Onkyo TX-SR608 icm Airties 7120 alleen PCM 2.0

Pagina: 1
Acties:

• stekun
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-04-2023
Hoi

ik heb mijn onkyo tx sr608 met een hdmi kabel aangesloten op mijn digitale ontvanger (airties 7120). Wij kijken via glasvezel tv. Nu heb ik op de airties de audio uitgang geselecteerd op e-ac3(digitaal ac3). Als ik een tv kanaal selecteer dat bijv dolby digital uitzent, zie ik op display van de receiver steeds ingang pcm 2.0 48hz staan.

Moet ik iets aan de instellingen wijzigen van de onkyo om het geluid wel digitaal te laten lopen??

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:03

reaL_G

G

pcm is ook gewoon digitaal, heb je gechecked of de ac3 uitvoer daadwerkelijk ook over de hdmi gaat, in plaats van over de optische aansluiting?

GiTS

Verwijderd

Je kiest toch het AC3 audio kanaal indien beschikbaar (meerdere geluidsporen)? voorinstelling op airties 7120 wat er met dolby moet gebeuren oa over hdmi zoals reaL_G opmerkt maar ook als wat downmix, ... zie even handleiding erop na.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2012 17:01 ]

• stekun
dat is het hem nou juist. dien handleiding snap ik niks van. ben best wel een leek op dat gebied.
dus ik moet naar de instellingen op de receiver kijken en of alles op hdmi staat?
dus pcm is goed/digitaal maar dat 2.0 dan?

Verwijderd

niet de receiver of die 2.0 is van belang. Maar wat (airties 7120) met het geluid doet: pcm of niet. Heeft jouw glasvezel aanbieder geen meest gestelde vragen of nederlandse handleiding voor die bak? snelgids hoe je die instelt. Bij een gekozen TV kanaal kan je dan geen audio spoor kiezen met de afstandsbediening van (airties 7120) taalkeuze, dolby of mp2? .... ook zender afhankelijk de een bied het aan de ander niet. BBC one HD heeft 2 geluids keuzes: stereo en dolby.

• stekun
je kan op de airties alleen kiezen voor audio uitgang stereo of e-ac3.
en als ik op bbc hd kijk zie ik wel een dolby icoontje maar als ik op de receiver op display druk, zie ik gewoon weer pcm 2.0 staan
en op de airties kun je verder niets veranderen qua audio.
Pagina: 1