Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Comment
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-07 21:00
Vorige week heb ik via een webwinkel een Fujitsu P27T-6 IPS besteld en 2 dagen geleden is het toestel aangekomen. Ik heb het toestel onmiddellijk aangesloten en mijn eerste indruk was vrij goed. Mooie kleuren en contrast, maar een erg agressieve anti-glare coating. Dit verwachtte ik reeds omdat diverse reviews dit vermelden.

Nadat ik de hoofdpagina van Google laadde, merkte ik het volgende op: het gebied linksonder heeft een subtiele groenachtige tint, terwijl het gebied in de rechterbovenhoek een lichte paarsachtige tint vertoont. Ook bij een witte afbeelding dat full screen is weergegeven krijg ik het zelfde effect. Het gebied met de paarse zweem (rechts en rechtsboven) lijkt ook wat donkerder te zijn dan de rest van het beeld (vandaar waarschijnlijk het kleurverschil). Het effect is erg subtiel, maar ik vind het goed waarneembaar. Bij andere kleuren en complexere afbeeldingen ziet alles er in orde uit en kan ik geen onregelmatigheden waarnemen.

In de review van PRAD werd vermeld dat de distributie van de helderheid niet erg goed is bij dit scherm en dat er zelfs een verschil in witbalans kon waargenomen worden met het blote oog (zie: Review Prad.de van Fujitsu P27T-6 IPS). Dit lijkt exact het probleem te zijn waar ik mee te maken heb. Dit had ik reeds vernomen voordat ik het scherm heb aangeschaft, maar ik had helemaal niet verwacht dat het zo opvallend zou zijn.

Ik gebruik het scherm voor diverse doeleinden: gamen, fotobewerking, office en film. Ik heb getwijfeld tussen dit scherm en de Dell U2711, maar uiteindelijk lijkt het toch een foute keuze geweest te zijn. Misschien ben ik te kritisch maar mijn verwachtingen van een scherm met deze prijs waren dan ook hoogspannen.

Zijn er mensen die hetzelfde ervaren (hebben) bij dit scherm of eventueel bij de U2711? En kan ik het scherm nog terugsturen na de verpakking geopend te hebben (ik het aangeschaft bij 4Launch.nl)?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is dit probleem inmiddels opgelost?

Gr