Verbindings probleem

Pagina: 1
Acties:

• keisers
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-05-2025
Ik ben gister bezig geweest om mijn computer aan een auto versterker te verbinden, hierbij liep ik tegen een probleem aan.

Ik heb de auto versterker verbonden aan een oude computervoeding, dit werkt prima. Als ik een mp3 speler op de versterker aansluit (via een tulp - 3,5mm jack kabel) is er geen probleem. zodra ik de versterker aan mijn computer verbindt krijg ik een ruis door mijn geluid heen, maar het ergste is dat er naar mijn idee een flinke spanning tussen de versterker en de pc staat; de kabel wordt namelijk erg warm (na enige tijd zelfs heet).

Nu heb ik zelf al lopen denken, en heb ik het idee dat de pc als betere aarding fungeert dan de aarding van de versterker zelf, zou dit het probleem kunnen zijn?

Zou zo iets mijn probleem kunnen oplossen:
Afbeeldingslocatie: http://csimg.koopkeus.nl/srv/NL/29038167carnf01/T/340x340/C/FFFFFF/url/autoradio-aardlus-isolator.jpg

moet ik mijn versterker & voeding beter aarden? Zo ja, wat is een goede manier om te aarden, aangezien ik niet op de begane grond zit?

[ Voor 16% gewijzigd door keisers op 13-01-2012 15:01 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even aan je huisbaas/ouders/verzorgers vragen hoe aarding geregeld is in het huis? Aarding is wat anders dan op de begane grond zijn/zitten...

Iets zegt me trouwens dat je een dusdanige lekspanning veroorzaakt dat de kabels over een minuutje of wat gewoon smelten of sluiting gaan veroorzaken.

[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 13-01-2012 15:03 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• keisers
MAX3400 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:03:
Even aan je huisbaas/ouders/verzorgers vragen hoe aarding geregeld is in het huis? Aarding is wat anders dan op de begane grond zijn/zitten...

Iets zegt me trouwens dat je een dusdanige lekspanning veroorzaakt dat de kabels over een minuutje of wat gewoon smelten of sluiting gaan veroorzaken.
er zit gewoon aarding in de wandcontactdozen, maar ik vraag me af of dit de beste ( makkelijkste) oplossing is. Ja, dit is ook het probleem, zodra ik hem op een apparaat welke niet op het stroomnet is aangesloten aansluit is er geen probleem. (met niet op de begane grond zitten, bedoel ik dat ik niet zomaar overal naar toe kan om te aarden)

• keisers
Het probleem is opgelost, ik heb mijn computer nu ongeaard aangesloten, dan is er niks aan de hand

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

keisers schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 12:21:
Het probleem is opgelost, ik heb mijn computer nu ongeaard aangesloten, dan is er niks aan de hand
Dat vind ik erg vreemd; de temperaturen komen ook niet meer zo hoog in de kabels?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• keisers
nee, wat ik denk dat er gebeurd, zo dra beide apparaten geaard zijn ontstaat er een aardlus en gaat er een grote stroom lopen.

nu zit ik wel met het probleem dat mijn computer niet geaard is, enige oplossing hier voor?
Pagina: 1