Toon posts:

Driver Videokaart GTX 580

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag in verband met de videokaart driver die heb geïnstalleerd.

Toen ik de computer kocht stond bij de advertentie te lezen Nividia Geforce GTX580 en ook bij Taakbeheer vond ik Nividia Geforce GTX580 terug.
Ik heb toen de website van Nividia Geforce bezocht en de laatste driver gedownload en geïnstalleerd.Ik ging er dus vanuit dat de videokaart van merk Nividia Geforce was.
Nu ik heb even de kast geopend en toen zag ik op de videokaart staan Nividia Geforce en ook in groot Asus.Ik heb toen ook even de website bezocht van Asus. Visueel gezien zien er hetzelfde uit en kwa specificaties denk ik ook.

Nu installeer ik beter de driver van Asus of mag ik de geïnstalleerde driver van Nividia Geforce laten geïnstalleerd staan?(driver van Nividia Geforce is recenter)

http://www.nvidia.com/object/product-geforce-gtx-580-us.html

http://www.asus.com/Graph...TX5802DI1536MD5/#overview

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:39

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je kan die drivers van nVidia gewoon laten staan, kan geen enkel kwaad.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Nooit de Asus driver gebruiken! Deze zijn vaak verouderd en downloaden traag. Het is alleen service van hun om er een CD bij te doen of ze zelfstandig online aan te bieden. Ook zal je daar nooit een Beta vinden die vaak wel je performance omhoog krikken!

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2012 13:57 ]

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

Leg ook even uit waarom?

Nvidia drivers zelf zijn sneller up to date dan de asus drivers, maar in theorie zijn de drivers het zelfde, dus lekker die Nvidia driver pakken :)

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• Tenarious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-07-2025
Ik heb een Asus ATI kaart, en met de standaard drivers van ATI crashed mijn PC telkens, terwijl die van Asus perfect werken...
In mijn ogen is dit eenzelfde situatie of ben ik nu achterlijk?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

millman schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:57:
[...]

Leg ook even uit waarom?

Nvidia drivers zelf zijn sneller up to date dan de asus drivers, maar in theorie zijn de drivers het zelfde, dus lekker die Nvidia driver pakken :)
Nou, de gemiddelde Asus-driver is qua grootte al groter dan de official van de manufacturer; ook zit er vaak extra/andere zooi bij die meteen wordt meegeinstallerd. Moet je van Asus een de RealTek Audio-driver downloaden; logootje hier, extra dingetjes daar...

Sowieso, ik ben van mening (zeker na het recente debacle met de P67 chipset en drivers van Asus / Gigabyte etc) dat je beter je systeem kan opbouwen met drivers van de originele fabrikant en daarna pas eventueel extra meuk moet installeren om het mooier/beter/sneller te laten zijn.
Tenarious schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:01:
Ik heb een Asus ATI kaart, en met de standaard drivers van ATI crashed mijn PC telkens, terwijl die van Asus perfect werken...
Voor OC-kaarten wordt soms in drivers van de fabrikant (in dit geval Asus) vaak extra settings ingevoerd om de OC te laten bestaan en voldoende prik te geven. Standaard AMD-drivers doen dat niet en kunnen dus soms issues veroorzaken.

Geldt voor Nvidia net zo trouwens.

[ Voor 25% gewijzigd door MAX3400 op 13-01-2012 14:08 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

In een enkel geval zou er een Asus specifieke driver kunnen zijn die een probleem oplossen voor een bepaalde asus kaart alhoewel die kaarten meestal bijna gelijk zijn aan het referentie model. Ik gebruik geen ATI maar de laatste 10 NV kaarten die ik heb gehad hadden geen probleem met de ongeveer 300 verschillende NV driver versies die ik heb geprobeerd!! Begin met een clean install of gebruik driver cleaner!

Verwijderd

Tenarious schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:01:
Dan gaat er iets niet goed, normaliter lopen drivers via bijvoorbeeld Asus kilometers achter.
Pagina: 1