Toon posts:

Mediaspelers,NAS, streamen etc. Ik weet het niet meer. HELP!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden,

Omdat mijn oude Super VHS Videorecorder zijn einde begint naderen, ben ik aan het nadenken wat een goede vervanger zou zijn, ook in relatie tot wat ik verder voor ogen heb. Maar inmiddels zie ik door de bomen het bos niet meer; NAS, mediaspelers, draadloos of wifi, nzb's downloaden en dan weer niet...

De situatie is als volgt:

- TV wordt panna TX P46 GT30;
- SR7300 van Marantz;
- bluray speler wordt denk ik UD7006;
- Xbox360 ging stuk, maar zal op termijn worden vervangen
- met de nieuwe TV zal ik overstapen naar ziggo en gebruik willen maken van de bijgeleverde router voor ook een draadloos netwerk.

Ik wil dus kunnen opnemen van TV op een harde schijf, maar ook wil ik stoppen met het alsmaar moeten branden van gedownloade films, die ik dan vervolgens op mijn DV4200 ga bekijken. De idee is om alle films, foto's e.d. via een of andere manier vanuit die mediaspeler te kunnen bekijken. Of moet dit dan eerst via een NAS?? Ik lees namelijk dat een NAS en mediaspeler in één apparaat er niet is. En, hoe lopen dan de verbindingen? :?

Ik zie bij kennissen wel eens zo'n scherm waarop je dan de film kan kiezen of de muziek die je wil horen, dan wel foto 's die je wil zien. Lijkt me geweldig; ben ik mooi van al die dvdtjes af.

Ik heb hier al verschillende topics over gelezen, maar ik kom nog niet tot een helder beeld van wat ik zal moeten aanschaffen om bovenstaande te bereiken. :'(

Hoop dat jullie me kunnen begeleiden in het woud van al die merken en eigenschappen :)

Veel dank.

Carlo

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Een NAS i.c.m. mediaspeler werkt prima. De films staan dan op de NAS, je mediaspeler plukt ze daar vanaf en geeft ze weer op je TV (zonder mediaspeler heb je geen ondertitels, beperkingen qua codecs of andere problemen). Wat betreft het merk heeft iedereen z'n eigen voorkeur. Er lopen diverse topics op GoT over ieder merk. Belangrijk is ook je budget natuurlijk. Het voordeel van een NAS is, dat je deze ook als backup voor je PC/laptop kunt gebruiken.

Je hebt het over draadloos of WiFi, dat is in deze hetzelfde :) Mss bedoel je bedraaf of WiFi? Altijd bedraad doen indien mogelijk!.

Je kunt ook nog een HTPC gebruiken, hier heb ik echter geen ervaring mee...

Verbindingen: NAS, en mediaspeler naar de router (ethernet). Mediaspeler naar TV (HDMI bijv.). Je PC/laptop kan bedraad of via WiFi naar de router.

edit: Je opneem-eis over het hoofd gezien. Er zijn weinig media spelers die dat kunnen. Heb hier zelf ook naar gezocht, maar stootte toen op andere bezwaren. Uiteindelijk is voor mij downloaden ook makkelijker dan opnemen, daar ik nog wel eens wilde vergeten de opname in te stellen...

[ Voor 14% gewijzigd door Miyamoto op 13-01-2012 19:34 ]

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 31-01 08:48
Je wilt kunnen opnemen op harde schijf en al je media af kunnen spelen. Als je dat in 1 apparaat wilt hebben vallen er een heleboel af. Een Dreambox zou een mogelijkheid kunnen zijn, maar ik weet niet hoeveel mediacodecs deze ondersteund. Een flexibele oplossing is een HTPC, maar besef dan wel dat je daar veel aan moet knutselen en dat er bijna altijd wel onderhoud nodig blijft. Ook is het integreren van alle opties niet altijd makkelijk (als je bevoorbeeld ook 3D blu rays af wilt kunnen spelen ipv een losse speler zoals jij die noemt).
Kan de Pana TV opnemen?

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

dank voor de respons. De pana kan inderdaad tv opnemen, maar alleen het kanaal wat je ook zelf kijkt. Nu ik eigenlijk wel constateer dat een mediaspeler met hd-opname functie niet mogelijk is, neig ik naar een Humax.
Ik heb hier geen enkele ervaringen mee.\

Als ik ook nog een NAS en een mediaspeler wil aanschaffen en mijn internet loopt via ziggo, is de router (wifi) van ziggo dan een juiste keuze?
Nogmaals ik ben een behoorlijke leek op dit gebied, maar nu mijn oude Super VHS steeds vaker kuren vertoont, wil ik toch naar een nieuwe en complete set.

Uiteraard, op deze site zijn vele antwoorden en topics over dit soort items, maar ik heb eenvoudigweg niet de tijd om alles na te lezen. Met 2 kleine kinderen is een vrije middag al niet meer zo vrij. Kan er ook eventueel ge'PM'd worden?

Hoop op jullie reacties en tips.

Alvast bedankt.

Carlo