AMD Radeon HD6950 - 2x DVI met HDMI audio

Pagina: 1
Acties:

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:23

PromWarMachine

Forsaken Archer

Topicstarter
Ik krijg het niet voor elkaar mijn Onkyo TX-NR509 fatsoenlijk aan te sluiten op m'n PC.
Doel is om m'n monitoren allebei op DVI te laten werken en het geluid over HDMI naar m'n nieuwe versterker, de Onkyo dus.

Het werkt prima als ik de HDMI kabel er in plug, alleen denkt Windows dat het ook video moet zijn en extend m'n beeldscherm naar die HDMI aansluiting. Uiteraard geeft de Onkyo geen beeld, maar als ik met m'n laptop via VNC m'n PC overneem, kun je dat scherm wel zien en identificeren.

Door die extend naar een beeldscherm dat er niet is, wordt de extend naar m'n orgineel secondary scherm uitgeschakeld, waardoor ik effectief nog maar één scherm overhoud.
Aan de linkerkant verdwijnt m'n muis dan, want de receiver is immers een fictief scherm geworden.
Ik neem aan dat dat ook anders moet kunnen.

Wat heb ik al gedaan
• Onboard audio uitgezet in BIOS
• Nieuwste Catalyst geinstalleerd
• In Catalyst Control Center gekozen voor "disable display", om het fictieve scherm uit te zetten, maar dan stopt de audio er ook mee.
• In Catalyst Control Center gekozen voor "disable desktop", om het fictieve scherm uit te zetten, maar dan stopt de audio er ook mee.
• Op Google andere topics gevonden met vergelijkbare problemen, maar die mensen hadden vaak het probleem dat het helemaal niet werkt.

Softwarespecs
Catalyst 11.12 (nieuwste)
Windows 7 x64

Hardwarespecs
Club3D HD6950
Onkyo TX-NR509
Iiyama PLE2473HDS (primair)
Samsung SyncMaster 940BF (secondair)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/51GsnyIrMEurc5te4MpOE4PI/full.jpg

Dividend for Starters

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01 13:50

Liveshort

Certified Crazy Person

Voorzover ik weet moet je niet alleen audio over je HDMI gaan sturen, dan kun je beter uitwijken naar optische kabels of gewoon simpel jack. Kun je Catalyst control center niet laten denken da thet ding geen tv is. Want dat doet het nu namelijk wel. Als je er gewoon audioapparaat van maakt (evt. in geluidsinstellingen) moet het misschien wel lukken. Try it, zou ik zeggen.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-02 16:15
Is het misschien een optie om het geheel als een Eyefinity setup te draaien? Waarbij je dan dus 1 monitor over DVI hebt, 1 van mini-DP naar DP naar DVI en 1 met HDMI.

[ Voor 16% gewijzigd door Paprika op 13-01-2012 18:16 ]

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Topicstarter
Liveshort schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 18:10:
Voorzover ik weet moet je niet alleen audio over je HDMI gaan sturen, dan kun je beter uitwijken naar optische kabels of gewoon simpel jack. Kun je Catalyst control center niet laten denken da thet ding geen tv is. Want dat doet het nu namelijk wel. Als je er gewoon audioapparaat van maakt (evt. in geluidsinstellingen) moet het misschien wel lukken. Try it, zou ik zeggen.
Ik zou niet weten hoe ik dat apparaat zou kunnen bombarderen tot audioapparaat.
Het device waar de audio naar toe gaat, heet bij de geluidsinstellingen al "AMD HDMI Output / AMD High Definition Audio Device", maar dat weerhoudt Windows er niet van te vinden dat er ook video bij zou moeten.

Jack is stereo.
Op de PC draait ook nog een media center, waarbij 5.1 geluid wel gewenst is :)
Optische kabel is SP/DIF toch? Dat heb ik nog nooit gebruikt, maar zit wel op m'n moederbord.
Ik heb de wikipedia-pagina daarvan onlangs nog gelezen, maar kon niet goed bepalen of dat nou 5.1 geluid kan transporteren. Nu ik doorklik op de links op de SP/DIF pagina, blijkt dat wel het geval te zijn.

Dat lijkt me vooralsnog de beste optie.
Paprika schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 18:15:
Is het misschien een optie om het geheel als een Eyefinity setup te draaien? Waarbij je dan dus 1 monitor over DVI hebt, 1 van mini-DP naar DP naar DVI en 1 met HDMI.
Inventief! Dat moet ik zeker toegeven. Helaas heb ik geen mini-DP verloopje voor handen.
Bovendien maakt Eyefinity van X schermen 1 scherm toch? Dat heb ik liever niet. :)

Dividend for Starters

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-02 16:15
Je kunt dan nog altijd gewoon in je triple monitor-stand gaan. Heb je die er niet bij gekregen? Mmm... die zou je voor ~8 euro kunnen kopen.

Swappen van Eyefinity (1 monitor) naar 3 losse is gewoon de normale Win+P combinatie.

Duplicate Mode:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/dgVw
Extend Mode:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/dgVo

Verder kun je Eyefinity ook in CCC uitzetten en dan herkent Windows gewoon 3 losse monitoren (zoals in de Extend Mode).

[ Voor 18% gewijzigd door Paprika op 13-01-2012 19:02 ]

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kun je in Windows zelf niet gewoon aangeven dat hij niet moet extended naar je versterker?

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Topicstarter
Paprika schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 19:00:
Je kunt dan nog altijd gewoon in je triple monitor-stand gaan. Heb je die er niet bij gekregen? Mmm... die zou je voor ~8 euro kunnen kopen.

Swappen van Eyefinity (1 monitor) naar 3 losse is gewoon de normale Win+P combinatie.

Verder kun je Eyefinity ook in CCC uitzetten en dan herkent Windows gewoon 3 losse monitoren (zoals in de Extend Mode).
Dat klinkt nog best ok. Ik heb de doos van m'n videokaart erbij gepakt, maar daar zit geen verloopje in. Alleen een Crossfire geval. Ik bestel wel zo'n adapter, want dat is nooit weg om te hebben.

Ook neem ik er dan een SP/DIF digital kabel bij om te testen. Die kost niet zoveel. Alleen heb ik daar nu niets aan, dus ik blijf nog even prutsen. :P
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 19:06:
[...]

Kun je in Windows zelf niet gewoon aangeven dat hij niet moet extended naar je versterker?
Dat klinkt heel logisch, maar helaas.
Zodra ik m'n 24" monitor primair heb en extend naar m'n tweede monitor, dan werkt het beeld weer prima. Nadeel is alleen dat het audio gedeelte van de HDMI poort dan niet meer beschikbaar is:

beide DVI monitoren

HDMI not plugged in

Wat tegenwoordig blijkbaar ook kan is 2 schermen samenvoegen tot 1.
Zie hier:
1 = Primaire scherm
2 = Secondary scherm
3 = Versterker

Dit zou ik willen..

Deze setting kan ik alleen niet opslaan. Dan krijg je een foutmelding: "Unable to save display settings."

Dividend for Starters

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
PromWarMachine schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 19:23:
Wat tegenwoordig blijkbaar ook kan is 2 schermen samenvoegen tot 1.
Is dat niet gewoon klonen?
Deze setting kan ik alleen niet opslaan. Dan krijg je een foutmelding: "Unable to save display settings."
Dus het kan toch niet? :p
Pagina: 1