Areca 1880ixl disks wipen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 19:59
We hebben hier een Areca 1880ixl waarvan hij er 2 blijft zien als zijnde "RAIDset member" maar de Areca zelf ziet geen RAIDsets en dus krijg ik ze niet als zijnde free, is er een manier om die schijven als free te krijgen zonder ze uit de server te moeten halen? Server hangt in DC en tot maandag komt daar niemand en wil het eigenlijk van het weekend geïnstalleerd hebben. Een wipe-all optie is ook prima aangezien hij toch geherinstalleerd moet worden.

Je zou denken van een controller van 800 euro dat deze wel een optie heeft om individuele schijven te kiezen en te wipen maar ik vindt hem niet.

Ik heb al geprobeerd om ze terug te vinden door middel van de rescue lost array optie om ze daarna te kunnen verwijderen maar deze vond ze ook niet, in de archttp webproxy vindt ik ook geen optie om dit te kunnen doen.

[ Voor 15% gewijzigd door jimmy87 op 14-01-2012 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08 00:38

John2B

I Love RAID5..!!

Kan je misschien wel onder RAID Set Functions

Create Hot Spare

Een disk kiezen om een HotSpare aan te maken?

Of

Onder Physical Drives, een Create Pass-Through Disk aan te maken.

Of een Delete Volume set?

Hoeveel disken zitten erin, hoeveel disken zijn er uit de RAIDSET gevallen?

Heb je een printscreen van de RAID Hierarchy?

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
Beste John,

Als ik een van de create opties kies ziet hij deze 2 gewoon niet, logisch want de controller denkt dat ze al in een RAID zitten. Er zitten 12 disken in van 3TB, het is niet zozeer uit de raid gevallen want er bestond nog geen raid op dat is nu net het vreemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John2B

John2B

I Love RAID5..!!

Zijn de disken dan ooit eens aan een Areca controller gecofigureerd geweest?

Voor mij is het compleet gissen, aangezien ik niet weet of er een bestaande raidset was, en er 2 disken zijn uitgevallen. of dat de disken er net aan gehangen zijn.

Start even met een compleet verhaal, zijn het nieuwe disken, is het een nieuwe raid controller, net opgezet server?

Draait er al wat op? OS ook op de RAID controller of op een andere disk?

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi collega van jimmy hier,

Het gaat namelijk om het volgende:
Op de 2 schijven staan een raidset die gemaakt is op een P410. dus die raidset is nooit van areca geweest.
Areca ziet die raidset maar doet er verder niets mee. hij staat als RaidSet, en het verwijderen gaat niet want dan geeft hij aan dat er geen raidsets bestaan.

copypaste van Areca controller:
Slot#2(14) Raid Set # 000 3TB
Slot#3(15) Raid Set # 000 3TB

wil je verwijderen:

No Raid Set Exists For Requested Opteration

ik heb serials uitgewist voor het geval dat je denkt van "ja maar hij ziet de schijf naam etc niet".

Draait verder nog helemaal niets op.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2012 23:04 . Reden: onjuiste raidcontroller vermeld (P212 ipv P410.) is een P410 waar de raidset vandaan komt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
Hoi John,

Maar even het complete verhaal dan :)

De Areca zat erin maar omdat deze niet werkt(e) met esxi is dit vervangen voor een P410 en P212 omdat hier een externe bak aan hing. En de 410 geen externe poort heeft.

Kort gezegd na een hoop geklooi was dat geen ideale situatie dus is de Areca terug geplaatst waarna we dus bovenstaand probleem tegenkwamen. Maar nu weet ik dus niet of dat een oude RAID van de P410 is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 23:03:
Hoi collega van jimmy hier,

Het gaat namelijk om het volgende:
Op de 2 schijven staan een raidset die gemaakt is op een P410. dus die raidset is nooit van areca geweest.
Areca ziet die raidset maar doet er verder niets mee. hij staat als RaidSet, en het verwijderen gaat niet want dan geeft hij aan dat er geen raidsets bestaan.

copypaste van Areca controller:
Slot#2(14) Raid Set # 000 3TB
Slot#3(15) Raid Set # 000 3TB

wil je verwijderen:

No Raid Set Exists For Requested Opteration

ik heb serials uitgewist voor het geval dat je denkt van "ja maar hij ziet de schijf naam etc niet".

Draait verder nog helemaal niets op.
Dan lijkt het mij logisch om de schijven weer even op de P410 te zetten en de Raidset te verwijderen. Daarna zou je zonder problemen de schijven moeten zien op de Areca en een Raidset op kunnen bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John2B

John2B

I Love RAID5..!!

Of de schijven even aan en SATA poort hangen, en een voor een formatteren.

Denk dat dat de enigste oplossing is, de Areca ziet waarschijnlijk wel iets van een RAIDset van de P410 maar kan er vervolgens niks mee.

Een passtrough aanmaken lukt zeker ook niet?

[ Voor 10% gewijzigd door John2B op 15-01-2012 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
Nee klopt dat hebben we geprobeerd via de CLI, laat mijn collega hem morgen wel even in een andere server steken in dc, dan kan ik hem wipen en moet het ook opgelost zijn :) Bedankt voor de hulp in ieder geval john! :)

Edit:

Inmiddels is het "probleem" opgelost, de chef heeft er ook eens naar gekeken :9 Bleek dat de recovery optie een aantal uur nodig voor deze ziet dat er geen raid op zit. In de handleidingen staat overal dat ze gelijk te zien moeten zijn. Niet dus :)

[ Voor 37% gewijzigd door jimmy87 op 16-01-2012 00:16 ]

Pagina: 1