Amd Athlon XP 2000+ en Alpha 8045t + Papst ngm, 56.0 °C Stress | Msi K7T266 Pro2-RU| 512MB DDR (Crucial/Micron) CL=2.5 | 2x Maxtor 80GB (D740X, 7200rpm) raid0 | Maxtor 120G | Ati Radeon 8500 Retail | 19 Inch Panasonic | Pioneer dvd 116 | Liteon 52/24/52
Trouwens, wat zegt KPN zelf over de oplossing die je voorstelt?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
My favorite programming language is solder.
[ Voor 4% gewijzigd door Pogostokje op 13-01-2012 14:35 ]
... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.
Ga binnenkort ook dit probleem krijgen. Was van plan om extra kabels (proberen) te trekken. Maar alles over 1 kabel is natuurlijk makkelijker.
@ Pogostokje: heb je wat meer info over die nieuwe ZTE en het over 1 kabel vervoeren van intern lan en tv signaal?
Dit is het in grote lijnen. Wil je technischer of juist minder technische info?
[ Voor 3% gewijzigd door Pogostokje op 13-01-2012 14:43 ]
Die ZTE heb ik ook al bij andere mensen zien staan en wat mee geklooid. Maar die was nog pre december 2011 dus daar was alles nog helemaal gescheiden. En heb ik dus ook 100m aan kabel mogen trekken... Dat wil ik graag vermijden.
Neem aan dat de TS een van de andere types Experiaboxen heeft, speedtouch etc. En daar is het niet bij mogelijk.
- Al je interne verkeer naar de decoders en je internet apparaten untagged
- De tv decoders moeten naar buiten (wan poort) op vlan 4, dit hoeft niet via je experiabox te lopen
- Je internet moet naar buiten (wan poort) op vlan 6
Hoe je dat doet, moet je feitelijk zelf weten, als het maar goed richting KPN gaat.
Met hulp van managed switches kun je, als je geen ZTE in huis hebt bijvoorbeeld, het zelf ook regelen. Met zo'n switch kun je de televisie vlan koppelen aan poorten of types verkeer bijvoorbeeld op basis van mac-adres of het igmp verkeer "afluisteren" (snooping). Zo'n switch zit qua prijs tussen de 60-100 euro, je hoeft namelijk echt niet de duurste exemplaren te kopen.
KPN geeft deze informatie niet zelf vrij, althans ik heb het nergens gevonden. Het is niet in hun belang en ze zitten er zeker niet op te wachten om er ondersteuning op te leveren.
Het enige waar KPN je mogelijk wel bij kan helpen is om je oude router te vervangen door een ZTE exemplaar, dan ben je direkt klaar. Die dingen updaten hun eigen firmware zodra je ze aansluit en dan krijg je de functionaliteit die je wilt er vanzelf bij.
Welke weg je ook kiest, het is niet meer nodig om 2 kabels naar dezelfde plek te laten gaan voor TV en internet apparaten.
sorry voor de halve topickaping maar je vraag word wel beantwoord zo denk ik
Ik heb nog geen abbo (ga glas nemen). Ga binnenkort aanvragen dus die nieuwe ZTE zal wel goed zitten. Sowieso heb ik nog 2 routers (te gebruiken als switches dan) liggen met dd-wrt die ook vlan tagging ondersteunen volgens mij. Dus ik kom er allemaal wel achter.
Het hele VLAN-tagging verhaal is alleen van toepassing als je een eigen modem wilt gebruiken.
PSN: djmurcielago
Lucky me, ik heb zins 3maanden glasvezel met de ZTE zxv10-h220n.
Vandaar dat het met het installeren ook niet werkte.
De ZTE kun je niet zelf updaten dus ik heb hem gereset en van de stroom gehad. Ik hoop dat dit hem doet.
Wat ik eruit opmaak is dat het volgende moet werken zonder aanpassingen te hoeven doen?
ZTE> Switch D-Link DGS-1008D 8-Port > 1 utp kabel > D-Link DGS-1005D 5-Port>1x tv reciever en 4x internet verbruikers.
Ik hoor graag van jullie!
Amd Athlon XP 2000+ en Alpha 8045t + Papst ngm, 56.0 °C Stress | Msi K7T266 Pro2-RU| 512MB DDR (Crucial/Micron) CL=2.5 | 2x Maxtor 80GB (D740X, 7200rpm) raid0 | Maxtor 120G | Ati Radeon 8500 Retail | 19 Inch Panasonic | Pioneer dvd 116 | Liteon 52/24/52
Ik hoor ook graag van jou of het helemaal werkt straks
En als die ZTE gewoon netjes detecteert in welk vlan die apparaten moeten komen te hangen hoef je dat soort vage oplossingen als hierboven ook niet te gebruiken.
Hmm t werkt. Maar het lijkt wel of er conflicten optreden.
eerst deed niks het. daarna tv, toen alleen internet. na 1 voor 1 resetten werkte ineens de tv en internet het via mijn receiver.
Mijn aparte wifi router wou het niet doen maar na een half uur prutsen, resetten, wachten werkt hij ineens.
Alleen de laptop rechtstreeks met een kabel op de switch in de woonkamer werkt nog niet.
Onbekend netwerk en geen internet
voor mij even allemaal ??????¿¿¿¿¿¿
Update": Alles nagelopen en mijn laptop had een vast ip.
Dit was nodig om het Wifi accespoint te benaderen en daardoor had ik via wifi wel en via lan geen verbinding.
Dus het werkt gewoon als alles goed gereset is!
Iedereen bedankt!
[ Voor 21% gewijzigd door Sebasstk op 13-01-2012 23:55 . Reden: Update ]
Nu hangt hij aan de experia box zelf op lan2 en hij werkt perfect.
Hij heeft een conflict met de d-link switch of hij ondersteund de configuratie niet!
Maar goed het werkt zo ook.
Het is mis omdat je tegenwoordig 8 aders nodig hebt voor je LAN verbinding, niet 4.fish schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 22:03:
Wat was er ook alweer mis met de standaard kabel truck ben je voor een paar centen klaar.