Wat is er gebeurd?
Mijn dinnetje besloot dat haar PC verplaatst moest, en heeft 'm tijdens het verplaatsen uit haar handen laten kletteren. De kast is van ongeveer 30 tot 40 centimeter hoogte gevallen zegt ze, ongeveer op de links-voor-punt van de (robuuste) coolermaster kast.
In eerste instantie leek alles nog heel, maar na het aansluiten werkt de pc niet meer. Nu verbaast me dat op zich niet zo, maar de vraag is nu een beetje hoe ik erachter kom wat er stuk is.
Wat weet ik van de PC:
- AMD X2 nogwat (precieze model niet bekend maar ik geloof 2.6GHz)
- 4GB geheugen verdeeld over 4 DIMM van 1GB
- Foxconn A7GM series moederbord (AM2+)
- Antec Neo HE 550W modulaire voeding
- 2 schijven, een Samsung en een Maxtor, beide SATA
- Arctic cooling Freezer Pro (64?) CPU koeler
Wat zijn de symptomen?
Als je de PC aanzet gaat het ledje aan de voorzijde branden, de fans (allemaal) gaan draaien en zo te voelen de harde schijven ook. Er komt echter geen beeld, geen piepjes (terwijl de speaker is aangesloten) en geen knipperende LEDlampjes oid.
Wat heb ik geprobeerd?
- Kast opgengetrokken, schoongemaakt (perslucht)
- Stekkers controleren, aandrukken
- Componenten controleren (zitten ze goed vast, is er iets stuk, dat werk)
- CMOS batterij eruit gehaald (geen reset jumper)
- "Visuele inspectie"
Ik heb geen rare dingen gezien; alle onderdelen zien er goed uit, alle stekkers zitten vast, de koeler stevig op zijn plek, enzovoorts. De PC gaat aan maar daar houdt het ook wel bij op.
Wat wil ik weten?
Hoe kom ik er achter welk(e) onderde(e)l(en) nu stuk is/zijn?
Mijn dinnetje besloot dat haar PC verplaatst moest, en heeft 'm tijdens het verplaatsen uit haar handen laten kletteren. De kast is van ongeveer 30 tot 40 centimeter hoogte gevallen zegt ze, ongeveer op de links-voor-punt van de (robuuste) coolermaster kast.
In eerste instantie leek alles nog heel, maar na het aansluiten werkt de pc niet meer. Nu verbaast me dat op zich niet zo, maar de vraag is nu een beetje hoe ik erachter kom wat er stuk is.
Wat weet ik van de PC:
- AMD X2 nogwat (precieze model niet bekend maar ik geloof 2.6GHz)
- 4GB geheugen verdeeld over 4 DIMM van 1GB
- Foxconn A7GM series moederbord (AM2+)
- Antec Neo HE 550W modulaire voeding
- 2 schijven, een Samsung en een Maxtor, beide SATA
- Arctic cooling Freezer Pro (64?) CPU koeler
Wat zijn de symptomen?
Als je de PC aanzet gaat het ledje aan de voorzijde branden, de fans (allemaal) gaan draaien en zo te voelen de harde schijven ook. Er komt echter geen beeld, geen piepjes (terwijl de speaker is aangesloten) en geen knipperende LEDlampjes oid.
Wat heb ik geprobeerd?
- Kast opgengetrokken, schoongemaakt (perslucht)
- Stekkers controleren, aandrukken
- Componenten controleren (zitten ze goed vast, is er iets stuk, dat werk)
- CMOS batterij eruit gehaald (geen reset jumper)
- "Visuele inspectie"
Ik heb geen rare dingen gezien; alle onderdelen zien er goed uit, alle stekkers zitten vast, de koeler stevig op zijn plek, enzovoorts. De PC gaat aan maar daar houdt het ook wel bij op.
Wat wil ik weten?
Hoe kom ik er achter welk(e) onderde(e)l(en) nu stuk is/zijn?
And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.