Herkent schijfbeheer de lege poorten van je cardreader?
Hoe zit het ding aangesloten?
Wat is je hardware?
Heeft het ooit gewerkt?
Wat heb je al geprobeerd?

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Verwijderd

Topicstarter
Zie Edit 1 van hierboven ! :)

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Probeer het eens met een live cd van Ubuntu (of andere Linux distro). Als het daarmee wel werkt ligt het aan windows (usb-drivers herinstalleren wil mischien werken). Anders grote kans op een hardware falen.

(Bij mij vielen onlangs van de een op de andere dag mijn usb-apparaten op willekeurige momenten uit, bleek dat een paar condensatoren in de voeding en op het moederbord slecht waren. Die vervangen en het werkte weer.)