Hallo, ik heb SynDnsMasq (DnsMasq voor NAS-servers van Synology) geïnstalleerd op mijn Synology DS410j.
Ik wil een DHCP-server op mijn Synology, dus IP-adressen uitdelen en DNS-servers.
Dit is mijn configuratie:
dnsmaq.conf
dhcp-range=192.168.1.150,192.168.1.175,255.255.255.0,24h
resolve.conf
nameserver 8.8.8.8
nameserver 8.8.8.4
Als ik dan een website wil bezoeken krijg ik een time-out in de verbinding.
Ik had het ook al geprobeerd met een lege resolve.conf en dan in dnsmasq.conf deze regel neergezet:
dhcp-option=6,8.8.8.8,8.8.4.4.
Dit werkt wel (als ik ipconfig /all doe zie de DNS-servers staan), maar als ik een website wil bezoeken krijg ik de melding dat de DNS-server niet bereikbaar is
Weet iemand wat ik fout doe? Alles ziet er dus goed uit (IP-adres, DNS-servers, ik heb ook lokale toegang tot alles), maar op de een of andere manier werken de DNS-servers niet.
Alvast heel erg bedankt!
Ohja en ik heb een Ubee Modem van Ziggo, maar dat zou niet uit moeten maken toch (NAS staat in DMZ en een DHCP-server moet toch gewoon kunnen)?
Ik wil een DHCP-server op mijn Synology, dus IP-adressen uitdelen en DNS-servers.
Dit is mijn configuratie:
dnsmaq.conf
dhcp-range=192.168.1.150,192.168.1.175,255.255.255.0,24h
resolve.conf
nameserver 8.8.8.8
nameserver 8.8.8.4
Als ik dan een website wil bezoeken krijg ik een time-out in de verbinding.
Ik had het ook al geprobeerd met een lege resolve.conf en dan in dnsmasq.conf deze regel neergezet:
dhcp-option=6,8.8.8.8,8.8.4.4.
Dit werkt wel (als ik ipconfig /all doe zie de DNS-servers staan), maar als ik een website wil bezoeken krijg ik de melding dat de DNS-server niet bereikbaar is
Weet iemand wat ik fout doe? Alles ziet er dus goed uit (IP-adres, DNS-servers, ik heb ook lokale toegang tot alles), maar op de een of andere manier werken de DNS-servers niet.
Alvast heel erg bedankt!
Ohja en ik heb een Ubee Modem van Ziggo, maar dat zou niet uit moeten maken toch (NAS staat in DMZ en een DHCP-server moet toch gewoon kunnen)?
[ Voor 7% gewijzigd door Xatom op 13-01-2012 22:36 ]