advies Asus Rampage 4 Extreme 4-8pins cpu power.

Pagina: 1
Acties:

• [S2N]Baalberith
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-09-2025
Beste tweakers,

Na jaren van trouwe dienst heeft gisteren mijn Striker Extreme het loodje gelegd. Na eerst nog een nieuwe voeding gekocht te hebben (Corsair AX1200) mocht dit helaas niet baten. Ondanks dat de leds aangaan onboard van de start en reset buttons, komt er totaal geen leven in de pc nog fans.

Nu heb ik inmiddels nieuwe hardware besteld als verlaat kerstkado met als eerder genoemd moederbord de Asus R4E. Na de online manual een beetje te hebben doorgelezen kom ik echter op mijn vraag:

Het moederbord bevat onboard zowel een 4 alsook een 8 pins cpu connector. Welke van deze 2 dien ik te gebruiken? In de manual is hierover niets te vinden anders dan de melding dat je de connector gebruikt die je voeding beschikbaar heeft.

De AX1200 komt echter met twee 4/8pins kabels, is het dan een probleem om beide aan te sluiten op het moederbord?

Alvast bedank voor de genomen moeite,

Remco

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01 13:50

Liveshort

Certified Crazy Person

Gewoon aansluiten als het er op zit, het zit er niet voor niets. Deze extra headers leveren waarschijnlijk de extra power aan de CPU als je er een mooie overklok op zet. Echt noodzakelijk zal de tweede dus niet zijn, maar als je de kabels hebt zou ik ze gewoon aansluiten. Een moederbord trekt toch niet meer power dan hij nodig heeft.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-02 16:11
Ik heb dit board in gebruik met een 3960 cpu, Beide aansluitingen heb ik aangesloten. Zeker met overclocken is een beetje extra power wenselijk!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-02 13:44

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Misschien hele domme vraag. Maar heb je per ongeluk dat knopje met 't lampje op je I/O panel (achterop) van je moederbord gedrukt? Dan gaat je pc inderdaad niet aan, maar laat ie de debug-leds (zooi blauwe leds) zien op je moederbord...

Professioneel Heftruck Syndroom

• [S2N]Baalberith
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-09-2025
Helaas maakt het weinig uit of de onboard leds branden of niet. Na een uitval van videosignaal, en rare sttoringen mbt USB power op muis nadat pc was afgesloten, boot pc nu helemaal niet meer. lampjes (blauw) danwel de power-on/reset leds branden wel, maar al het leven is dood op het mobo.

Geprobeerd via onboard power te starten, ook geen resultaat. Daar het bord al vaker rare problemen heeft gehad mbt sata/video, heb ik mezelf maar een kado gedaan :P

hopenlijk komt alles snel binnen en kan ik weer volop genieten van een godwerkende pc.

ps. pc gaat bestaan uit de volgende onderdelen voor degenen die het willen weten:

Corsair AX1200 voeding
Intel 3960X processor
32 GB Corsair 1866 Red
Asus Rampage 4 Extreme
Corsair H80 koeling

met nog de oude onderdelen:

2 x 128GB Crucial M4
2 x 2TB WD Black
1 x 1TB WD Green
1 LG Bluray brander

Dit alles in een CoolerMaster CM832

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-02 13:44

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Met zo'n dijk van een processor zou ik toch liever voor de H100 gaan.
En waarom de 3960X? De 3930K is zo goed als vergelijkbaar, evengoed overklokbaar, maar wel 4 bankjes goedkoper...

Daarintegen wel direct leverbaar die 3960.... ^^

Professioneel Heftruck Syndroom

Pagina: 1