Toon posts:

PC met Win7 sluit niet meer geheel af met Asus Max IV Extr-Z

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Windows 7 sluit bij mij niet geheel af.
De pc staat niet in de slaapstand ... alleen door de aan-uit knop een aantal seconden in te drukken sluit de pc geheel af, maar niet meer automatisch. Ik zie dat aan de ledjes die blijven branden bij de aan-uit knop.

Een bekende oplossing is het uitzetten van de firewire... echter zit deze niet op de Asus Maximus IV Extreme-Z.

Al weken bezig met lezen en zoeken maar tot op heden niets kunnen vinden.

Mijn pc:

mobo: Asus Maximus IV Extreme-Z
processor: Intel (R) Core(TM) i7-2600k CPU @ 3.40 Ghz
geheugen: 16 GB
Type systeem: 64 bits
Besturingssysteem: windows7 Ultimate 64 bits

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hier misschien iets?

Je zegt dat je al weken bezig bent ermee; dan is het dus enkele weken geleden opgetreden. Heb je al gekeken of je rond die tijd ook een System Restore Point hebt en/of welke updates/aanpassingen/installaties er hebben plaatsgevonden?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

Bios update.
Is het ook geen hibernate?

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben inderdaad een keer na een eerder herstel punt gegaan ... maar dat hielp niet.
Ook de hybernate gecontroleerd ... maar die staat uit.

In het begin hielp wel eens door mij eerst af te melden en daarna af te sluiten.

Als de pc na een update opnieuw opstart gebeurd dit zonder problemen.
Ik zou juist denken dat ie dan ook blijft hangen, maar hij krijgt een één of andere xtra boost...

Ik heb in iedergeval een ghost gemaakt dus gaat dit meer problemen geven dan kan ik altijd nog terug nadat er een verse installatie gedaan was. Maar om dat bij ieder probleem te doen vind ikzelf omslachtig en de weg van de minste weerstand. Ik wil gewoon weten wat de total shutdown nu tegen houdt

Verwijderd

Topicstarter
Nog eens goed door de bios heengelopen en merkte dat de tweak voor overclocking aanstond.
Alles wat met overclocking te maken heeft weer uitgezet en alles weer op "normaal" laten draaien.

Shutdown werkt weer zoals het moet....

Als vervolg op dit ga ik nu wel uitzoeken waarom.
Maar de shutdown is "dus" gerelateerd aan een bios overclocking

en .... tevens een herstelpunt gemaakt :Y

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2012 14:34 ]

Verwijderd

Als de pc na een update opnieuw opstart gebeurd dit zonder problemen.
Dan is het dus een software probleem (of je klokt over met software tool)! Heb je al in MSCONFIG gekeken? En doet hij het in de veilige modus ook? Een gezonde overklok heeft dit NIET tot gevolg helaas!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2012 14:37 ]

Pagina: 1