Ik had laatst voor de grap een programmatje gedownload waarmee ik echt alles kon zien qua onderdelen van mij pc. en nu zag ik dat mijn Clocksnelheid maar 667 is, ondanks dat het gewoon 1333 DDr3 geheugen is. Nou ben ik niet echt heel goed met clocken enzo, dus heb ik geen idee hoe ik hem dan wel naar de 1333 kan krijgen. Hoe moet dat?
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
De naam DDR (double data rate) zegt het al doe eens 667x2
Dit had je zelf ook door middel van google kunnen uitvinden
Dit had je zelf ook door middel van google kunnen uitvinden
Dual channel is wat andersFordox schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:57:
Dual channel waarschijnlijk.
Dus, x2
Hoeveel is 667x2?
[ Voor 46% gewijzigd door bobsquad op 13-01-2012 14:58 ]
Sorry maar dit is echt een basisvraag. Google eens op DDR geheugen bijvboorbeeld. Je leert waarschijnlijk op de eerste hit al dat de snelheid die je ziet staan, 667MHz op Double Data Rate 1333MHz wordt.
And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.
Ok laat maar ik had inderdaad eerst even moeten googlen.
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2012 15:08 ]
Je 667 word verdeeld over 2 lijnen. In je bios staat wel 1333 achter geheugen.
GOOGLE
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Het wordt niet verdeeld over 2 lijnen, dat is dual-channel.Fordox schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:08:
non-DDR RAM verstuurt per kloktik 1 data-signaal. Een kloktik kun je zien als een korte spanningspuls: de spanning stijgt snel en daalt even later weer. Dit herhaalt zich met de klokfrequentie van het geheugen. Bij DDR-RAM wordt er zowel bij het stijgen van de spanning als bij het dalen een data-signaal verstuurt. Zo heb je per kloktik 2 data-signalen die verstuurt worden. Vandaar de naam double data rate, DDR.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Google zal je vertellen dat de DDR voor SDRAM staat voor Double Data Rate. Dat heeft niks te maken met dual channel.Fordox schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:08:
Eerst zorgen dat je weet waarover je praat voor je een grote mond opzet
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Pagina: 1