[Excel] Grafiek maken met gegevens uit meerdere tabbladen

Pagina: 1
Acties:
  • 6.406 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-07-2024
Hallo,

Omdat ik vandaag al eerder goed geholpen ben met iets in excel waar ik gruwelijk overheen heb gekeken ben ik nog opzoek naar een andere functie.
Ik wil graag uit 12 of 13 tabbladen gegevens halen uit 10 tabladen B14 en B15 en 2 of 3 tabbladen B15 en B16. Dit moeten 2 lijnen worden waarvan de eerste waarde de verwachting is en de tweede waarde de definitieve waarde is. Kan iemand mij hierbij helpen? Ik heb versie 2010 trouwens.

Groet,
Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Het makkelijkste lijkt mij om een extra tabblad in het leven te roepen om daar op 1 blad alle gegevens te bundelen middels "=Blad12!B14+=Blad13!B14" (bij voorbeeld) en aan de hand van die gegevens een grafiek op te roepen

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-07-2024
Oke dus als ik 2 kolommen maak dan kan ik 2 curves aanmaken? En die 2 kolommen oproepen in de grafiek.

Bedankt voor je hulp switchie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zet alle data in 1 hulptabblad in de gewenste volgorde en vorm en maak daar de grafiek van. Een grafiek met twee lijnen/reeksen is natuurlijk wel te maken. Waar loop je vast, wat heb je tot nu toe ingericht?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannokings
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-01 19:34
hoe doe ik dat als ik meerdere kwartalen zichtbaar wil hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Volgens mij gaat ook dan mijn post op :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

mannokings schreef op maandag 11 september 2017 @ 20:27:
hoe doe ik dat als ik meerdere kwartalen zichtbaar wil hebben?
De stappeninstructie

[ Voor 17% gewijzigd door Lustucru op 11-09-2017 22:36 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.