Toon posts:

videokaart kapot aan het gaan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo peeps van tweakers.net

sinds een paar weken doet mijn pc erg raar.

als ik games speel dan lopen ze erg traag en met lage framerates, online filmpjes zijn ook wat trager en een paar andere kleine dingetjes.

ik heb zelf al heel veel geprobeerd om te doen, van de hele pc stofvrij te maken tot het installeren van de nieuwste drivers.

ik heb ook een kale installatie van Win 7 gedaan, maar het probleem is gebleven.

mijn specs zijn:

Moederbord : Asus P7H55-M
Chipset : Intel H55
Processor : Intel Core i3 540 @ 3066MHz
Fysiek Geheugen : 4096MB (1 x 4096 DDR3-SDRAM )
Videokaart : NVIDIA GeForce GT 220
Harde Schijf : SAMSUNG HD503HI ATA Device (500GB)
Besturingssysteem : Windows 7 Professional 32 bit

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-02 16:21

fynrd1

Fooled by Randomness

Wat voor voeding heb je?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Verwijderd

Topicstarter
hij heeft 460 watt, ik weet niet welke merk

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2012 01:23 ]

Verwijderd

Treed de vertraging op alleen als je internet gebruikt? Gebeurt het bij MP games?
Anders moet je idd aan hardware denken, voeding bijv. zoals fynrd1 naar wijst, geheugen of GPU.

Test je voeding door de CPU en GPU te belasten met Prime95 en Furmark, test de RAM met memtest85+.
Je kan eerst Prime95 laten lopen en als je geen error ziet Prime95 en Furmark tegelijk en later memtest85+ of alles in reverse.
Je kan ook een BIOS en/of chipset update uitvoeren.

http://www.memtest.org/

http://www.ozone3d.net/benchmarks/fur/

http://www.mersenne.org/freesoft/

OH toch geen 500W

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je suggesties.

Internet en het systeem zelf gaan best snel, wat er gebeurt bijvoorbeeld als ik counterstrike speel is dat als er mannetjes op het scherm lopen of explosies gebeuren de FPS ontzettend dalen. maar als ik bijvoorbeeld de camera naar de grond richt loopt hij vloeiend.

Voorheen kon ik spellen zoals AVP normaal spelen op high settings nu maar misschien met een paar frames net als half life 2.

ik heb een aantal dingen uitgeprobeerd:
ik heb prime95 41 minuten laten lopen zonder errors.

Furmark heb ik ook gedraaid, daar kwam ik met een score van 321 punten met een gemiddelde 2 FPS, wat mij erg laag lijkt.

Ik heb ook een programma Speedfan geïnstalleerd dat je fanspeed checkt en aanpast eventueel.

En daar zie ik dat mijn CPU op 65 graden zit.

En de AUX als iemand mij kan uitleggen wat dit is zit op 84 graden.

De GPU zelf zit op 28 graden, en de fan van de kaart maakt ook veel lawaai de laatse tijd.

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-02 16:21

fynrd1

Fooled by Randomness

Goed, ik heb ook echt geen idee eigenlijk. Er kwam laatst hier iemand voorbij met een 320gt en die had ongeveer hetzelfde probleem als jij. Kijk even of je ergens een kaartje kan lenen, en post dan hoe de resultaten zijn. Of doe die van jou bij iemand anders erin.

Wat je dus kan doen:
1. Reset je CMOS, misschien heb je per ongeluk iets aangepast
2. Kaartje in een andere pc testen (doet die het daar wel goed dan gaan we naar stap 3.)
3. Andere PSU proberen
4. Memtest, prime, linx, furmark
5. Wat iemand maar aan wil vullen hehe

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-02 10:48
Doet Windows Aero het wel? Klinkt alsof de videokaart er gewoon uitknalt als er iets met 3D renderen te doen is...

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:57
Heb je de chipset drivers van het moederbord wel geïnstalleerd?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• gusto_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-03-2025
Inderdaad:
- controleren of je de drivers van moederbord en grafische kaart correct hebt geïnstalleerd.
- mogelijk heb je een instelling in je bios veranderd, (CMOS) bios reset zou ook per ongeluk voordelige instellingen kunnen uitzetten trouwens

Volgens mij loopt een computer gewoon vast als je PSU te weinig stroom levert.

Omdat je verteld over naar de vloer kijken in het spel helpt, betekend (natuurlijk) dat zodra je opkijkt alle gebouwen en andere effecten in het zicht moeten worden berekend. Logischerwijs gaan fps dan omlaag.
Zet in je grafische driver eigenschappen van Windows 7 alles op standaard (waarschijnlijk heb je wel ergens een icoontje in je rechter onderhoek van de grafische kaart wat je kan dubbelklikken)
In ieder geval anti-alliasing uitzetten, of applicatie gestuurd!

Begin dan in het spel met lage settings en zet beetje bij beetje hoger tot je de juiste kwaliteit/prestatie vind.
En als je toevallig in eens een hogere resolutie bent gaan spelen vanwege bijvoorbeeld een nieuwe monitor dan zou dat het ook wel eens kunnen zijn.

Als je echt last heb van haperingen: zo maar stotteren terwijl het spel doorgaans snel is; dan heb je kans dat een virusscanner of andere taak op de achtergrond je vermogen wegtrekt. Maar dan komt het niet door je grafische kaart maar door je processor die dan even geen info aan je grafische kaart kan doorgeven.

Installeer GPU-Z om te controleren of je grafische kaart wel de Mhz snellheid draait als hij hoort te doen.
http://www.nvidia.com/object/product_geforce_gt_220_us.html
Als dat niet klopt (alt-tab en lees af) dan is er iets mis met je kaart of de driver aansturing.
:?
Pagina: 1