Toon posts:

Betaalbare Subwoofer (appartement)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Mijn audio apparatuur bestaat momenteel uit een Yamaha RX-V359 receiver en Jamo S 426 HCS 3 5.0 speakers

Speakers: http://www.ibood.com/asse...s_426_hcs_3_cut_sheet.pdf
Receiver: http://www.yamaha-hifi.co...342&archivset=1&newsset=0

Als aanvullig op deze set ben ik op zoek naar een subwoofer die in verhouding staat tot de rest van mijn apparatuur.

Omdat ik in een appartement kom te wonen ben ik op zoek naar een front firing subwoofer om eventuele overlast voor de onderburen te voorkomen. Bij goedkope subwoofers hoor je vaak een bonkerige en zeer overheersende bass, dit wil ik graag vermijden. Ik ben op zoek naar een subwoofer met strakke bass die niet erg bonkerig klinkt.

Mijn budget hiervoor is €150,- á €175,- . Ik ben bereid evt. het budget iets op te hogen als er voor dat geld echt niks fatsoenlijks te vinden is.

Ik heb zelf al de nodige reviews en fora door gelezen, maar in deze prijs categorie is het lastig zoeken naar expert reviews.
Dit zijn enkele subwoofers die mij evt. geschikt lijken.

http://www.redcoon.nl/B32...-Zwart_Actieve-Subwoofers
http://www.redcoon.nl/B29...ofers?refId=tweak#databox
http://tweakers.net/price...8zwart%29.html#tab:prices

Heeft iemand ervaring met deze subwoofers, of een beter alternatief?
Graag zou ik van jullie wat advies krijgen!

Bvd :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2012 23:00 ]

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-12 18:10

Pixeltje

Woo-woohoo!

De link van conrad werkt niet, want je linkt naar een winkelwagen, even aanpassen als je wilt.

De infinity zou ik niet doen, maar Magnat is eignelijk altijd een prima merk. De subwoofers heb ik geen ervaring mee maar van de speakers heb ik al tijden plezier.. ga eens luisteren naar zo'n ding in een fatsoenlijke winkel :)

Edit:
Die magnat is volgens mij geen "front firing" woofer, wat je ziet is de reflexpoort, de woofer zelf zal wel aan de onderkant zitten. Hoeft op zich geen overlast te veroorzaken hoor; alleen bij houten vloeren is dat een probleem.

[ Voor 26% gewijzigd door Pixeltje op 13-01-2012 22:34 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Verwijderd

Topicstarter
Link heb ik aangepast.

Ik zie nu dat de Magnat 301a niet veel duurder is.. Dat is ook nog een optie

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-12 22:29
Kijk tweedehands. Voor onder de 200 ga je alleen bonzende stoorzenders vinden. Trefwoorden BK, REL (wellicht ouder model).

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:04

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 22:29:
Ik ben op zoek naar een subwoofer met strakke bass die niet erg bonkerig klinkt.

Mijn budget hiervoor is €150,- á €175,-
Voor dat geld ga je nieuw zeker geen subwoofer vinden die doet wat jij wilt, Daar zal je toch zeker twee of drie keer je budget voor over moeten hebben. Zoals gezegd is tweedehands altijd een leuke mogelijkheid, maar ook dan kan het lastig zijn.

Overigens zou ik Magnat uit je lijstje halen. Ik heb er zelf ook eentje staan (uit een zelfde prijsklasse) en het enige wat die subwoofer kan doen is ongegeneerd bonken. Alles behalve subtiel en muzikaal. Sowieso een drama om aan te horen hoe de Magnat alles uit de reflexpoort pompt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-12 18:08

Canon23

>>MY<< world

Ik heb dezelfde speakers met een onkyo receiver en heb er een bk gemini bijgekocht.250-300 euro, maar ideaal in ons kleine woonkamertje :)

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:40

OMD

Ik heb ook een Gemini II gehad. Erg fijne sub voor het geld, zeker voor muziek.
Als je alleen eenmaal de XXLS400 FF heb gehoord dan wil je niet meer terug :+

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12 12:57
Heb hetzelfde probleem als de TS. Appartement en geen budget voor high-end subwoofer. Dus op marktplaats eerst een Magnat sub gekocht. Maar zoals hier al is vermeld is die sub wel erg bonkerig en niet muzikaal. Dus weer op zoek en weer via Marktplaats een Mordaunt-Short 309W voor 125 euro op de kop getikt. Wat een verademing is dat dan zeg! En deze is Front fire.

Waar ik dan wel nieuwsgierig naar ben:
Pixeltje schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 22:32:
<knip> Hoeft op zich geen overlast te veroorzaken hoor; alleen bij houten vloeren is dat een probleem.
Klopt dit ? Ik heb gewoon betonnen vloeren met laminaat (en van dat groene vilt als isolatie). Heb bewust gezocht naar een Front Fire, maar dat maakt dus (kwa buren overlast) niet zoveel uit ?

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor jullie adviezen. Heeft me weer een miskoop in de vorm van een bonkerige sub bespaard :) .

Heb geen bezwaar tegen een 2e hands, en ik houd marktplaats dan ook goed in de gaten. Je moet wel net geluk hebben om een degelijke sub tegen te komen voor een zacht prijsje.

Iemand toevallig nog wat moois in de aanbieding wat binnen mijn budget valt?
kgb545 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 10:34:

Waar ik dan wel nieuwsgierig naar ben:

[...]

Klopt dit ? Ik heb gewoon betonnen vloeren met laminaat (en van dat groene vilt als isolatie). Heb bewust gezocht naar een Front Fire, maar dat maakt dus (kwa buren overlast) niet zoveel uit ?
Ik heb zeer veel fora door gelezen hierover. Het verhaal dat een down-firing sub meer trillingen over brengt naar de vloer (en dus eerder voor overlast zorgt voor onderburen) blijft toch weer terug komen. Vandaar dat ik het risico eigenlijk niet wil nemen.

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:20
Staat een BK Gemini II voor 150 op MP

http://link.marktplaats.nl/520864313

Verwijderd

Topicstarter
Heb de verkoper gemailed. Is alleen wel een down-firing sub... Niet erg appartement-geschikt ben ik bang.

Verwijderd

Grote tegel of een Subdude er onder, en je voorkomt al een hoop problemen. Een frontfiring sub kan ook hinderende trillingen veroorzaken die via de vloer worden doorgegeven naar de buren.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2012 13:16 . Reden: typo ]

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:20
idd Subdude eronder......en ben bang dat je een sub altijd wel hoort ;-p

Verwijderd

Topicstarter
Wat vinden jullie van deze subwoofer?
http://www.canton.de/nl/hifi/cdserie/produkt/sub6.htm

Kost in nederland ~400 euro, maar kan hem nu via Duitsland voor een aantrekkelijke prijs krijgen.
Kan er helaas geen fatsoenlijke review van vinden.

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-12 21:40
Zou ook tweedehands kijken. REL zijn altijd veel te duur naar mijn mening en zou ik links laten liggen.

Belangrijke vraag: Is de sub voor muziek of film? Voor film is het aan te raden om een zwaardere jongen te nemen, voor muziek voldoet een goedkope subwoofer vaak prima.

Ik heb zelf een tijdje een goedkope sub gehad, de Klipsch KSW-10. Koste me 100 euro, eigenlijk een prima ding voor muziek maar miste power in films. Down-firing was een ramp om te plaatsen dus ik ben overgestapt op een front-firing.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-12 21:40
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 17:45:
Wat vinden jullie van deze subwoofer?
http://www.canton.de/nl/hifi/cdserie/produkt/sub6.htm

Kost in nederland ~400 euro, maar kan hem nu via Duitsland voor een aantrekkelijke prijs krijgen.
Kan er helaas geen fatsoenlijke review van vinden.
Kan me niet voorstellen dat die sub 400 euro kost.

Als je in deze prijsklasse gaat shoppen dan zijn de Klipsch RW-10D (349) of RW-12D (399) zeer aan te raden.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

InfinityG35 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 18:41:
Belangrijke vraag: Is de sub voor muziek of film? Voor film is het aan te raden om een zwaardere jongen te nemen, voor muziek voldoet een goedkope subwoofer vaak prima.
Que? Ik heb juist de ervaring dat het andersom is. Een goedkope(re) subwoofer is meer geschikt voor film aangezien ze meer bonken en overheersen. Voor film dus lekker. Juist voor muziek wil je een subwoofer die perfect aanvult waar je speakers stoppen en niet de lage tonen te geforceerd laat horen. En dergelijke eisen ga je niet kunnen realiseren met een goedkope subwoofer. Ligt wel een beetje van de muziekstijl af, maar dat een goedkope subwoofer voor muziek prima is ben ik het zeker niet mee eens.

Verwijderd

Topicstarter
InfinityG35 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 18:45:
[...]

Kan me niet voorstellen dat die sub 400 euro kost.

Als je in deze prijsklasse gaat shoppen dan zijn de Klipsch RW-10D (349) of RW-12D (399) zeer aan te raden.
Kost toch echt 399 bij de meeste winkels ;)
http://www.kieskeurig.nl/.../bezorgen/947361/#prijzen

Ik kan hem nu bestellen voor 260 euro. Dus als het een erg goede subwoofer is dan is het me de overschrijding van mijn budget nog wel waard.

Ga de sub voor 50/50 muziek film gebruiken. Ik geef wel de voorkeur aan een goed klinkende muziek-sub.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2012 19:39 ]

Verwijderd

Ik heb dezelfde speakers als jij en een Onkyo passieve sub die bij mijn 5.1 set zat. De 5 speakers heb ik dus vervangen voor de Jamo's. Kan je in elk geval vertellen dat mijn passieve Onkyo weinig tot niks toevoegt bij deze speakers. Bij films bromt hij overdreven en bij muziek is hij haast niet te horen. Verschillende instellingen gebruikt tbv fronspeakers (large/small), crossover en volume/bass instellingen voor de sub. Waarschijnlijk is die Onkyo sub gewoon waardeloos of heeft mijn versterker nu te weinig vermogen met deze speakerset.

Let er dus even op dat je receiver voldoende vermogen heeft en koop een goede sub, anders heb je straks dezelfde ervaring als ik.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 19:50:
Let er dus even op dat je receiver voldoende vermogen heeft en koop een goede sub, anders heb je straks dezelfde ervaring als ik.
Een losse subwoofer is actief en heeft dus een eigen versterker. Problemen met te weinig vermogen van de versterker/receiver zijn niet aan de orde.

Overigens is jouw probleem een combinatie van diverse factoren. De passieve subwoofer die bij de Onkyo zat is afgestemd op de rest van de speakers. Vervang je de speakers dan klopt het geheel niet meer. Verder kan het inderdaad zo zijn dat de speakers van Jamo meer vragen dan de originele speakers waardoor de voeding wat inzakt en de subwoofer nog minder krijgt. Dat is ook een nadeel van dergelijke setjes, upgraden is lastig.

• w-dev
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-12 18:16
Kijk ook eens bij correct.nl, daar staan genoeg betaalbare subwoofers op.

Bijvoorbeeld:
http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=467197
http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=414780
http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=371517
http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=348572

Ik heb er zelf iig een zeer fijne subwoofer kunnen vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij correct.nl gekeken en kwam daar bij de ''speciale aanbiedingen'' de Bowers & Wilkins ASW-300M tegen. Heb deze zojuist besteld voor 249e. :9
''Kleine'' overschrijding van het budget, maar is het wel waard denk ik! Lees zeer lovende kritieken over deze sub en het merk staat erg goed bekend.

http://www.correct.nl/art...&TAG_ID=1057&ARTNR=470468

Bedankt voor de hulp mensen.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Appartement en SUB gaan echt niet samen, heb een burman gehad met een sub en zelfs als het heel zacht stond werd ik al gauw gek van die bas.Nog met tapijt etc geprobeerd te dempen ook andere plek etc maar werd er niet blij van.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb mijn Mordaunt en Short subwoofer ook maar weggegeven aan een goede kameraad, mijn situatie (appartement) was ook dat ik de subwoofer in de woonkamer niet hoorde, tenminste ik mis hem nu niet, maar des te meer in de slaapkamer en de onderbuurman stond ook al een keer aan de deur :) Dit was een front firing sub, met bas poort naar beneden. Appartement is een standaard betonnen jaren 70 geval.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-12 19:40
Frogmen schreef op maandag 16 januari 2012 @ 12:08:
Appartement en SUB gaan echt niet samen
Waarom niet? Ik woon ook in een appartement en ik heb deze staan:
Afbeeldingslocatie: http://mediacdn.shopatron.com/media/mfg/3579/product_image/thm/t450_e720ad93df7598445a86b06d48906a3d.jpg?1326669315
http://www.klipsch.com/sub-12-subwoofer

Roomba E5 te koop

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:40

DjVe

Hatsaflats!

Appartement en SUB gaan echt niet samen, heb een burman gehad met een sub en zelfs als het heel zacht stond werd ik al gauw gek van die bas.Nog met tapijt etc geprobeerd te dempen ook andere plek etc maar werd er niet blij van.
Dat ligt echt van je vloer en sub af. Ik heb zelf een Sunfire HRS8. Klein maar loeizwaar subje met een berg vermogen erachter. Hij staat gewoon op een laminaatvloer (met goede ondervloer van redupax) op rubberen pootjes. Het is een jaren 50 appartement (gehorig) maar mijn onderburen horen mijn sub amper tot niet. Als je hem gewoon goed vrij zet en op een goede vloer, dan heb je amper last van het doordreunen.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:13
Iemand ervaring met de Klipsch KSW-10? http://www.kieskeurig.nl/.../bezorgen/838846/#prijzen

Voor weinig te krijgen, en ik dacht dat Klipsch wel een ok merk was op gebied van subs?

Ik gebruik mijn sub alleen voor films, voor muziek prefereer ik 2.0.

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
bas-r schreef op maandag 16 januari 2012 @ 12:35:
Iemand ervaring met de Klipsch KSW-10? http://www.kieskeurig.nl/.../bezorgen/838846/#prijzen

Voor weinig te krijgen, en ik dacht dat Klipsch wel een ok merk was op gebied van subs?

Ik heb zelf de KSW-12. Dus 2 inch groter. Bij mij geeft dat een aardige dreun. Oppervlakte huiskamer 55m2 en planfond hoogte 2,80. Dus het vult een aardig volume. Alleen ik zit zelf nog steeds te kloten met de plaatsing van dat ding. Nog steeds teveel staande golven. En een bas die op z'n top in de keuken is :P.

Ik vindt hem voor het geld nog redelijk musicaal ook. Maar hij komt het best tot zijn recht in films.

[ Voor 6% gewijzigd door Zahariac op 16-01-2012 13:15 ]

Verwijderd

FeaR schreef op zondag 15 januari 2012 @ 20:46:
[...]

Een losse subwoofer is actief en heeft dus een eigen versterker. Problemen met te weinig vermogen van de versterker/receiver zijn niet aan de orde.

Overigens is jouw probleem een combinatie van diverse factoren. De passieve subwoofer die bij de Onkyo zat is afgestemd op de rest van de speakers. Vervang je de speakers dan klopt het geheel niet meer. Verder kan het inderdaad zo zijn dat de speakers van Jamo meer vragen dan de originele speakers waardoor de voeding wat inzakt en de subwoofer nog minder krijgt. Dat is ook een nadeel van dergelijke setjes, upgraden is lastig.
Je hebt gelijk. De speakers vragen ook meer vermogen nu, dat merk ik omdat ik het volume hoger moet zetten om hetzelfde volume als voorheen te verkrijgen. De sub wordt nu overklast door de frontspeakers en doet eigenlijk dienst als tafeltje in de hoek voor de router en de modem :)

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-12 19:40
bas-r schreef op maandag 16 januari 2012 @ 12:35:

Ik heb geen ervaring met dat specifieke model, kan alleen vertellen dat ik zeer tevreden ben over die van mij. Krijg regelmatig complimenten dat mensen het bij mij vetter vinden dan in de bioscoop >:) Dus voor zover ik er ervaring mee heb: Klipsch is goed spul :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door sig69 op 16-01-2012 23:42 ]

Roomba E5 te koop

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Jordy van e schreef op maandag 16 januari 2012 @ 12:28:
Dat ligt echt van je vloer en sub af. Ik heb zelf een Sunfire HRS8. Klein maar loeizwaar subje met een berg vermogen erachter. Hij staat gewoon op een laminaatvloer (met goede ondervloer van redupax) op rubberen pootjes. Het is een jaren 50 appartement (gehorig) maar mijn onderburen horen mijn sub amper tot niet. Als je hem gewoon goed vrij zet en op een goede vloer, dan heb je amper last van het doordreunen.
Zelfde ervaring hier. Ik heb ook een Sunfire HRS-8, maar m'n beneden buren horen die vrijwel nooit, hooguit misschien als ik een film kijk waar je het geluid weer hard moet zetten om de stemmen te kunnen verstaan terwijl de muziek en geluidseffecten dan weer veel te luid zijn. Ik houd er dan ook niet van om het geluid hard te zetten, maar omgekeerd geld ook dat ik de sub van de benedenbuur (een Tannoy geval, weet het precieze soort niet) ook weinig hoor.

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:51
henkie196 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 09:22:
[...]
Zelfde ervaring hier. Ik heb ook een Sunfire HRS-8, maar m'n beneden buren horen die vrijwel nooit, hooguit misschien als ik een film kijk waar je het geluid weer hard moet zetten om de stemmen te kunnen verstaan terwijl de muziek en geluidseffecten dan weer veel te luid zijn.
Vanuitgaande dat je een receiver hebt, kan je dan gewoon niet in 't menu de volume van de center wat hoger zetten? (of de rest wat lager, als je de volume hoger zet)

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Had wellicht gekund, maar ik heb een 2.1 setje, dus geen center. Wat ik meestal doe is de TV zelf wat harder zetten, dat helpt ook wel aardig.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:40

DjVe

Hatsaflats!

henkie196 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 09:51:
Had wellicht gekund, maar ik heb een 2.1 setje, dus geen center. Wat ik meestal doe is de TV zelf wat harder zetten, dat helpt ook wel aardig.
Vloeken in de kerk ;) Maar een center lost je problemen op :)

• Falor
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-01 12:19
Beste tip die ik je kan geven is dat je zelf gaat luisteren.

Klinkt mischien een beetje kort door de bocht maar imho is dit echt de enige goede manier.

Verwijderd

Een sub die jezelf niet goed hoort, maar in andere kamers (inclusief buren) wel hard hoort, is gewoonweg een verkeerd ingestelde/geplaatste subwoofer.

Er zijn zo veel truukjes om een subwoofer goed te plaatsen, desnoods met digitale eq's/kamer-correctiesystemen.

• Falor
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-01 12:19
End fire sub array voor in je kamer... Why not..

/sarcasm off

Ben het met Pauluz eens. Een EQ doet wonderen. Als je er 1 tot je beschikking hebt, ga dan eens goed luisteren naar welke frequenties er uitschieten in je kamer. Elke kamer heeft z'n eigen resonantie frequentie, als je een beetje gaat spelen met een EQ dan vind je die vanzelf wel, die wat zachter zetten zou een hoop schelen betreft het ''bonkerige'' geluid dat TS beschrijft.

Verwijderd

artsound as-a100 ? :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag de subwoofer binnen gekregen en aangesloten. ( Bowers & Wilkins ASW-300M )
Wat een heerlijke bass :) !

Bass is zeer goed; hoorbaar voelbaar maar niet overheersend of bonkend.
Kan hem van harte aanbevelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2012 18:41 ]

• w-dev
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-12 18:16
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 13:21:
Een sub die jezelf niet goed hoort, maar in andere kamers (inclusief buren) wel hard hoort, is gewoonweg een verkeerd ingestelde/geplaatste subwoofer.

Er zijn zo veel truukjes om een subwoofer goed te plaatsen, desnoods met digitale eq's/kamer-correctiesystemen.
Ik vond zelf een sweep van 20 - 1000 hz of andersom wel een goed hulpmiddel. Zo kun je bepalen hoe hard je subwoofer moet t.o.v. de rest van speakers en welke frequenties er gedempt of versterkt worden.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Idd, heb ook zo'n mafkeer boven me wonen (elk jaar wordt die gast met opzet afgekeurd) en ik heb serieus afspraken moeten maken. Al heeft hij zijn geluid op normaal niveau, dan dreunt het gigantisch door.
Mijn advies: koop je een fatsoenlijke draadloze hoofdtelefoon!

Verwijderd

Topicstarter
Het valt mij mee dat je goede afspraken hebt kunnen maken met iemand die zich ieder jaar opzettelijk laat afkeuren :D.

Overlast zal denk ik nog wel beperkt blijven bij het volume op een normaal niveau.
Ik zou hem maar eens vragen of hij wel een TNO gecertificeerde ondervloer heeft gebruikt (scheelt een stuk met door-dreunen/trillingen).
Pagina: 1