Eyefinity met 2 verschillende resoluties

Pagina: 1
Acties:

• GoT.Typhoon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-02 20:14
Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuwe setup voor Eyefinity. Die ziet er als volgt uit:

Hoofd monitor in het midden 24'' 1920x1080 scherm
2 monitoren links en rechts 24'' 1920x1200 schermen

Ik heb hier dus 3x 24'' staan, maar omdat de andere 24'' monitoren een andere verhouding hebben zijn ze dus iets hoger dan mijn middelste scherm. Ik wil hier eigenlijk zwarte balken creeeren (Op de 1920x1200 schermen) zodat de verhouding kloppen en dat ik dus gewoon 3x native 1920x1080 draai (Niet helemaal native, maar dat de overige 120 pixels van me 1920x1200 schermen gewoon buiten beschouwing worden gelaten)

Hierrdoor kan ik mijn dekstop op mijn middelste scherm mooi laten overlopen zonder dat me muis bijvoorbeeld ergens blijft haken en kunnen in games bijvoorbeeld ook de bezel compensaties mooier ogen. (Daarom wil ik dit dus )

Ik heb al wat voor scaling opties gekeken, maar die scalen het hele scherm dus ook de randen wat ik dus niet wil, ik wil alleen op de horizontale breedte een zwarte balk. Ook heb ik in de opties van mijn scherm gekeken dit betreft overigens een HP LA2405WG maar die doen vervolgens niks als je ''Maintain Aspect Ratio'' selecteerd. Ook niet als ik de monitoren op 1920x1080 heb staan.

Heeft iemand enig idee? Zou de komende tijd dit topic in de gaten houden want wil dit echt even fixen
Voor alle duideiljkheid zou ik nog een plaatje toevoegen

Bij voorbaat bedankt!

MvG

Leon

Edit:

Afbeeldingslocatie: http://nl.hardware.info/forum/attachment.php?attachmentid=14437

Zoals je hier kunt zien heeft mijn scherm wel een zwarte balk (Deze zie ik uiteraard niet) Deze zwarte balk wil ik nu ook op me andere schermen hebben (Wel zichtbaar voor mij, maar dit boeit mij minder dan de gekke verhoudingen die ik nu heb)

Mijn 2 1920x1200 schermen zijn ik hoogte verstelbaar dus dan kan ik het gewoon allemaal helemaal perfecto maken Wie mijn vraag kan beantwoorden zou mij heel erg helpen!

PS: De zwarte balken moeten ook in Eyefinity werken.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zou adviseren om eerst een je HW.info-profiel anders te bedenken; het is hier geen deeplink-forum... En misschien dat Het algemeen beleid helpt om je startpost aan te vullen met meer informatie over je systeem, OS etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-02 16:15
Met Eyefinity 2 zou dat opgelost moeten zijn, tot die tijd kun je SoftSH draaien.
(Eyefinity 2.0 --> http://www.neoseeker.com/...eviews/AMD_HD_7970/3.html)

• GoT.Typhoon
Ah okay, en wanneer komt Eyefinity 2 precies uit? :) Ik ga sowieso even kijken naar SoftSH kijken wat dat precies is ;)

Edit: SoftSH kan ik maar bar weinig over vinden op Google en Eyefinity 2 is denk ik alleen voor de 7 serie van AMD?

Ik draai zelf een 6870 en heb de schermen aangesloten doormiddel van HDMI (Middelste scherm) en de 2 schermen aan de zijkant doormiddel van DisplayPort.

[ Voor 53% gewijzigd door GoT.Typhoon op 13-01-2012 12:06 ]

Verwijderd

Het is SoftTH.

• GoT.Typhoon
Ik heb het nu inderdaad gevonden! Bedankt iedergeval Kogacarlo, ik denk alleen dat ik het mezelf makkelijker maak als ik even op de update wacht naar Eyefinity 2.0 al weet ik niet zeker of die er ook komt voor de 6xxx serie...

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-02 16:15
Was een typo van mijn telefoon inderdaad.

@ je mail, ga maar uit van 12.2 zoals je al aannam.

[ Voor 40% gewijzigd door Paprika op 13-01-2012 14:16 ]

• GoT.Typhoon
Thx Vipeax! :) Dat word dus gewoon eventjes afwachten ^^
Pagina: 1