Toon posts:

Foutmelding externe harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ongeveer een maand geleden een externe harde schijf aangeschaft, namelijk de volgende:
pricewatch: Western Digital My Passport Essential SE 3.0 1TB Zwart

Nu heeft deze 2 dagen terug een klein tikje gekregen en kon ik hem niet meer openen vanaf mijn laptop. Hij moest geformatteerd worden, voordat ik hem weer kon gebruiken.

Dit heb ik uiteindelijk gedaan. Zonde van alle gegevens die erop zaten, maar er stond gelukkig niets belangrijks op. Nu ben ik daarna vrij snel weer aan het downloaden gegaan, maar heb ik vanaf dat punt rechtstreeks vanaf mijn laptop alles naar mijn harde schijf laten downloaden. Hierbij kreeg ik al vrij snel de volgende foutmelding: Fout: gegevensfout cyclische redundantiecontrole.

Hierna heb ik mijn harde schijf op fouten in het volume laten controleren (aangeraden na wat googlen). Hier is na 7~8 uur uiteindelijk niks uitgekomen, dus ik was in de veronderstelling dat alles nu weer normaal zou werken.
Afgelopen nacht heb ik weer een stel downloads aangezet, maar kwam er achter dat de foutmelding terugkeerde. Nu is het alleen zo dat dit bij slechts 4 van de ongeveer 25 downloads is. De overige zijn allemaal zonder problemen gedownload.

Nu heb ik het een en ander gegoogled naar aanleiding van die foutmelding maar een echt duidelijk antwoord is niet te vinden.

Ik ben dus benieuwd of er nog iets te doen is aan dit probleem, of dat mijn HD gewoon beschadigd is.
Is het verder ook mogelijk dat het komt omdat ik rechtstreeks alles naar mijn HD download, of zal dit probleem ook blijven als ik eerst alles naar mijn laptop download en daarna handmatig overzet?

Mvg,

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:28

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je kan het beste de tool van HD gebruikenom je HDD te testen: http://support.wdc.com/pr...groupid=113&sid=3&lang=en

Mocht daar uit komen dat er een beschadiging is, dan kan je vervolgstappen ondernemen. Mocht er uitkomen dat er geen beschadiging is (wat mij stug lijkt), draai dat eens testdisk voor de zekerheid.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als hij gevallen is en je krijgt vervolgens CRCerrors dan denk ik dat je HDD toch ergens beschadigt is zoals Outerspace al aangeeft.

Een CRCerror krijg je simpelweg als gegevens niet correct weggeschreven kunnen worden, en je data dus niet meer consistent is.
Een nieuwe HDD kopen lijkt me de enige mogelijkheid.

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt in ieder geval.

Ben nu die tool aan het draaien, dus ben benieuwd wat er uit komt.

Trouwens, stel dat er dus een stuk HDD beschadigt is, waar het nu dus naar uit ziet, is het dan niet mogelijk dit beschadigde deel af te sluiten en de rest nog steeds te gebruiken? Aangezien dus het grootste gedeelte van mijn downloads geen problemen heeft ondervonden zou je zeggen dat het grootste gedeelte van de HD nog werkt. Of zit ik nu veel te makkelijk te denken en werkt het helemaal niet zo?

Edit: Ai; na 10 minuten test afgebroken met de melding: too many bad sectors.

Dat is gewoon dag dag tegen mijn HD gok ik zo?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2012 13:39 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:28

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:15:
Alvast bedankt in ieder geval.

Ben nu die tool aan het draaien, dus ben benieuwd wat er uit komt.

Trouwens, stel dat er dus een stuk HDD beschadigt is, waar het nu dus naar uit ziet, is het dan niet mogelijk dit beschadigde deel af te sluiten en de rest nog steeds te gebruiken? Aangezien dus het grootste gedeelte van mijn downloads geen problemen heeft ondervonden zou je zeggen dat het grootste gedeelte van de HD nog werkt. Of zit ik nu veel te makkelijk te denken en werkt het helemaal niet zo?

Edit: Ai; na 10 minuten test afgebroken met de melding: too many bad sectors.

Dat is gewoon dag dag tegen mijn HD gok ik zo?
Ik vrees dat het dag dat is met je HDD. Je zou een RMA kunnen proberen, maar ik vrees dat dat ook niet lukt.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:46:
[...]

Ik vrees dat het dag dat is met je HDD. Je zou een RMA kunnen proberen, maar ik vrees dat dat ook niet lukt.
Zal dat eens proberen, wel een vraagje over het volgende:

We ship the replacement product to you first before receiving your defective product. You have 30 days to send us your defective product. A valid credit card is required to insure that WD receives the returned product within 30 days from the date on which the replacement product is shipped. Please see below for more details about the service:

Hierin staat dus dat je eerst een vervangend product van ze krijgt alvorens je je eigenste moet opsturen. HOe werkt dit, het lijkt me sterk dat ze niet eerst willen weten wat er kapot is of iets dergelijks. Of is het zo, dat als blijkt dat je onterecht een nieuwe hebt aangevraagd ze dat bedrag gewoon afschrijven van je CC rekening?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2012 13:57 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

@Outerspace: RMA is voor fabrieksfouten, dat is het laten stuiteren van je HDD niet. Dit soort dingen moet je bij je verzekering aangeven, want het valt niet onder de garantie.
Pagina: 1