netwerk stort vooral snachts in elkaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sinds de kerst tot nu toe heb ik last van dat mijn netwerk snachts compleet onbereikbaar is. Het valt op dat het vooral na 1u snachts gebeurd.

Ik heb een nieuwe modem meegekregen omdat ik dacht dat het daaraan zou liggen, het is een Ubee wifi modem waarvan ik de routerfunctie heb laten uitschakelen maar de problemen zijn gebleven. Mijn router is een Sitecom WL309 wat ik heb gekregen bij omruilen van mijn defekte WL308 en die gebruik ik al 1 jaar zonder problemen.

Het is voor mij erg lastig om te onderzoeken waar het aan ligt. Soms helpt het als ik de stroom van de modem afhaal. en soms als ik de stroom van de router afhaal.

Vannacht wederom een crash maar nu heb ik klikaanklikuit op de modem en router geplaatst. zodat ik met een AB de modem kon uitschakelen. Desondanks blijft het interne netwerk onbereikbaar. Na hoop geprobeer en toch maar de laptop bekabeld aangesloten en verder gegaan met media streamen vanaf mijn desktoppc en wederom na 10 min is mijn netwerk weer onbereikbaar. Ik heb toen de WiFi functie van mijn router uitgeschakeld.

Dit lijkt te helpen want ik heb de film kunnen uitkijken.

Kan iemand verklaren wat er aan de hand is? Wat moet ik nog meer doen/onderzoeken om het exacte probleem te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dus het probleem lijkt te liggen aan de WiFi functie? Is er ergens een device die telkens connectie tracht te maken? Kan je in de logboeken van je router kijken of er (ongewenst) verbinding gemaakt wordt?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:25
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 12:38:

Kan iemand verklaren wat er aan de hand is? Wat moet ik nog meer doen/onderzoeken om het exacte probleem te vinden?
Iemand die via wifi wat bandbreedte leent?

kijk eens of er onbekende mac adressen verbinding maken

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij verbonden apparaten staat alleen mijn mobieltje, mijn pc en laptop en dat is alles (ondanks de tv, de xbox, en de humax5050c die staan er niet bij?)

Oh, dat was ik nog vergeten, onderin staat nu iets wat mij verder nooit opgevallen is. IGMP en daar staan 2 adressen? Ik moet ff opnieuw op de router aansluiten om die pagina te kunnen zien.

Hier een screenshot van inSSIDer van vannacht. http://tinypic.com/r/4qpmon/5

Hier de screenshot van IGMP: http://tinypic.com/r/oax8vb/5

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2012 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Probeer die adressen daar eens weg te halen bij IGMP Multi Broadcast

[ Voor 23% gewijzigd door Outerspace op 13-01-2012 12:57 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat probeer ik al 2 dagen, ik zie niet hoe dat moet of kan of hoe het erin is gekomen?

Via google op IGMP leer ik dat het een adres is dat mijn router afluisterd? Ik begreep er niet veel van iig...

Ik heb ook de bereik proberen te veranderen naar 192.168.1.xxx maar als ik op Apply druk is ie meteen weer 192.168.0.xxx geworden. Ik las hier ergens op het forum dat routers liever in de .1.xxx zitten dan in .0.xxx

Heb al tig keren op reset to factory defaults gedaan, helpt niks.

Edit: Hier zie ik iets raars, er is hier geen UPC maar Ziggo en hoe die waarde erin is gekomen weet ik niet, ik krijg het niet weg iig. http://tinypic.com/r/byo34/5
Outerspace schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 12:42:
Dus het probleem lijkt te liggen aan de WiFi functie? Is er ergens een device die telkens connectie tracht te maken? Kan je in de logboeken van je router kijken of er (ongewenst) verbinding gemaakt wordt?
Er klopt niks van de logboek, komt doordat de router de tijd niet kan onthouden. De logboek begint bij 2004. Verder is de laptop nu bekabeld aangesloten op de router en de pc met de modem. Er is dus momenteel geen internet voor mijn router beschikbaar.
[INFO] Sat Jan 31 10:40:38 2004 Log viewed by IP address 192.168.0.197
[INFO] Sat Jan 31 10:37:29 2004 Allowed configuration authentication by IP address 192.168.0.197
[INFO] Sat Jan 31 10:35:59 2004 LAN Auto-IP obtained address 169.254.1.219
[INFO] Sat Jan 31 10:35:50 2004 Radio 2: Wireless link is up
[WARN] Sat Jan 31 10:35:41 2004 A network computer (Ray-LAPTOP) was assigned the IP address of 192.168.0.197.
[INFO] Sat Jan 31 10:35:41 2004 Radio 1: Wireless link is up
[INFO] Sat Jan 31 10:35:40 2004 Starting DHCP server
[INFO] Sat Jan 31 10:35:40 2004 Administrator logout
[INFO] Sat Jan 31 10:35:37 2004 LAN interface is up
[INFO] Sat Jan 31 10:35:37 2004 LAN Ethernet Carrier Detected
[INFO] Sat Jan 31 10:35:37 2004 Device initialized
[INFO] Sat Jan 31 10:35:37 2004 Stored configuration to non-volatile memory
[INFO] Sat Jan 31 10:35:34 2004 Above message repeated 1 times
[INFO] Sat Jan 31 10:35:31 2004 guest: Unlock AP setup
[INFO] Sat Jan 31 10:35:31 2004 primary: Unlock AP setup
[INFO] Sat Jan 31 10:35:31 2004 No Internet access policy is in effect. Unrestricted Internet access allowed to everyone
[INFO] Wed Dec 31 16:00:00 1969 Loaded configuration from non-volatile memory

[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2012 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voorlopig de Sitecom maar eruit getrokken en gebruik nu alleen de Ubee WiFi en bedraad. Tot nu toe stabiel, ook snachts HD streamen van mijn bedrade pc naar WiFi van laptop gaat weer goed en laat netwerk niet meer in elkaar storten. Alleen de mailclient van mijn android mobieltje heeft moeite met deze WiFi netwerk. Market doet het wel gewoon enz. Raar...

Het lag dus toch nog aan mijn Sitecom WL309. Na 1 jaar al stuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 20:43
TS, er is ook een EDIT knop voor je posts, dit gaat een beetje ver namelijk ;)

OT:
Gebruik je dynamic DNS eigenlijk wel?(DynDNS), zoniet, haal daar dan iig de account gegevens eens weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nope, ik gebruik DynDNS niet. Geen idee wat dat is. Is dat IGMP? Heb al tig keren factory reset gedaan maar sommige gegevens veranderen niet, zijn niet te overschrijven, verdwijnen niet enz enz.

Als je weet hoe de dynamic DNS weg kan, hoor ik graag hoe. Ik heb nu al zo vaak alle tabs bekeken en alle instellingen geprobeerd en al zo vaak wat proberen te veranderen.

Zelfs Sitecom support had als enige antwoord hoe ik de kanalen moet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nee, DynDNS 1 is geen IMGP 2&3

Maar waarschijnlijk gebruik je geen DynDNS, want dat staat standaard uit.

En, inderdaad --> Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif please!

[ Voor 25% gewijzigd door Room42 op 17-01-2012 01:49 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Offtopic: Edits zijn geplaatst, excuus daarvoor. Modje heeft het al schoongeveegd zie ik net. Bedankt daarvoor ;)

Ontopic dan maar: Ik kan de waardes in DynDNS niet weghalen. En zoals je ziet op de screenshot staat enable niet aangevinkt. Hij zou dus geen invloed mogen hebben op de werking van de router. http://tinypic.com/view.php?pic=byo34&s=5

Edit: ik ga morgen de alleroudste firmware erin flashen. En dan ga ik ff kijken of er bepaalde waardes dan wel leeg zijn. Meer ingevingen heb ik nu niet.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2012 03:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je hoeft ze niet leeg te halen want het vinkje, de hoofdschakelaar, staat uit. Geen probleem dus. Sowieso denk ik niet dat dat het probleem was geweest.

Maar het is toch opgelost, of niet?

Op je mobieltje de Wifi Analyzer al eens geprobeerd?
(Aangenomen dat je Android draait omdat je het over de market had)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet opgelost omdat ik nu een andere router gebruik.

Ik las je edit pas na het plaatsen van mijn post. Tweakers geeft wel aan dat er nieuwe postjes zijn maar niet dat er nieuwe edits zijn.

Ja, heb Android. WiFi Analyzer ga ik morgen ook ff uitproberen. Is dat niet ongeveer hetzelfde als inSSIDer maar dan voor de mobieltje? Wat is de meerwaarde van dat ik WiFi Analyzer ook ga doen?

(oude) Screenshot van inSSIDer: http://tinypic.com/view.php?pic=4qpmon&s=5

Edit: ik heb een screenshotje voor je gemaakt met WiFi Analyzer. Ik zie dat de thomson C9CBB1 mijn grootste stoorzender is op dit moment. Ik heb nu de Ubee WiFi router en dat is Ziggo729DC. http://tinypic.com/r/2lc46de/5.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2012 03:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 02:16:
Je hoeft ze niet leeg te halen want het vinkje, de hoofdschakelaar, staat uit. Geen probleem dus. Sowieso denk ik niet dat dat het probleem was geweest.

Maar het is toch opgelost, of niet?

Op je mobieltje de Wifi Analyzer al eens geprobeerd?
(Aangenomen dat je Android draait omdat je het over de market had)
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 02:40:
Het is niet opgelost omdat ik nu een andere router gebruik.

Ik las je edit pas na het plaatsen van mijn post. Tweakers geeft wel aan dat er nieuwe postjes zijn maar niet dat er nieuwe edits zijn.

Ja, heb Android. WiFi Analyzer ga ik morgen ook ff uitproberen. Is dat niet ongeveer hetzelfde als inSSIDer maar dan voor de mobieltje? Wat is de meerwaarde van dat ik WiFi Analyzer ook ga doen?

(oude) Screenshot van inSSIDer: http://tinypic.com/view.php?pic=4qpmon&s=5

Edit: ik heb een screenshotje voor je gemaakt met WiFi Analyzer. Ik zie dat de thomson C9CBB1 mijn grootste stoorzender is op dit moment. Ik heb nu de Ubee WiFi router en dat is Ziggo729DC. http://tinypic.com/r/2lc46de/5.
Kan ik misschien een reactie krijgen op de antwoorden op je vragen? :>

Ik zit trouwens tegenwoordig op kanaal 6 waar de minste stoorzenders aanwezig zijn. Toch heb ik vooral snachts last van storingen in streams die ik via pc naar laptop afspeel. (vanaf pc naar router is bedraad, vanaf router naar laptop is draadloos). Soms hakkelt het nogal, en soms speelt het gewoon urenlang vloeiend. pc of laptop rebooten helpt niet.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2012 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
Even een paar dingetjes die mij binnen schieten zodra ik dit lees:

1. Was die WL309 de 1ste generatie ? Zo ja, had tie wel GBps poorten ?
2. Ubee modems moet je de router functie uitzetten en op de router aan zetten, zonder static routes lijkt mij beter :)
3. Probeer eens een oudere router van iemand anders (als dit mogelijk is)

maar je werkt nu alleen via de Ubee modem en je hebt nergens last van. Wil je dan deze opstelling niet gehouden of is de bereik ivm de woning niet logisch en sterk genoeg ?

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Soundstorm2010 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 08:53:
Even een paar dingetjes die mij binnen schieten zodra ik dit lees:

1. Was die WL309 de 1ste generatie ? Zo ja, had tie wel GBps poorten ?
Hij heeft idd GB poorten ja.
2. Ubee modems moet je de router functie uitzetten en op de router aan zetten, zonder static routes lijkt mij beter :)
Je hebt niet de hele draadje gelezen he? Het was zo dat de Ubee router functie uitstond maar omdat de WL309 snachts onbereikbaar was heb ik hem losgehaald en de routerfunctie van Ubee weer aangezet.
3. Probeer eens een oudere router van iemand anders (als dit mogelijk is)
Die mogelijkheid is er niet, ik kan moeilijk de router van een ander lostrekken en bij mij thuis installeren om uit te proberen.
maar je werkt nu alleen via de Ubee modem en je hebt nergens last van. Wil je dan deze opstelling niet gehouden of is de bereik ivm de woning niet logisch en sterk genoeg ?
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 23:43:
Ik zit trouwens tegenwoordig op kanaal 6 waar de minste stoorzenders aanwezig zijn. Toch heb ik vooral snachts last van storingen in streams die ik via pc naar laptop afspeel. (vanaf pc naar router is bedraad, vanaf router naar laptop is draadloos). Soms hakkelt het nogal, en soms speelt het gewoon urenlang vloeiend. pc of laptop rebooten helpt niet.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2012 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 12:57:
Probeer die adressen daar eens weg te halen bij IGMP Multi Broadcast
Heeft iemand nog tips hoe ik de waarden bij IGMP Multicast Memberships kan leeghalen/disablen? Ik zag per toeval bij een andere WL309 dat die waardes leeg waren bij een ander. Dus het kan wel.

Voordat er reacties komen: ik kan die router niet zomaar ff lenen om te vergelijken.

Dus, weet iemand hoe ik de IGMP uitzet op deze router?
IGMP Multicast memberships
239.255.255.250
224.0.0.252

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2012 19:49 ]

Pagina: 1