And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Oja, zit het RAM nog wel goed vast?
[ Voor 8% gewijzigd door naarden 4ever op 13-01-2012 21:43 ]
Harde schijven losgooien helpt niet..
[ Voor 13% gewijzigd door Pixeltje op 13-01-2012 21:47 ]
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Mogelijk is deze ietsjes verschoven, heb ik ook al eens meegemaakt na vervoer in auto.
Haal de koeler en processor eens helemaal los van het moederbord en plaats ze vervolgens correct terug.
Vergeet niet de koelpasta tussen de koeler en de processor te vernieuwen.
Alles wat los kan raken, testen. dus ook alle kabels. Wat ik zelf doe, de computer helemaal opnieuw in elkaar zetten. Dan weet je bijna zeker dat je alles gechecked hebt en goed hebt zitten. Of je moet bagger computers in elkaar kunnen zetten, wan geld dat natuurlijk niet.
@ Naarden 4ever: Hmmnee ze is n beetje chaotisch soms
Ik ga wel even sleutelen, zometeen meer!
Dit is inderdaad het beste. Haal alles eruit en stop het 1 voor 1 er weer in. Aan de post kun je horen of een onderdeel werkt of nietnaarden 4ever schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 21:50:
Lekkere vriendin heb je dan, dat ze dergelijk zooi uit dr handen laat vallen.
Alles wat los kan raken, testen. dus ook alle kabels. Wat ik zelf doe, de computer helemaal opnieuw in elkaar zetten. Dan weet je bijna zeker dat je alles gechecked hebt en goed hebt zitten. Of je moet bagger computers in elkaar kunnen zetten, wan geld dat natuurlijk niet.
Nothing to see here!
Ik deel zijn mening/feit.svandewouw schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 21:49:
Indien er geen piepjes komen, is er meestal iets mis met de processor.
Mogelijk is deze ietsjes verschoven, heb ik ook al eens meegemaakt na vervoer in auto.
Haal de koeler en processor eens helemaal los van het moederbord en plaats ze vervolgens correct terug.
Vergeet niet de koelpasta tussen de koeler en de processor te vernieuwen.
Je BIOS komt niet eens in beeld.. Geen piepjes is 9/10 keer CPU of een verbinding wat naar de CPU gaat wat op de printplaat zit. (dus je cpu zou in een ander pc nog wel kunnen doen, alleen is er iets defect op je moederbord)
Wat ook nog kan is dat je CPU geen stroom krijgt.. dus dat er iets is met de voeding
Verwijderd
En hopen dat de vergrendeling van de socket nie kaput isPixeltje schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 22:01:
Daar ben ik nu mee bezig, maar toen ik de koeler eraf haalde kwam de CPU meteen mee.. zonder dat eerst het hendeltje losgezet was.. dus ik vermoed dat het de CPU is. Even koelpasta eraf halen, nieuwe erop en dan wee rmonteren
Garantie is allang verlopenBeatboxx schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 22:04:
Dat valt denk ik nog wel te repareren... Anders RMA'tje omdat ie spontaan afbrak;)
Lijkt me een erg slecht teken. Ik vrees dat het spaarvarken wel eens geslacht zou kunnen moeten worden.Pixeltje schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 22:01:
Daar ben ik nu mee bezig, maar toen ik de koeler eraf haalde kwam de CPU meteen mee.. zonder dat eerst het hendeltje losgezet was..
Ga maar een hamer zoeken.
Een mooi nieuw systeempje heeft toch ook wel wat.
Werken dat ding!
Nee, daar heb ik haar voor
[ Voor 44% gewijzigd door Pixeltje op 13-01-2012 22:14 ]
Hij doet het nu weer dus? In dat geval trek ik mij een biertje open, en toast ik op jou lucky eve!Pixeltje schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 22:14:
Hoppa!
Werken dat ding!Nog nooit meegemaakt dat een CPU zomaar uit de socket klapte, maargoed, weer wat geleerd
Professioneel Heftruck Syndroom
En dat op vrijdag de 13eNeFoRcE schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 22:14:
[...]
Hij doet het nu weer dus? In dat geval trek ik mij een biertje open, en toast ik op jou lucky eve!
Neem er een van mij, bedankt voor de hulp
Enige wat ik gedaan heb is het topic lezen ^^ neem er zelf ook één. Dat mag wel nu. Enne, corrigeer straks je vriendin even. Ook dat heeft ze wel verdient. ghehePixeltje schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 22:15:
[...]
En dat op vrijdag de 13e
Neem er een van mij, bedankt voor de hulp
Professioneel Heftruck Syndroom
Wat je niet kunt zien is eventueel een draadbreuk in het moederboard......ik denk dat het moederboard of de processor stuk is.
edit: spuit 11, zie dat het al opgelost is
[ Voor 6% gewijzigd door Frankie02 op 13-01-2012 22:18 ]
halal?CaptJackSparrow schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 22:09:
[...]
Lijkt me een erg slecht teken. Ik vrees dat het spaarvarken wel eens geslacht zou kunnen moeten worden.
Ga maar een hamer zoeken.
Ik heb het zelf meegemaakt, als een sata kabel er half inhangt, geeft de computer geen enkele respons behalve het aanspringen van de ventilatoren. Waarschijnlijk omdat de POST in een loop blijft. Hij zoekt naar een harde schijf, vind die, krijgt geen respons, break. Zoeken... et cetera.Frankie02 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 22:17:
Zonder harddisk moet je iig beeld (biossetup) hebben, dus daar ligt het niet aan. Zonder geheugen en/of videokaart heb je geen beeld maar dan moet hij piepjes geven, dat kan je dus wel controleren.
Wat je niet kunt zien is eventueel een draadbreuk in het moederboard......ik denk dat het moederboard of de processor stuk is.
Kan ik me ook wel voorstellen. Heb al best veel gekke dingen meegemaakt met computers, maar dat de CPU uit de socket valt nog nooit. Maargoed, ik heb ook nog nooit een PC laten stuiteren.naarden 4ever schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 22:18:
[...]
Ik heb het zelf meegemaakt, als een sata kabel er half inhangt, geeft de computer geen enkele respons behalve het aanspringen van de ventilatoren. Waarschijnlijk omdat de POST in een loop blijft. Hij zoekt naar een harde schijf, vind die, krijgt geen respons, break. Zoeken... et cetera.
Hoe dan ook, ik ben blij want het scheelt me een avond etteren met hardware die toch niet stuk is, en dinnetje blij omdat ze het toch niet stuk heeft gemaakt. Dit doet ze nooit weer in ieder geval
Thanks voor de tips
[ Voor 20% gewijzigd door Pixeltje op 13-01-2012 22:22 ]
Ahh... Ik wel. Koelpasta die nog teveel kleeft, CPU komt zonder lock eraf eruit.Pixeltje schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 22:20:
[...]
Kan ik me ook wel voorstellen. Heb al best veel gekke dingen meegemaakt met computers, maar dat de CPU uit de socket valt nog nooit. Maargoed, ik heb ook nog nooit een PC laten stuiteren.
Niet zo gemeen tegen je vriendin hè? En proost trouwens!
Haha proost!naarden 4ever schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 22:23:
[...]
Ahh... Ik wel. Koelpasta die nog teveel kleeft, CPU komt zonder lock eraf eruit.
Niet zo gemeen tegen je vriendin hè? En proost trouwens!
En nee, zij is m'n enige klant die altijd in natura mag betalen voor geleverde diensten
Het verbaast mij ook in hoge mate dat dit kan zonder dat er iets goed stuk is maar het is goed te weten mocht ik het ooit eens bij de hand hebben.Pixeltje schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 22:20:
Kan ik me ook wel voorstellen. Heb al best veel gekke dingen meegemaakt met computers, maar dat de CPU uit de socket valt nog nooit.
Als dit soort klusjes goed aflopen zijn ze nooit zo erg. Het kan veeeeel erger.
Verwijderd
Ja inderdaad, ik was bang dat het einde verhaal was voor deze PC. Ze heeft een laptop gekocht, daardoor is deze PC overbodig geworden en zou eigenlijk verkocht worden, maar dat doe ik nu niet meer. Ik neem m wel over van haar en zet m in als HTPC ofzo. Kan deze niet meer met goed fatsoen verkopen, is misschien toch schade ontstaan die pas later blijkt.CaptJackSparrow schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 22:26:
[...]
Het verbaast mij ook in hoge mate dat dit kan zonder dat er iets goed stuk is maar het is goed te weten mocht ik het ooit eens bij de hand hebben.
Als dit soort klusjes goed aflopen zijn ze nooit zo erg. Het kan veeeeel erger.
+1Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 22:28:
Tip: Doe het net zoals bij een telefoon: stop een siliconen bumper om je computerkast+beeldscherm
[ Voor 13% gewijzigd door Pixeltje op 13-01-2012 22:29 ]
Je kunt toch nooit maar één computer hebben? Stel je voor dat die laptop stuk gaat. Dan zit ze zonder.Pixeltje schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 22:29:
Ze heeft een laptop gekocht, daardoor is deze PC overbodig geworden en zou eigenlijk verkocht worden,
Geen internet... Het idee...
Haha tja, ook niet mijn keuze, maargoed.. als die van haar stukgaat kun je wel raden wie het ding repareert en waar mijn laptop dan isCaptJackSparrow schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 22:32:
[...]
Je kunt toch nooit maar één computer hebben? Stel je voor dat die laptop stuk gaat. Dan zit ze zonder.![]()
Geen internet... Het idee...
Hahahaha ja nu wel ja.CaptJackSparrow schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 22:34:
Nee dan mag jij je 'nieuwe' HTPC weer even uitlenen.
Dat mag geen reden zijn voor de pc om geen beeld te gevenRuudvanelk schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 21:42:
Mijn eerste ingeving zegt harde schijf ook omdat deze niet goed tegen stoten kunnen. Wellicht een optie om een andere te testen?