Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xatom
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:14
Hallo, ik heb SynDnsMasq (DnsMasq voor NAS-servers van Synology) geïnstalleerd op mijn Synology DS410j.

Ik wil een DHCP-server op mijn Synology, dus IP-adressen uitdelen en DNS-servers.

Dit is mijn configuratie:

dnsmaq.conf
dhcp-range=192.168.1.150,192.168.1.175,255.255.255.0,24h

resolve.conf
nameserver 8.8.8.8
nameserver 8.8.8.4

Als ik dan een website wil bezoeken krijg ik een time-out in de verbinding.

Ik had het ook al geprobeerd met een lege resolve.conf en dan in dnsmasq.conf deze regel neergezet:

dhcp-option=6,8.8.8.8,8.8.4.4.

Dit werkt wel (als ik ipconfig /all doe zie de DNS-servers staan), maar als ik een website wil bezoeken krijg ik de melding dat de DNS-server niet bereikbaar is :(

Weet iemand wat ik fout doe? Alles ziet er dus goed uit (IP-adres, DNS-servers, ik heb ook lokale toegang tot alles), maar op de een of andere manier werken de DNS-servers niet.

Alvast heel erg bedankt!

Ohja en ik heb een Ubee Modem van Ziggo, maar dat zou niet uit moeten maken toch (NAS staat in DMZ en een DHCP-server moet toch gewoon kunnen)?

[ Voor 7% gewijzigd door Xatom op 13-01-2012 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Als de DNS servers goed worden gemeld door 'ipconfig /all' maar ze zijn niet bereikbaar, dan lijkt het me dat de default gateway niet klopt, of dat de default gateway niet goed routered.

Kun je 8.8.8.8 wel pingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xatom
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:14
Ja, ik bedacht me net, het IP-adres van de NAS is 192.168.1.120 en de gateway dus ook (ik heb geen default gateway opgegeven)!

Ik ga het nu meteen proberen, heel erg bedankt! Dat ik zoiets over het hoofd heb gezien... :P

//EDIT
Yes! Het werkt! Heel erg bedankt! :P

Ik was al 2 uur aan het zoeken naar het probleem... :P

[ Voor 19% gewijzigd door Xatom op 13-01-2012 23:00 ]