[Win98] Update ongedaan maken*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3gws
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-04-2024
Beste mensen ik ben hier nieuw en hoop dat dit in de juiste sectie staat.
Mijn vraag is een buurman van mij heeft een PC met daarop Windows 98, deze gebruikt hij voor het bijhouden van een database.
Dit software pakketje werkt nog onder Dos dus vandaar de Win 98 PC.
Nu heeft hij laatst een update van Windows gehad en nu werkt dat pakketje niet meer (en er staan ruim 4000 singeltjes in die database).
Is er een mogelijkheid om zoals bij Win XP een stapje terug te doen waardoor de update ongedaan wordt gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:01

AzzKickah

06-CENSORED

Waar kwam die update vandaan dan? Want Windows Update voor Win98 is al een tijdje uit de lucht, zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sterker nog, als het een update was, over welk KB-artikel hebben we het dan? Mogelijk kan je op basis van dat nummer even terugzoeken bij Microsoft of/hoe dat te de-installeren is

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-10 23:20
Voor zover ik weet niet. Maar kan hij niet beter gaan virtualiseren of dosbox draaien? Dat lijkt me beter dan zo'n oude PC in de lucht houden.. Of toch een keer alles omzetten naar een excel bestandje oid.. Voor je het weet ligt zijn PC eruit en dan heeft ie niets meer.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:54

Eagle Creek

Breathing security

Geef eerst even duidelijk aan om wat voor update het gaat. Er bestaan denk ik wel mogelijkheden tot terugdraaien, maar "gewone" updates vanuit Microsoft zijn er al sinds 2006 niet meer.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3gws
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-04-2024
Ik ben nog niet bij de PC gaan kijken, maar nu jullie het zeggen is Windows update voor 98 al een poosje einde oefening. :)
Ik zal eens een blik op het probleempje gaan werpen en meld me weer zodra ik meer weet in ieder gaval alvast bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Doe ik de titel even fixen, upsate klinkt als een soort Indonesisch recept maar zo te zien gaat het daar niet over :Y)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:47
Wat voor software / database programma gebruikt hij? Misschien is er een modernere variant, of een alternatief beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kan scanreg /restore draaien als het gaat om een registry-update (draaien vanuit een dosprompt). Maar dat werkt lang niet met alle updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:47
Anders herinstalleer je Windows 98 toch? Zoveel tijd neemt dat niet in beslag en ik neem aan dat de database los staat van het OS.

Microsoft brengt geen updates meer uit voor Windows 98, het kan dus ook best een virus zijn. Dus even controleren zou geen kwaad kunnen.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Snowwie schreef op zondag 15 januari 2012 @ 04:04:
Anders herinstalleer je Windows 98 toch? Zoveel tijd neemt dat niet in beslag en ik neem aan dat de database los staat van het OS.
En dan dus alle updates missen inclusief/exclusief de "update" waarmee het probleem begon?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:44

Mavamaarten

Omdat het kan!

Geef hem liever een update naar windows XP.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Mavamaarten schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:46:
Geef hem liever een update naar windows XP.
Als je hele oude software moet supporten , dan kun je beter virtuliseren. want als de software al moeitje heeft met een bepaalde update van windows 98....

lijkt me inderdaad dat je een herinstall in een virtuele machine moet overwegen. En dan die virtuele machine alleen gebruiken voor die database/ene programma. Want veilig internetten met win98 lukt niet meer.

Als het een windows update is kun je die vaak nog uninstallen onder install/uninstall software.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:47
MAX3400 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:40:
[...]

En dan dus alle updates missen inclusief/exclusief de "update" waarmee het probleem begon?
Je kunt de Windows 98 machine ook offline gebruiken.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Signature

Pagina: 1