Toon posts:

vcore/temps probleem, moederbord of cpu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb ondertussen al een tijdje een systeem met het probleem dat ik soms tijdens het gamen een BSOD krijg, namelijk STOP 0x00000101. Zover dat ik heb begrepen heeft dit te maken met de vcore (meestal), en daarom heb ik de vcore wat verhoogt. Maar om de zoveel tijd (paar weekjes), komt het nog eens voor dat ik die error krijg, en dan moet mijn vcore nog eens wat hoger zetten.

Ik verhoog hem telkens met 0.01. Gestart op 1.215 en zit momenteel op 1.295.

Het irritante hieraan vind ik dat, doordat er meer vcore is, mijn temperatuur ook hierdoor ook stijgt. Bij het spelen van swtor bijvoorbeeld kan hij tot 60/65 °C gaan. Idle zit hij wel goed op 32 °C.

( Niets is overclocked)

Nu vraag ik mij af:
1) moet ik mij zorgen maken om de vcore en/of temps?
2) zoja, waar ligt dan wss het probleem en hoe los ik het op?

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01 13:50

Liveshort

Certified Crazy Person

Zou je een overzichtje van je hardware kunnen posten? Verder hoef je je over je Vcore niet zo'n zorgen te maken als de temps nog goed zijn. 60/65 graden is voor een processor nog prima te doen. Het probleem kan ook te maken ehbben met een instabiele voeding. Als je voeding niet langdurig de goede power kan leveren gaat het natuurlijk fout. Is het een Sweexgeval o.z.i.d.?

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

ik dnek idd een voeding probleem, of zelfs een moederbord defectje.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Verwijderd

Dan zou het niet aan de vcore moeten liggen. Wat zit er in je systeem kwa onderdelen?

Verwijderd

Topicstarter
Onderdelen:

Mobo: GA-P67A-UD3
cpu: i5 2400
ram: 4Gb kingston valueram
gpu: EVGA gtx 460
psu: Corsair tx650w
HDD: seagate

Ik heb ook soms het probleem dat ik mijn pc wil opstarten, maar nog voordat de info verschijnt over het moederbord valt hij terug uit, en start vanzelf terug op. Dit kan soms 3x achter elkaar gebeuren. Meestal zet ik hem dan snel ff uit, en start hem terug op, en dan gaat hij wel verder. Ik heb er nooit al te veel aandacht aan gegeven, maar mss kan dit jullie wel helpen.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:12
Staat het voltage van het geheugen goed ingesteld? Heb je alle stroomkabels op het moederbord aangesloten?

Zoals Fordox al opmerkte; je voeding kan ook het probleem zijn, probeer eens een andere. Daarna eventueel nog moederbord vervangen mocht het probleem niet verholpen zijn.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Pagina: 1