Pagina indeling in Word

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CNS
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06
Eens kijken hoe leg ik dit uit...
Ik wil met Word een boekje maken en wel op de volgende manier. Formaat A4 landscape, waarvan de linkerkant (A5) een bladzijde wordt en de rechterkant ook een bladzijde (A5). Waarna deze wordt dubbelgevouwen.
Hopelijk is het nog te volgen.

Het boekje bevat natuurlijk meer dan 1 pagina. Het doel is dus via Word een paket papier uit te printen en daarna dubbel te vouwen over de vertikale as en nietje door de vouw de krijgen. En alle pagina's in de goede volgorde. En zodoende het pak papier van de printer direct tot boekje te kunnen maken.

Het probleem zit um dus in de pagina nummering

Ik heb al een tijde zitten kl@ten, maar kom er dus niet uit. |:(

Iemand een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14661

OK, het is vrij simpel, iig in word2k.

Wat je doet is het volgende:

File > page setup > margins > 2 pages per sheet aanvinken
File > page setup > paper size landscape aanvinken (staat al aan, toch?)
Insert > page numbers > beetje klooien tot het werkt met die paginanummers (wijst zichzelf)

Heb je geen word2k zal het ook wel ongeveer zo werken alleen heet het dan misschien anders en zit het op een andere plek. (Maarja dat is microsoft:9)

Sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CNS
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06
Bijna goed :P

Ik weet nauurlijk wel hoe ik paginanummers in Word moet inserten, maar dat veranderd in Word niet de werkelijke paginavolgorde volgens mij.

Het is dus de bedoeling dat in Word pagina 5 ook in het boekje pagina 5 is, maar pagina 12 in Word pagina 6 in het boekje wordt. Zodat je in Word alles mooi onder elkaar kan zetten en na het uitprinten het hele pak in een keer dubbelvouwen en de paginaindeling ok is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18086

Clickbook biedt een goeie oplossing om a5 boekjes te maken.
http://www.bluesquirrel.com/free_download.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14661

Ah ik weet wat je bedoeld, ik was net nog niet wakker :z.

Je kunt ook papersize A5 instellen en dan op A4 dubbelzijdig afdrukken. Dan kan je bij printer setup de printvolgorde zo instellen dat de paginaindeling klopt.

Of wat iets meer werk is is eerst een indeling maken zoals ik je eerder vertelde en dan page ends erin zetten. Daarna kun je gaan knippen en plakken tot het klopt, zet wel dubbelzijdig afdrukken aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Ik heb dit altijd met een tool als clickbook gedaan (link zie boven).
Clickbook verkleint de pagina's, zodat ze met zijn tweeen op een A4 passen, en stuurt de printer zodanig aan, dat de pagina's op het goede stukje papier komen.

Enige nadeel: Als je het goed leesbaar wilt houden, moet je er rekening mee houden dat het kleiner wordt, dus tekst in 16 pt grootte wordt ongeveer 12 pt.

I.C.M. een printer die dubbelzijdig kan afdrukken is dit programmaatje een absolute droom: Het enige wat je zelf nog moet doen, is nieten en vouwen.
Pagina: 1