tv steun (kantelbaar of draaibaar)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:18
Beste tweakers.

Ik ben al even op zoek naar een wandbeugel voor mijn nieuwe TV. ik heb al even online gezocht maar zie zo langzamerhand door de bomen het bos niet meer, en hoop dat jullie misschien ervaringen en/of tips hebben.

Mijn eisen zijn:
- Vesa 400x400 bevestiging
- TV weegt 14 kg
- 42 inch (102 cm)
- hij moet kantelbaar (3D tv, dus moet er wel recht op kunnen kijken voor het beste effect)
- maximaal 100 euro (moet nog een beugel voor mijn monitor en een 2e draaibare beugel voor mijn oude tv voor op de slaapkamer, dus totaal wil ik daarvoor niet meer dan 250 uitgeven)
- voor wie het uitmaakt: het is een LG LW4500 3D Led tv

liefst ook nog draaibaar 90 graden. de TV is 102cm, dus dan neem ik aan dat hij minimaal 52cm van de muur moet kunnen om daadwerkelijk 90 graden draaibaar te zijn? anders komt de tv natuurlijk tegen de muur voordat hij op die 90 graden zit.

Het ophangen ben ik niet zo bang voor, heb een massief stenen wand, dus met de juiste steenpluggen en schroeven moet die wel blijven hangen.

heeft iemand tips? of ervaring met en beugel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

www.vogels.com ?

Meeste TV-zaken hebben ook een redelijke sortering aan beugels en oplossingen te bieden; vraag me af hoe ze je niet hebben kunnen helpen met een advies/optie. Meeste beugels komen ook met een vereiste aan ophangen maar reken dat je een paar flinke gaten & bouten moet gaan gebruiken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
ik heb mijn huidige tv plat aan de wand, en die hangt aan 4 schroeven en dat gaat prima. en die is ongeveer even zwaar.
ben even in de mediamarkt geweest (ja geen echte pro-zaak nee) en kreeg een beugel in mijn handen gedrukt, zonder uitleg, zonder het noemen van de prijs zelfs. dus die heb ik maar niet genomen.

Vogels is vast een mooi merk, maar wel erg duur. Ik kan me niet voorstellen dat de constructie van een muurbeugel dusdanig ingewikkeld is dat een iets goedkoper merk niet sterk genoeg is (iets goedkoper, budget is waarschijnlijk een ander verhaal)

en TV-zaken heb je hier niet zoveel in de buurt, en degene die er zijn verkopen alleen bose en lowe, met bijbehorende prijzen (ook voor de beugels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Bose & Loewe maken zelf geen beugels dus met een beetje doorvragen zal een gemiddelde verkoper gewoon toegeven dat het merk X is... :)

Geen idee wat er nog meer voor multimedia-groothandels bij je in de buurt zitten maar zit er net over de grens geen goede zaken die misschien kunnen adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
dan moet ik denk ik richting Groningen of Utrecht, woon in Friesland en "groothandel" kennen ze niet in Friesland. Is het toch wat te dunbevolkt voor denk ik.

en ik bedoelde met de Bose en Loewe meer dat de beugels daar dezelfde hoge prijzen hebben als de TV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-06 23:30

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Het is mij even onduidelijk wat LED met de tv-steun te maken heeft, dus ik heb het uit de titel gegooid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
die had ik ook gevonden (behalve de onderste dan ;))
echter is mij nog niet duidelijk hoever de tv van de wand moet komen, om hem 90 graden draaibaar te maken.
ik neem aan dat het minimaal de helft van de tv-breedte is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Ik heb recent de Vogels Motion EFW-8325 aangeschaft voor net onder de €100 bij plasma-discounter.nl
Het verplaatsen van je tv gaat onwijs soepel, 90' draaibaar en er is ook een adapter te koop waarmee je hem verticaal kan draaien.
Ik ben er in ieder geval erg tevreden over :)

pricewatch: Vogel's EFW8325 Wandsteun Motion L

*edit*
Op de website van Vogels, staan wat filmpjes over deze beugels, daar zie je precies wat je tv doet bij het uitschuiven/draaien

[ Voor 15% gewijzigd door leonvw op 13-01-2012 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
leonvw schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:46:
Ik heb recent de Vogels Motion EFW-8325 aangeschaft voor net onder de €100 bij plasma-discounter.nl
Het verplaatsen van je tv gaat onwijs soepel, 90' draaibaar en er is ook een adapter te koop waarmee je hem verticaal kan draaien.
Ik ben er in ieder geval erg tevreden over :)

pricewatch: Vogel's EFW8325 Wandsteun Motion L

*edit*
Op de website van Vogels, staan wat filmpjes over deze beugels, daar zie je precies wat je tv doet bij het uitschuiven/draaien
Dat is wel een mooie beugel ja! die filmpjes zijn ook handig. misschien dan toch maar een vogels...

echter deze draait maar 45 graden, en gezien mijn huis zou 90 graden toch wel nodig zijn ALS ik een draaibare wil. kantelbaar is toch wel het belangrijkst voor me. jammer genoeg met de plaat voor het kantelen komt hij wel wat boven mijn budget.

maar iig bedankt voor de link, zal daar sowieso even sneupen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 20:54

mr.paaJ

generatie cmd+z

Die vogels doet slechts 45 graden.

Wel handig trouwens dat ook beugels in de pricewatch staan, heb je een mooi overzicht. Via vesa400 kwam ik bijvoorbeeld op deze: http://tweakers.net/price...fpma-w960.html#tab:prices
Misschien dat dat wat is.

[ Voor 7% gewijzigd door mr.paaJ op 13-01-2012 14:52 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
mr.paaJ schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:51:

Wel handig trouwens dat ook beugels in de pricewatch staan, heb je een mooi overzicht. Via vesa400 kwam ik bijvoorbeeld op deze: http://tweakers.net/price...fpma-w960.html#tab:prices
Die begint erop te lijken inderdaad! allee de maximale afstand vanaf de muur kan ik nergens vinden, en ik ben bang dat hij straks niet volledig 90 graden kan draaien doordat de afstand van de muur te klein is. of is dit een niet reeele angst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
mr.paaJ schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:51:

Staat toch echt bij de specs dat het draaibereik 90' is.. Ze meten bij die dingen altijd 45' links en 45' rechts _O-

Maar zijn er überhaupt wel muurbeugels die een complete 90' draai maken? Lijkt mij dat je tv dan wel erg ver van je muur af moet komen aangezien hij geheel haaks staat dan 8)7

Vraag me ook serieus af in wat voor situatie je je tv gaat ophangen als je een volledige kanteling van 90' nodig hebt :P

[ Voor 8% gewijzigd door leonvw op 13-01-2012 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
leonvw schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:03:
[...]

Staat toch echt bij de specs dat het draaibereik 90' is.. Ze meten bij die dingen altijd 45' links en 45' rechts _O-

Maar zijn er überhaupt wel muurbeugels die een complete 90' draai maken? Lijkt mij dat je tv dan wel erg ver van je muur af moet komen aangezien hij geheel haaks staat dan 8)7

Vraag me ook serieus af in wat voor situatie je je tv gaat ophangen als je een volledige kanteling van 90' nodig hebt :P
90 graden is er wel, zie het Vogels filmpje maar dat genoemd is hierboven.
echter zijn die inderdaad nogal wat duurder, dus die optie valt af. Ik denk dat het een kantelbare wordt dan.

En waarom 90 graden kantelen? om te wii'en! bijvoorbeeld. heb geen ruimte voor de tv, maar wel ruimte zat in de andere kamer. met een 90 graden draaisysteem zou dat prima uitkomen (gebruik hem dan waarschijnlijk voor 65 of 70 graden) en natuurlijk om TV te kijken vanuit de keuken bijvoorbeeld.

maar het wordt een kantelsysteempje denk ik maar. sowieso kwa budget. iig bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Afstand is iets van 40cm, dus de volle 90 graden red je niet maar het komt in de buurt. Sowieso zijn er denk ik maar weinig beugels die verder uitsteken. Misschien dat je nog 50cm kunt vinden... dit was de eerste en enige waar ik op heb geklikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:06
90 graden draaien kan in veel huishoudens erg handig zijn. Wij hebben een open keuken met de woonkamer ernaast. In plaats van een extra tv in de keuken neer te hangen kunnen wij de tv gewoon 90 graden draaien en zo vanuit de keuken tv kijken. (De afstand en de ruimte is wel aardig groot dus vandaar een 55" lg model)

Na behoorlijk lang gezocht te hebben (zelfs amerikaanse modellen) zijn wij voor de vogels thin 345 gegaan. Dit is naar mijn weten de enige muurbeugel die echt dun is en toch een 55" model 90 graden kan laten draaien. (Door de rand ongeveer 80-85 graden)

Echter is dit wel een aardig duur model. Aangezien de maat van jouw tv toch iets kleiner is zullen er wel meer alternatieven zijn. Kijk bijvoorbeeld even op Ebay. Maar als je kwaliteit wil zijn Vogels beugels toch wel de wat betere.

Lava Sweden heeft ook een erg mooie motion swing beugel die 90 graden kan draaien, maar ook deze is aardig duur.
http://buylava.com/

[ Voor 13% gewijzigd door zynex op 13-01-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
Waah schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:08:
[...]

90 graden is er wel, zie het Vogels filmpje maar dat genoemd is hierboven.
echter zijn die inderdaad nogal wat duurder, dus die optie valt af. Ik denk dat het een kantelbare wordt dan.

En waarom 90 graden kantelen? om te wii'en! bijvoorbeeld. heb geen ruimte voor de tv, maar wel ruimte zat in de andere kamer. met een 90 graden draaisysteem zou dat prima uitkomen (gebruik hem dan waarschijnlijk voor 65 of 70 graden) en natuurlijk om TV te kijken vanuit de keuken bijvoorbeeld.

maar het wordt een kantelsysteempje denk ik maar. sowieso kwa budget. iig bedankt voor de hulp.
Ah zo :)

Ik heb mijn tv aan een koof hangen en ik kom met deze beugel tot de 70 graden als hoek. Op die manier kan ik vanaf m'n werkplek (paar meter naast de tv) heerlijk tv kijken :Y

*edit*
Nu ik erover nadenk.. We hebben een open keuken en het is me al een paar keer gebeurd dat ik hem op zijn verst gezet heb met 24-kitchen aan _O-

[ Voor 8% gewijzigd door leonvw op 13-01-2012 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-03 18:42

ksi

Handel mag via V&A of stuur gewoon een DM; niet het topic vervuilen ;)

[ Voor 79% gewijzigd door Michael Knight op 18-01-2012 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144074

Vogels komt binnenkort ook nog met een serie nieuwe producten.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Die voor de gewenste afstand ook allemaal €200+ zullen zijn, dus een dergelijk tweedehands aanbod is zo gek nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik keek zelf ook naar een beugel en was geinteresseerd in de EFW 8425.
Normale prijs rond de 200 euro

1 week geleden kon ik de EFW 8425 XL kopen voor 99 euro nieuw (in een winkel)
Momenteel is de goedkoopste 132 euro (inc verzenden)

Naast de stores in de Pricewatch zijn er nog genoeg andere zaken die soms goedkopere aanbiedingen hebben dan vermeld in de Pricewatch.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:10
Ik wilde gaan voor de: Vogels WALL 1225 BLACK

Alleen als ik kijk naar de bevestiging van de 1225 (3 schroeven boven elkaar?) en dat op een gipsplaat (wel met houten MDF plank hierachter, voor extra stevigheid). Dan vraag ik me af, of de TV niet naar onderen zal donderen...

Kostte bij de MM nu 105 euro, dat viel me nog mee. Deze steun kan kantelen en draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
heb ondertussen een muurbeugel besteld. bedankt voor alle hulp en info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-06 15:14
Dan ben ik toch wel benieuwd welke het nu geworden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Topic Kaping :

ikzelf ben ook op zoek naar een links- en rechts draaibaare wandsteun.
Daarbij zoek ik ook naar een oplossing om mijn versterker ( standaard, geen zware jongen ) ook op te kunnen hangen.
Ik zoek voor de tv een stabiele steun, en voor de versterker iets dat daarbij hoort.

Vogels heeft oa de 8000 serie, maar dan ben ik voor de wandsteun en versterker steun beide 100 euro kwijt, en dat gaat wel heel snel.

zijn hier stabiele alternatieven? liefst zilverkleurig. en met kabeloplossing, maar niet noodzakelijk, kan zelf ook strips leggen evt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Deze al gevonden? http://www.tvbeugels.nl/ :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet niet of het in jouw situatie belangrijk is maar er zijn verschillen in hoever de tv van de muur komt in minimale en maximale standen. Als je de tv vlak tegen de muur wilt hebben en ook een beetje een kwaliteitsbeugel dan vallen er denk ik weer veel alternatieven af en beland je weer bij Vogels.

Soms zijn er mooie aanbiedingen te vinden die niet in de Pricewatch staan. Misschien dat je ff een lijstje moet maken in welke modellen je echt geinteresseerd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Ik ben natuurlijk dief van eigen portemonnee, als ik zeg : hoe vlakker hoe beter :)

ik kan redelijk snel wel wat modellen opnoemen van Vogels, maar als ik niet de PW in de gaten moet houden, welke zaken kan ik dan beter op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt zaken als deze in de gaten houden:

Hier even voorgeselecteerd op Vogels, maar kijk ook verder op de site, ze hebben ook wel wat meubels ed >> http://www.correct.nl/zoe...ZOEKNAAM=vogels&MODE=Zoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
ik loop eigenlijk stuk op de montagehoogte van de tv, ten opzichte van de muurbeugel

bv Vogels 8000 serie, type 8225.

is het mogelijk om de tv, verticaal gezien, verschillend te monteren?

ik ben namelijk bang, dat als ik deze kies, icm met de Vogels 8835 kolom + AV drager,
dat de onderkant van tv slechts 40-50 cm vanaf de grond komt te staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is voor jou dan de ideale tv hoogte?
Ik zie dat dat systeem er in 2 lengte maten is en ook gekoppeld kan worden om te verlengen (drijft wel de prijs op dan).
Als je niet al te veel te kort komt kun je ook overwegen om de tv beugel hoger te plaatsen en een smalle tube te gebruiken tussen beide elementen om de kabels weg te werken.
Ook kun je de elementen tegen elkaar aan plaatsen en een kleine plint/console van hout maken aan de onderzijde, eentje die mooi overloopt in de rest. Dan houdt je het één geheel.

Persoonlijk vind ik het niet mooi om apparatuur onder de tv te plaatsen.
Een tv op een voet op een tv meubel kan maar heeft niet mijn voorkeur.
Echter een tv aan de wand en dan een diep meubel ervoor vind ik lelijk. Heeft met verhoudingen te maken.
Als je een tv aan de wand plaats zou ik alleen een ondiep meubel eronder of erboven willen hebben. Het liefst zo ondiep mogelijk maar zeker niet meer dan ca 30 cm (liever minder dus) Liever dan nog de apparatuur naast dan onder de tv.

Mediacenters gebouwd in diepe bakken/kasten zijn eigenlijk weinig functioneel en ook niet echt esthetisch.
Pronken met je apparatuur is zo jaren 80. Ik geef de voorkeur aan de minimalistische stijl. Meer is minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
ik moet zowieso, praktisch permanent, mijn tv schuin gezet houden, om normaal tv te kunnen kijken.
heeft te maken met woonkamer indeling.

maar ik ga het nog overdenken, met name de versterker elders plaatsen, met de kolom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 504842

Was net op de Vogel's site en ze hebben daar ook een tool waar je een aantal vragen moet invullen zoals: waar wil je je tv ophangen, moet ik kunnen draaien, hoe hoog komt ie te hangen? En dan geven ze 3 TV beugels die het beste bij je moeten passen. Wel handig: http://www.vogels.com/thuis/advies-en-support/stap-1.htm
Pagina: 1