Yup. Erg handig en efficient.
@ajhaverkamp: Tomtom zegt mij dat de reis vanaf mijn huis tot de Arena 32 minuutjes duurt... of dit nu tijdens de spits is of midden in de nacht. Ik zou ook niet precies weten waar de files zouden kunnen zijn, misschien bij Oudenrijn (van de A12 naar de A2) een klein beetje, voor de rest is het 5 banen richting Amsterdam waar ik ruim voor de A10 al eraf ga richting Arena.
Onderschat de drukte na de afrit niet. Je bent niet de enige die er bij Bijlmer af gaat... Ook kan een evt file bij ongeluk op A10 of A9 terug de A2 opstoppen.
Dat gezegd, de A2 is het afgelopen jaar een paradijs vergeleken met wat het vroeger was. Ik denk idd eerder dat de A12 je bottleneck gaat zijn.
@PWM: Op de site van de P+R staat ook dat ze Olympisch Stadion (en Sloterdijk) afraden vanwege de drukte. Gelukkig hoef ik die kant niet op.
Idd beide totaal andere kant van de stad.
@MAX3400: Ik ben echt niet geïntimideerd door iemand omdat ie een andere huidskleur heeft. Is station Bijlmer sowieso niet erg fraai opgeknapt sinds die tijd? Ik heb sowieso een uitstraling dat je niet moet fucken met mij, misschien helpt dat ook... nooit gekke dingen meegemaakt iig.
Afgelopen vrijdagavond nog naar de bioscoop geweest daar en met de metro terug, zoals wel vaker. Ja, veel Surinamers in de bios, op straat en in de metro, maar zij willen net zo goed gewoon een leuk avondje uit. Ergste wat mij ooit in die streken overkomen is, is dat een stel blowende tieners op de Bijlmerdreef riepen: "Jij loop alsof jij een kankerwortel in je reet hebt"

@Ed_L: Ja, de prijs is wel concurrerend. Ik heb sowieso geen autokosten omdat het een leasewagen betreft. Als ik met het OV ga kan ik ongeveer even snel zijn, mits ik wel vanaf mijn huis de fiets pak naar Utrecht CS. Maarja, dat is toch minder fijn wanneer het een keer regent. Of als die treinen altijd zo vol zitten 's ochtends.
Fietsen+trein bij goed weer of ernstige files, auto bij regen of treinverstoringen. Gewoon afwisselen en doen wat op een bepaalde dag het beste uitkomt toch? Dat is het mooie van verschillende werkbare opties hebben

Het tarief gaat na de zomer trouwens wel veranderen heb ik gelezen. Vóór 10en parkeren blijft 8 euro, maar OV het laatste stukje naar de stad moet je wel zelf gaan betalen. Na 10 uur wordt het parkeren 1 euro per dag. Ook willen ze kijken of ze bij de RAI parkeerplekken kunnen inzetten en ergens nog in Noord. In mijn geval is dat eigenlijk pas alleen interessant als die Noord-Zuidlijn ook een keer afgemaakt wordt.
Kans dat je nog werkt waar je nu gaat werken tegen de tijd dat de N-Z lijn af is is klein, duurt zeker nog 5 of 6 jaar als er geen verdere vertraging komt
Sowieso heb je er weinig aan aangezien het van Zuid naar CS en verder gaat. Parkeren bij de Rai heb je nu wat aan, metro 51 brengt je daarvandaan direct naar Waterlooplein.
@The Eagle: Nope, geen directe verbinding... en sowieso kost het doorrijden naar Zeeburg alleen maar extra tijd en heb ik grotere kan op file op de ringweg.
Yup. Ik raad mijn gasten altijd aan om daar te parkeren, maar dat is omdat bus 37 hier zowat voor de deur langsrijdt. Voor CS is het ook goed, maar voor alles tussen Amstel en CS is Arena handiger.
@mrsar: Ja, daar heb ik ook wel aan gedacht. Het verbaasd me dan ook niks dat dat parkeerterrein altijd best vol is, ook op tijden wanneer de Gamma al lang gesloten is. Misschien een aardig alternatief als de ArenA een keer vol is, dus toch in het achterhoofd houden. En aan de Wenckebachweg aan de andere kant is misschien ook en optie, alhoewel je daar minder parkeerruimte hebt denk ik...
Minder, en de boel gaat daar grondig op de schop nu ze de Angels eruitgewerkt hebben. Onderschat trouwens de drukte op de S111/Spaklerweg niet - het is maar een paar honderd meter vanaf de afrit A10, maar het kan zomaar 5 minuten duren om de boog van de A2 naar A10 te nemen in de spits en dan nog eens 5 tot 10 minuten om de Gamma te bereiken.
* dion_b heeft er op de motor ook genoeg last van
Wat trouwens nog niet genoemd is als optie indien Arena vol is: P+R Gaasperplas. Het is minder dan 5 min extra met de metro tov Arena, alleen tikje verder rijden. Metro 53 brengt je gelijk naar Waterlooplein