Ervaringen P+R Amsterdam

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Binnenkort ga ik een tijd lang werken in Amsterdam, vlakbij het Waterlooplein. Ik woon in Utrecht (aan de oostzijde) en ik wil graag (grotendeels) met de auto reizen.

Nu zag ik dat je voor 8 euro per dag kunt parkeren op diverse P+R terreinen rondom de stad, waarna je daarna je reis voortzet per OV richting de binnenstad.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen met deze constructie... werkt het een beetje makkelijk? Wel eens problemen gehad met het inwisselen van je OV kaartje voor de goedkope parkeerkaart (bijvoorbeeld als in- en uitchecken niet mogelijk was door een storing?). Valt er nog wat te zeggen over de drukte (met name bij de ArenA)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 20:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik kom regelmatig (bijna elke vrijdag) in P+R Arena en vind het een uitkomst. Heb tot nu toe één keer meegemaakt dat de P+R 'vol' zou zijn, maar dat leek me onwaarschijnlijk. Was misschien iets met een evenement. Normaalgesproken is het er heel erg rustig en heb je plek zat. (aankomsttijd tussen 8 en 9 in de ochtend). Er staat geen file die kant op op de A2 en de metro is nog geen vijf minuten lopen verderop. Ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-06 10:34

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Kijk eerst maar een 's morgens via bv de routeplanner op de Tomtom site (linksonder op de startpagina) wat de reistijd zou zijn als je bv op maandagochtend 8 uur je reis laat plannen. Dinsdag en donderdag zijn de drukste dagen. Amsterdam is dan behoorlijk onbereikbaar in de spits. Een ex-collega uit Utrecht heeft een tijd met de auto naar Abcoude gereist, nam daar de trein. Hij stapte uit op het Amstel-station en dan verder met de metro naar het Waterloopplein.
Ik werk op het Waterlooplein, maar kan lopend van huis naar werk.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Onder het Stadionplein bij Zuid zit er ook 1. Werkt uitstekend op alle dagen, met uitzondering van zaterdag. Die dag staat er vaak een file voor de ingang omdat steeds meer mensen ontdekken dat dit een goedkope manier van reizen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Is al een tijd geleden (2001 ofzo) maar toen ik gebruik maakte van P+R en je gaat op sommige dagen na 18:00 terug naar de ArenA, heb je wel eens kans dat de culturele diversiteit in de metro nogal uitgebreid is... :X

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:36

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Nou en? Die metrolijnen brengen je naar zuid-oost, dus zo vreemd is dat niet.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 12:01:
Nou en? Die metrolijnen brengen je naar zuid-oost, dus zo vreemd is dat niet.
Zeg niet dat het vreemd is; niet iedereen voelt zich er even prettig bij... *just saying*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Prijs is inderdaad behoorlijk goed, zeker aangezien je voor die 8 euro twee keer één uur gratis OV krijgt. Als ik vanuit Nieuwegein met de tram naar Utrecht CS ga, dan met de trein naar Amstel (ongeeer 10,25 euro retour) en vanuit Amstel het laatste stuk met de metro naar Weesperplein, ben ik ongeveer net zoveel kwijt als met de auto naar Amstel + 8 euro P+R.

En die laatste optie is nog ruim sneller ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-06 22:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

P+R Amsterdam idd prima ervaringen.
Als jij vanuit Utrecht komt: wellicht dat de P+R net voor de Zeeburgertunnel iets is. Met 20 min metro zit je op het Waterlooplein, directe verbinding meen ik me te herinneren :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:45

mrsar

waar een sar is,is een wodka

vanaf de zeeburger tunnel moet je met de tram naar CS en dan met de metro verder.(bus weet ik even niet)

ik zou eens kijken of je niet gratis langere tijd kan parkeren bij de spaklerweg (gamma + macd),paar minuten lopen naar de metrohalte. (1 halte voor amstel)

en andere is de arena goed te doen,met metro ben je er in 10-15m ofzo

hier trouwens een overzicht
http://www.centrumparkeren.nl/amsterdam/pr

en vanaf het ol.stad. kan je lijn 16+24 pakken richting centrum (uitstappen bij de halte voor de munt of de munt + 10m lopen (afhankelijk waar je zit) of terug nar de metro lopen (ook ongeveer 5 a 10 minuten)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:01
mrsar schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 12:46:

ik zou eens kijken of je niet gratis langere tijd kan parkeren bij de spaklerweg (gamma + macd),paar minuten lopen naar de metrohalte. (1 halte voor amstel)
Niks ervan! Kan ik nog slechter parkeren bij m'n werk ;)
Maar, inderdaad: het is een veel voorkomende contructie dat auto op ellermanstraat of aanverwante wordt neergezet (gratis) en daarvandaan de metro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb tijdens de week wel eens gehad dat de P+R Arena vol zat. Er stond een lange rij auto's, en elke keer als iemand naar buiten reed, kon de volgende erin. Dan maar op straat geparkeerd aan de Universiteit (waar we toch moesten zijn eigenlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-06 14:45
Of gooi je auto in Amstelveen en stap op de sneltram 51 richting Waterlooplein, kan je gratis parkeren + je zit zo op de A9.

Voorheen was Buitenveldert nog een interessante optie, maar daar is het tegenwoordig betaald parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Amstelveen is wel even de andere kant op. Dan sta je dik in de file om naar de P+R te komen vanuit Utrecht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 21:17
Voorheen was het altijd praktisch om je auto in Noord bij de veerpond te parkeren, waarna je binnen 5 minuten midden in Centraal Station staat. Tegenwoordig is dat volgens mij echter allemaal blauwe zone.

Maar als je een vouwfiets hebt is dat alsnog vrij goed te doen; iets verder in een woonwijk gooien en naar Waterloo fietsen ipv OV.

Je kunt je auto ook in Diemen neerzetten en met tram 9 richting Waterlooplein, maar is een beetje hetzelfde probleem als Amstelveen.

[ Voor 16% gewijzigd door frickY op 13-01-2012 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-06 10:34

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Mocht je maar maximaal 6 uur per dag hoeven te werken, dan weet ik nog wel een mooie constructie:

Jaarkaart kopen voor Artis a € 73,50
Met een jaarkaart kun je maximaal 6 uur parkeren voor € 7, daarna € 4 per uur erbij
Dan zit je heerlijk op loopafstand van het Waterlooplein. Ik ken extern ingehuurde mensen die dit zo deden :)

Blijf je nog steeds met je enorme files zitten, zoals ik al eerder aanhaalde.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

En als je langer werkt, moet je even naar buiten rijden en direct opnieuw naar binnen, zoals ik veel mensen heb zien doen in hun pauze... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
MAX3400 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 12:00:
Is al een tijd geleden (2001 ofzo) maar toen ik gebruik maakte van P+R en je gaat op sommige dagen na 18:00 terug naar de ArenA, heb je wel eens kans dat de culturele diversiteit in de metro nogal uitgebreid is... :X
Dus? Ben je bang voor mensen met een kleurtje?

Ikzelf woon naast het Waterlooplein. Toen ik geen vergunning had zette ik mijn auto in Amsterdam Noord neer. Als je een fiets hebt is het supersnel, 20 minuutjes van waterloo naar de auto is goed te doen. Minder als je een goeie aansluiting hebt (pont vaart op vaste tijden).

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Spiller schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:01:
[...]

Dus? Ben je bang voor mensen met een kleurtje?
Nee, en daarom post ik ook mijn jaartal erbij... Dat was ongeveer in de tijd dat openbare straatroof rondom de ArenA schering en inslag was; mogelijk niet te relateren aan kleurtjes maar zo heeft eenieder zijn vooroordelen voor bepaalde manier van transport langs/met/door bepaalde wijken & bewoners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Bedankt allemaal voor de ervaringen:

@Ed_L: Dus als ik het goed begrijp parkeer je daar boven de Mediamarkt als het ware en loop je dan richting station Bijlmer?

@ajhaverkamp: Tomtom zegt mij dat de reis vanaf mijn huis tot de Arena 32 minuutjes duurt... of dit nu tijdens de spits is of midden in de nacht. Ik zou ook niet precies weten waar de files zouden kunnen zijn, misschien bij Oudenrijn (van de A12 naar de A2) een klein beetje, voor de rest is het 5 banen richting Amsterdam waar ik ruim voor de A10 al eraf ga richting Arena.

@PWM: Op de site van de P+R staat ook dat ze Olympisch Stadion (en Sloterdijk) afraden vanwege de drukte. Gelukkig hoef ik die kant niet op.

@MAX3400: Ik ben echt niet geïntimideerd door iemand omdat ie een andere huidskleur heeft. Is station Bijlmer sowieso niet erg fraai opgeknapt sinds die tijd? Ik heb sowieso een uitstraling dat je niet moet fucken met mij, misschien helpt dat ook... nooit gekke dingen meegemaakt iig.

@Ed_L: Ja, de prijs is wel concurrerend. Ik heb sowieso geen autokosten omdat het een leasewagen betreft. Als ik met het OV ga kan ik ongeveer even snel zijn, mits ik wel vanaf mijn huis de fiets pak naar Utrecht CS. Maarja, dat is toch minder fijn wanneer het een keer regent. Of als die treinen altijd zo vol zitten 's ochtends.

Het tarief gaat na de zomer trouwens wel veranderen heb ik gelezen. Vóór 10en parkeren blijft 8 euro, maar OV het laatste stukje naar de stad moet je wel zelf gaan betalen. Na 10 uur wordt het parkeren 1 euro per dag. Ook willen ze kijken of ze bij de RAI parkeerplekken kunnen inzetten en ergens nog in Noord. In mijn geval is dat eigenlijk pas alleen interessant als die Noord-Zuidlijn ook een keer afgemaakt wordt.

@The Eagle: Nope, geen directe verbinding... en sowieso kost het doorrijden naar Zeeburg alleen maar extra tijd en heb ik grotere kan op file op de ringweg.

@mrsar: Ja, daar heb ik ook wel aan gedacht. Het verbaasd me dan ook niks dat dat parkeerterrein altijd best vol is, ook op tijden wanneer de Gamma al lang gesloten is. Misschien een aardig alternatief als de ArenA een keer vol is, dus toch in het achterhoofd houden. En aan de Wenckebachweg aan de andere kant is misschien ook en optie, alhoewel je daar minder parkeerruimte hebt denk ik...

@admiral freebee: Hoe vaak gebeurde je dat? Zat er een patroon in qua dagen of tijdstippen?

Op zich is betaald parkeren in een buitenwijk geen bezwaar. De vraag is alleen of ik dan op een P+R plek gewoon niet goedkoper uit ben en met name sneller uit ben. Leuk Buitenveldert, Amstelveen of Noord, maar voordat ik met de auto daar ben had ik met de metro van de Arena al lang op mijn bestemming gekomen.

Ook weet ik hoe het is als je parkeerdrukte ervaart in een straat waar allerlei forenzen goedkoop proberen te doen. Je weet maar nooit of je een kras in je auto kunt verwachten of wat. Geld is ten dele een kwestie; op zich krijg ik alle kosten vergoed maar de hele dag parkeren op Waterlooplein á 50 euro is weer net even ietsje te veel.

Bij Artis parkeren vind ik behalve heel erg asociaal ook niet echt handig. Ik moet namelijk richting de grachtengordel lopen en niet de kant van Artis op. En een vouwfiets kopen voor alleen dit doeleinde gaat me ook iets te ver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 16:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ebia schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 19:40:
Bedankt allemaal voor de ervaringen:

@Ed_L: Dus als ik het goed begrijp parkeer je daar boven de Mediamarkt als het ware en loop je dan richting station Bijlmer?
Yup. Erg handig en efficient.
@ajhaverkamp: Tomtom zegt mij dat de reis vanaf mijn huis tot de Arena 32 minuutjes duurt... of dit nu tijdens de spits is of midden in de nacht. Ik zou ook niet precies weten waar de files zouden kunnen zijn, misschien bij Oudenrijn (van de A12 naar de A2) een klein beetje, voor de rest is het 5 banen richting Amsterdam waar ik ruim voor de A10 al eraf ga richting Arena.
Onderschat de drukte na de afrit niet. Je bent niet de enige die er bij Bijlmer af gaat... Ook kan een evt file bij ongeluk op A10 of A9 terug de A2 opstoppen.

Dat gezegd, de A2 is het afgelopen jaar een paradijs vergeleken met wat het vroeger was. Ik denk idd eerder dat de A12 je bottleneck gaat zijn.
@PWM: Op de site van de P+R staat ook dat ze Olympisch Stadion (en Sloterdijk) afraden vanwege de drukte. Gelukkig hoef ik die kant niet op.
Idd beide totaal andere kant van de stad.
@MAX3400: Ik ben echt niet geïntimideerd door iemand omdat ie een andere huidskleur heeft. Is station Bijlmer sowieso niet erg fraai opgeknapt sinds die tijd? Ik heb sowieso een uitstraling dat je niet moet fucken met mij, misschien helpt dat ook... nooit gekke dingen meegemaakt iig.
Afgelopen vrijdagavond nog naar de bioscoop geweest daar en met de metro terug, zoals wel vaker. Ja, veel Surinamers in de bios, op straat en in de metro, maar zij willen net zo goed gewoon een leuk avondje uit. Ergste wat mij ooit in die streken overkomen is, is dat een stel blowende tieners op de Bijlmerdreef riepen: "Jij loop alsof jij een kankerwortel in je reet hebt" :')
@Ed_L: Ja, de prijs is wel concurrerend. Ik heb sowieso geen autokosten omdat het een leasewagen betreft. Als ik met het OV ga kan ik ongeveer even snel zijn, mits ik wel vanaf mijn huis de fiets pak naar Utrecht CS. Maarja, dat is toch minder fijn wanneer het een keer regent. Of als die treinen altijd zo vol zitten 's ochtends.
Fietsen+trein bij goed weer of ernstige files, auto bij regen of treinverstoringen. Gewoon afwisselen en doen wat op een bepaalde dag het beste uitkomt toch? Dat is het mooie van verschillende werkbare opties hebben :)
Het tarief gaat na de zomer trouwens wel veranderen heb ik gelezen. Vóór 10en parkeren blijft 8 euro, maar OV het laatste stukje naar de stad moet je wel zelf gaan betalen. Na 10 uur wordt het parkeren 1 euro per dag. Ook willen ze kijken of ze bij de RAI parkeerplekken kunnen inzetten en ergens nog in Noord. In mijn geval is dat eigenlijk pas alleen interessant als die Noord-Zuidlijn ook een keer afgemaakt wordt.
Kans dat je nog werkt waar je nu gaat werken tegen de tijd dat de N-Z lijn af is is klein, duurt zeker nog 5 of 6 jaar als er geen verdere vertraging komt :X

Sowieso heb je er weinig aan aangezien het van Zuid naar CS en verder gaat. Parkeren bij de Rai heb je nu wat aan, metro 51 brengt je daarvandaan direct naar Waterlooplein.
@The Eagle: Nope, geen directe verbinding... en sowieso kost het doorrijden naar Zeeburg alleen maar extra tijd en heb ik grotere kan op file op de ringweg.
Yup. Ik raad mijn gasten altijd aan om daar te parkeren, maar dat is omdat bus 37 hier zowat voor de deur langsrijdt. Voor CS is het ook goed, maar voor alles tussen Amstel en CS is Arena handiger.
@mrsar: Ja, daar heb ik ook wel aan gedacht. Het verbaasd me dan ook niks dat dat parkeerterrein altijd best vol is, ook op tijden wanneer de Gamma al lang gesloten is. Misschien een aardig alternatief als de ArenA een keer vol is, dus toch in het achterhoofd houden. En aan de Wenckebachweg aan de andere kant is misschien ook en optie, alhoewel je daar minder parkeerruimte hebt denk ik...
Minder, en de boel gaat daar grondig op de schop nu ze de Angels eruitgewerkt hebben. Onderschat trouwens de drukte op de S111/Spaklerweg niet - het is maar een paar honderd meter vanaf de afrit A10, maar het kan zomaar 5 minuten duren om de boog van de A2 naar A10 te nemen in de spits en dan nog eens 5 tot 10 minuten om de Gamma te bereiken.

* dion_b heeft er op de motor ook genoeg last van :X

Wat trouwens nog niet genoemd is als optie indien Arena vol is: P+R Gaasperplas. Het is minder dan 5 min extra met de metro tov Arena, alleen tikje verder rijden. Metro 53 brengt je gelijk naar Waterlooplein :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-06 22:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Over de P+R van het Olympisch stadion: die wil je sowieso niet hebben. Daar moet bij gebrek aan parkeerruimte zo'n beetje 3/4 van de zuidas (alles wat geen mgt is en dus geen gereserveerde parkeerplaats heeft) zijn auto neerzetten. Bovendien wordt het voor de mensen die op ING house (de schoen) werken ook aangeraden als parkeeroptie. Trust me, daar wil je niet staan :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
dion_b schreef op zondag 15 januari 2012 @ 21:41:
[...]

Onderschat de drukte na de afrit niet. Je bent niet de enige die er bij Bijlmer af gaat... Ook kan een evt file bij ongeluk op A10 of A9 terug de A2 opstoppen.

Dat gezegd, de A2 is het afgelopen jaar een paradijs vergeleken met wat het vroeger was. Ik denk idd eerder dat de A12 je bottleneck gaat zijn.
Klopt ongelukken kunnen altijd voorkomen natuurlijk, maar ook treinen rijden wel eens niet. Wat dat betreft blijft er altijd wel kans op vertraging. De vraag is alleen of je 100% zeker weet dat je vertraging hebt met een enkele keer een uitzondering, of dat je in principe nooit vertraging hebt met een enkele keer een uitzondering. En ik denk (en hoop) dat dat in dit geval het laatste is.

Ik rij in de ochtend met enige regelmaat 'langs' de A12 die uitkomt richting de A2, maar ik merk dat die kant op in de ochtend rustiger is dan in de middag, dus als het goed is rij ik met de gunstige richting mee. Slechts een enkele keer staat het daar vast, maar dat is dan echt te wijten aan een ongeluk ofzo.
[...]
Ergste wat mij ooit in die streken overkomen is, is dat een stel blowende tieners op de Bijlmerdreef riepen: "Jij loop alsof jij een kankerwortel in je reet hebt" :')
Triest... maar goed, dat kan je overal overkomen natuurlijk. Wat je zegt, ik kom daar ook wel regelmatig naar de bios enzo (altijd met de auto dat wel), maar volgens mij gebeuren daar niet echt gekke dingen. Ik kom er sowieso niet midden in de nacht... zolang m'n auto maar redelijk veilig staat.
[...]
Fietsen+trein bij goed weer of ernstige files, auto bij regen of treinverstoringen. Gewoon afwisselen en doen wat op een bepaalde dag het beste uitkomt toch? Dat is het mooie van verschillende werkbare opties hebben :)
Ja, ik zat ook met die gedachte te spelen. Even snel checken of er files zijn en/of oponthoud op het spoor en daarop de keuze baseren. Of als ik merk dat het altijd één bepaalde dag is dat het druk is op de weg of dat de ArenA altijd vol staat dan juist met de trein gaan etc.
[...]

Kans dat je nog werkt waar je nu gaat werken tegen de tijd dat de N-Z lijn af is is klein, duurt zeker nog 5 of 6 jaar als er geen verdere vertraging komt :X

Sowieso heb je er weinig aan aangezien het van Zuid naar CS en verder gaat. Parkeren bij de Rai heb je nu wat aan, metro 51 brengt je daarvandaan direct naar Waterlooplein.
Oh ik dacht dat N-Z lijn ook langs de RAI kwam. Maar goed, 5 jaar dus nog zeker, damn... ding raakt ook nooit af. Ik reed laatst sinds jaren over de Vijzelgracht maar aan dat plaatje met die grote machines in die bouwput is weinig verandert.

Als er straks mogelijk parkeerplaatsen bijkomen bij de RAI dan is dat zeker ook interessant als P+R plek. Iets doorrijden op de A10 of binnendoor Kennedylaan kost ook de kop niet. Of bij Station Overamstel opstappen en daar de auto ergens gratis op straat zetten.
[...]

Minder, en de boel gaat daar grondig op de schop nu ze de Angels eruitgewerkt hebben. Onderschat trouwens de drukte op de S111/Spaklerweg niet - het is maar een paar honderd meter vanaf de afrit A10, maar het kan zomaar 5 minuten duren om de boog van de A2 naar A10 te nemen in de spits en dan nog eens 5 tot 10 minuten om de Gamma te bereiken.
Daar heb je een punt. Ik dacht wel dat je tegenwoordig een soort rijstrook extra had daar en dat je op de invoegstrook ook weer kon uitvoegen (bij de eerste afrit, die meteen uitkomt bij die rotonde de Wenckebachweg op)? Maar wat je zegt, ze gaan daar ongetwijfeld lekker bouwen als dat clubhuis pleite is en daar aan de weg is het ook altijd druk...
Wat trouwens nog niet genoemd is als optie indien Arena vol is: P+R Gaasperplas. Het is minder dan 5 min extra met de metro tov Arena, alleen tikje verder rijden. Metro 53 brengt je gelijk naar Waterlooplein :)
Ja, die had ik ook al in het vizier. Ik ben er laatst even langsgereden en het is -met 0 verkeer op de weg- slechts op 8 minuten vanaf de ArenA gelegen. In de ochtend zal dat wel iets anders zijn natuurlijk. Sneller is het om er dan direct naartoe te rijden.

Het parkeerterreintje ligt er netjes bij (vrij nieuw geloof ik). Ik krijg er verder niet echt een fijn gevoel bij, bij zo'n doodlopend eindstation en dwars door de 'echte' Bijlmer... hmmz.. Je kan er slechts tot 7 uur oprijden in de avond, uitrijden altijd. Maar na 7en lijkt het erop alsof de beheerder ook pleite is, toen ik er laatst om 8 uur 's avonds langsreed was alles donker.

Typisch zo'n plek dat wanneer je na een lange dag werken daar aankomt op een niet Christelijk tijdstip en er iemand achter je aanloopt de metro uit om je vervolgens onder de bedreiging van een mes te beroven van je laptop en dan weg te snellen zo'n naastgelegen parkje in. Of misschien ben ik gewoon een beetje paranoia :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ebia schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:00:
[...]

Triest... maar goed, dat kan je overal overkomen natuurlijk.
Vond het zelf vooral hilarisch, toen ik minuutje later bij vrienden aankwam pisten ze zich zowat in hun broek - al kan dat aan mijn "geniale" poging tot een Surinaams accent komen :+
Wat je zegt, ik kom daar ook wel regelmatig naar de bios enzo (altijd met de auto dat wel), maar volgens mij gebeuren daar niet echt gekke dingen. Ik kom er sowieso niet midden in de nacht... zolang m'n auto maar redelijk veilig staat.
Ik kom er vaak genoeg middenin de nacht. Ben ooit op de nachtbus na flink wat borrels in slaap gevallen waardoor ik m'n halte miste en diep in de Bijlmer eindigde. Gebeurde ook niets ernstigs.
[...]

Als er straks mogelijk parkeerplaatsen bijkomen bij de RAI dan is dat zeker ook interessant als P+R plek. Iets doorrijden op de A10 of binnendoor Kennedylaan kost ook de kop niet. Of bij Station Overamstel opstappen en daar de auto ergens gratis op straat zetten.
Nope. Betaald parkeren is uitgebreid, op dat industrieterrein daar geldt sinds vorig jaar EUR 0.10/u voor de eerste drie uur, daarna EUR 2.40/u. Nog steeds goed te overzien, maar gratis is het allerminst.
[...]

Daar heb je een punt. Ik dacht wel dat je tegenwoordig een soort rijstrook extra had daar en dat je op de invoegstrook ook weer kon uitvoegen (bij de eerste afrit, die meteen uitkomt bij die rotonde de Wenckebachweg op)?
Het probleem is voor de afrit op de boog A2->A10, en juist verderop waar de Wenckebachweg samenkomt met de Spaklerweg (dankzij die ultiem stupide rotonde onder het Amstelstation).
Maar wat je zegt, ze gaan daar ongetwijfeld lekker bouwen als dat clubhuis pleite is en daar aan de weg is het ook altijd druk...
Yup.
[...]

Ja, die had ik ook al in het vizier. Ik ben er laatst even langsgereden en het is -met 0 verkeer op de weg- slechts op 8 minuten vanaf de ArenA gelegen. In de ochtend zal dat wel iets anders zijn natuurlijk. Sneller is het om er dan direct naartoe te rijden.

Het parkeerterreintje ligt er netjes bij (vrij nieuw geloof ik). Ik krijg er verder niet echt een fijn gevoel bij, bij zo'n doodlopend eindstation en dwars door de 'echte' Bijlmer... hmmz.. Je kan er slechts tot 7 uur oprijden in de avond, uitrijden altijd. Maar na 7en lijkt het erop alsof de beheerder ook pleite is, toen ik er laatst om 8 uur 's avonds langsreed was alles donker.

Typisch zo'n plek dat wanneer je na een lange dag werken daar aankomt op een niet Christelijk tijdstip en er iemand achter je aanloopt de metro uit om je vervolgens onder de bedreiging van een mes te beroven van je laptop en dan weg te snellen zo'n naastgelegen parkje in. Of misschien ben ik gewoon een beetje paranoia :9
Als je paranoia bent, ben je een abstract concept. Misschien ben je wel wat paranoide O-)

Los daarvan, je hebt Bijlmer en je hebt Bijlmer. De woningcorporaties hebben de 'foute' types hard aangepakt de laatste tijd. Het ging daarbij om overlastgevende bewoners, maar dat zijn gelijk ook de mensen die weinig respect hebben voor je auto. Toch moesten ze die mensen ergens huisvesten en dat is de afgelopen jaren vooral in de buurt van Holendrecht. Daar is het soms een beetje grimmig. Gaasperplas is juist een van de 'betere' buurten in de Bijlmer, al ziet het er niet bijzonder fris uit (winkelcentrum gaat momenteel op de schop om daar verandering in te brengen).

Ik zou zelf geen problemen hebben om in de Bijlmer te wonen tegenwoordig (muv Holendrecht dan), sterker nog, mochten we gezinsuitbreiding krijgen overwegen we serieus exact dat te doen. De etnische mix is iets anders (waar we nu wonen is 50% Marokkaan...) maar de dagen dat je niet alleen over straat zou durven, zeker niet 's nachts, zijn al tijdje voorbij. Ik zou er ook vrolijk m'n auto parkeren, zeker op een terrein als dat.

Trouwens, nog eentje vergeten omdat het niet in A'dam ligt: Q-Park Duivendrecht. Is iets duurder, maar ligt netjes op de route en de metro en te bereiken vanaf zelfde afrit als Bijlmer Arena.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
dion_b schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:53:
[...]

Vond het zelf vooral hilarisch, toen ik minuutje later bij vrienden aankwam pisten ze zich zowat in hun broek - al kan dat aan mijn "geniale" poging tot een Surinaams accent komen :+
LOL
[...]

Ik kom er vaak genoeg middenin de nacht. Ben ooit op de nachtbus na flink wat borrels in slaap gevallen waardoor ik m'n halte miste en diep in de Bijlmer eindigde. Gebeurde ook niets ernstigs.
Goed om te weten. Ja, mijn zus (die daar ook regelmatig komt, ook laat) zei al dat het gewoon een prima station was. Over het algemeen is ze best wel bedacht op dat soort dingen, vooral als ze alleen is. Dus ik denk dat de ArenA een prima plek is om zowel op te reizen, als de auto te parkeren, ook als het een keer laat wordt op kantoor.
[...]

Nope. Betaald parkeren is uitgebreid, op dat industrieterrein daar geldt sinds vorig jaar EUR 0.10/u voor de eerste drie uur, daarna EUR 2.40/u. Nog steeds goed te overzien, maar gratis is het allerminst.
Aha, ja, dan is P+R (veel) goedkoper... Het gaat gewoon om 8 uur per dag werken.

Weet je toevallig ook hoe het zit met de tarieven bij die sportvelden bij de Kruislaan? Vroeger was dat ook altijd 10 cent, maar dan de gehele dag door. In dat geval zou ik ook nog daar kunnen parkeren, tram 9 pakken en zelfs op het Rembrandtplein eruit (waar ik echt moet zijn). Nadeel is wel de Middenweg die de stad in volgens mij altijd erg druk is in de ochtend.
[...]
Het probleem is voor de afrit op de boog A2->A10, en juist verderop waar de Wenckebachweg samenkomt met de Spaklerweg (dankzij die ultiem stupide rotonde onder het Amstelstation).
Dat zou er voor pleiten (in het vorige scenario) niet de A10 te willen nemen maar de A9 en vervolgens daar de Gooiseweg (S112 ofzo?) te pakken. Weer een klein stukje de A10 op en eraf bij de Middenweg.
[...]

Als je paranoia bent, ben je een abstract concept. Misschien ben je wel wat paranoide O-)
Ik haal ze ook altijd door elkaar :P
Los daarvan, je hebt Bijlmer en je hebt Bijlmer. De woningcorporaties hebben de 'foute' types hard aangepakt de laatste tijd. Het ging daarbij om overlastgevende bewoners, maar dat zijn gelijk ook de mensen die weinig respect hebben voor je auto. Toch moesten ze die mensen ergens huisvesten en dat is de afgelopen jaren vooral in de buurt van Holendrecht. Daar is het soms een beetje grimmig. Gaasperplas is juist een van de 'betere' buurten in de Bijlmer, al ziet het er niet bijzonder fris uit (winkelcentrum gaat momenteel op de schop om daar verandering in te brengen).

Ik zou zelf geen problemen hebben om in de Bijlmer te wonen tegenwoordig (muv Holendrecht dan), sterker nog, mochten we gezinsuitbreiding krijgen overwegen we serieus exact dat te doen. De etnische mix is iets anders (waar we nu wonen is 50% Marokkaan...) maar de dagen dat je niet alleen over straat zou durven, zeker niet 's nachts, zijn al tijdje voorbij. Ik zou er ook vrolijk m'n auto parkeren, zeker op een terrein als dat.
Okee, goed om te horen dat het daar flink is opgeknapt. Het terrein zelf acht ik ook redelijk veilig, overal hangen ook camera's enzo. Maar ja, je hoeft maar een keer eens laat uit kantoor te zijn en als enige daar naartoe gaan. Je weet maar nooit wat voor een gek in de metro zit en met je meeloopt... je kunt geen kant op in zo'n geval, uitgestorven boel 's avonds.

Als ik in m'n ordinaire kloffie zou lopen zou ik daar prima inmengen (uitgezonderd de huidskleur dan) en me ook niet onveilig voelen. Maarja, gehesen in business suite met een koffertje in de hand ben je al wat sneller 'het slachtoffer'. Die situatie voorkomen vind ik wel belangrijk.
Trouwens, nog eentje vergeten omdat het niet in A'dam ligt: Q-Park Duivendrecht. Is iets duurder, maar ligt netjes op de route en de metro en te bereiken vanaf zelfde afrit als Bijlmer Arena.
Bedankt voor de tip! Online kan je precies zien hoeveel plaatsen er vrij zijn, morgenochtend dus eens kijken hoe druk het op welke tijdstippen. En een abonnement voor 87 euro per maand is zeker niet duur. En nog een 2-sterren OV maandabonnement erbij 73 euro maakt samen 160, versus 168 euro (21 dagen x 8 euro) wat ik kwijt zou zijn bij de ArenA.

Veel voordelen: Ook te gebruiken op andere tijden (een keertje winkelen in Amsterdam), idem voor het gebruik van het OV abonnement. Niet ver lopen vanaf het parkeerterrein naar het station. En dus ietsje goedkoper. Je auto staat wel minder beschut dan in de ArenA aangezien het gewoon een open terrein betreft.
Hmm... ik ga er eens over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:33

BrZ

Admiral Freebee schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:15:
Ik heb tijdens de week wel eens gehad dat de P+R Arena vol zat. Er stond een lange rij auto's, en elke keer als iemand naar buiten reed, kon de volgende erin. Dan maar op straat geparkeerd aan de Universiteit (waar we toch moesten zijn eigenlijk).
Ik heb 2 jaar lang daar in de buurt gewerkt, en had een parkeerpas voor de arena. Ik heb nog nooit meegemaakt dat het ook maar een beetje vol was, tenzij er een evenement was.

Hier moet je wel mee opletten, als er in de avond een evenement was, werd de garage 's ochtends dichtgezet voor iedereen behalve pashouders. Dit leverde ook rijen bij het inrijden op, waarschijnlijk heb je dat gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ebia schreef op maandag 16 januari 2012 @ 21:07:
[...]

Aha, ja, dan is P+R (veel) goedkoper... Het gaat gewoon om 8 uur per dag werken.

Weet je toevallig ook hoe het zit met de tarieven bij die sportvelden bij de Kruislaan? Vroeger was dat ook altijd 10 cent, maar dan de gehele dag door. In dat geval zou ik ook nog daar kunnen parkeren, tram 9 pakken en zelfs op het Rembrandtplein eruit (waar ik echt moet zijn). Nadeel is wel de Middenweg die de stad in volgens mij altijd erg druk is in de ochtend.
Ik woon in Oost, vrolijk infobrief van de deelgemeente gekregen waarin aangekondigd werd dat alle tarieven tussen voormalige stadsdelen Oost-Watergraafsmeer en Zeeburg per 1-1-2012 "geharmoniseerd" gingen worden, met als voornaamste wijziging inderdaad die sportvelden. Daar is het voortaan EUR 2.40 per uur :X

Sowieso voor parkeertarieven op straat binnen gemeente A'dam:
http://www.amsterdam.nl/p...tskaart_parkeren_2011.pdf

Let op dat grijs evengoed kan betekenen "andere gemeente" als gratis, in Amstelveen, Diemen en Duivendrecht moet ook betaald worden, dat zie je alleen hier niet terug. Bottom line is dat parkeren alleen gratis is in grote delen van Noord, Zuidoost en Nieuw-West. Voor de rest ben overal in meer of mindere mate de lul.
[...]

Dat zou er voor pleiten (in het vorige scenario) niet de A10 te willen nemen maar de A9 en vervolgens daar de Gooiseweg (S112 ofzo?) te pakken. Weer een klein stukje de A10 op en eraf bij de Middenweg.
S112 is inderdaad meestal goed te doen, veel beter dan de Middenweg (of Muiderstraatweg of Provinciale weg - zoals de S113 bij de A9 heet). Maar goed, je schiet daar weinig mee op, dan ben je allicht beter af om alsnog Zeeburg te pakken.
[...]

Okee, goed om te horen dat het daar flink is opgeknapt. Het terrein zelf acht ik ook redelijk veilig, overal hangen ook camera's enzo. Maar ja, je hoeft maar een keer eens laat uit kantoor te zijn en als enige daar naartoe gaan. Je weet maar nooit wat voor een gek in de metro zit en met je meeloopt... je kunt geen kant op in zo'n geval, uitgestorven boel 's avonds.

Als ik in m'n ordinaire kloffie zou lopen zou ik daar prima inmengen (uitgezonderd de huidskleur dan) en me ook niet onveilig voelen. Maarja, gehesen in business suite met een koffertje in de hand ben je al wat sneller 'het slachtoffer'. Die situatie voorkomen vind ik wel belangrijk.
Moet bekennen dat ik zelden bijzonder net gekleed ben als ik daar in de buurt ben, kom voor m'n werk zelden in de Bijlmer en ben dan ook niet representatief bezig. Toch denk ik dat ook dat goed meevalt. Een echte gek in de metro valt net zo goed een andere zwerver lastig, en de professionele zakkenrollers zijn toch gericht op toeristen bij CS en maatpakvolk bij Zuid.
[...]

Bedankt voor de tip! Online kan je precies zien hoeveel plaatsen er vrij zijn, morgenochtend dus eens kijken hoe druk het op welke tijdstippen. En een abonnement voor 87 euro per maand is zeker niet duur. En nog een 2-sterren OV maandabonnement erbij 73 euro maakt samen 160, versus 168 euro (21 dagen x 8 euro) wat ik kwijt zou zijn bij de ArenA.

Veel voordelen: Ook te gebruiken op andere tijden (een keertje winkelen in Amsterdam), idem voor het gebruik van het OV abonnement. Niet ver lopen vanaf het parkeerterrein naar het station. En dus ietsje goedkoper. Je auto staat wel minder beschut dan in de ArenA aangezien het gewoon een open terrein betreft.
Hmm... ik ga er eens over nadenken.
Klinkt alsof het aantrekkelijk is. Auto is minder beschut, maar kans op vandaliserende zatlap is kleiner, er komt werkelijk niemand daar die niet forens is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
dion_b schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:25:
[...]

Ik woon in Oost, vrolijk infobrief van de deelgemeente gekregen waarin aangekondigd werd dat alle tarieven tussen voormalige stadsdelen Oost-Watergraafsmeer en Zeeburg per 1-1-2012 "geharmoniseerd" gingen worden, met als voornaamste wijziging inderdaad die sportvelden. Daar is het voortaan EUR 2.40 per uur :X
Bizar die prijzen ook. Twee jaar terug woonde m'n vriendin nog in de Transvaalbuurt, ik meen me te herinneren dat ik daar dan €2,40 per uur kwijt was, dus nu al 3 euro zo te zien. Maar goed, dan is die optie dus uitgesloten...
[...]

Moet bekennen dat ik zelden bijzonder net gekleed ben als ik daar in de buurt ben, kom voor m'n werk zelden in de Bijlmer en ben dan ook niet representatief bezig. Toch denk ik dat ook dat goed meevalt. Een echte gek in de metro valt net zo goed een andere zwerver lastig, en de professionele zakkenrollers zijn toch gericht op toeristen bij CS en maatpakvolk bij Zuid.
Met een 'gek' bedoelde ik eigenlijk zo'n gelegenheidsfiguur met een mes op zak. Als je nu nog bij de ArenA bent of Duivendrecht, daar zijn altijd wel mensen ook bijvoorbeeld om 8 uur in de avond, dan bedenkt zo'n gelegenheidsgek zich misschien nog een keer. Maar als je op zo'n doodlopend stuk zit en het is toevallig een keer erg stil in de metro of buiten op straat dan weet je maar nooit.

Maar goed, nu ik weet van de Duivendrecht optie denk ik eigenlijk sowieso niet naar Gaasperplas te hoeven.
[...]

Klinkt alsof het aantrekkelijk is. Auto is minder beschut, maar kans op vandaliserende zatlap is kleiner, er komt werkelijk niemand daar die niet forens is.
Bij nader inzien dacht ik dat ook. Eigenlijk een prima locatie. Ik geef er misschien wel een stukje flexibiliteit voor op (ik denk niet dat m'n werkgever én een parkeerabonnement én treinkaartjes gaat vergoeden), anderzijds heb ik wel een gegarandeerde parkeerplek (die ik bij de ArenA niet 100% zeker heb).

Ik hou de hele dag de site al een beetje in de gaten, meer dan 30 plaatsen zijn er niet bezet (van de 205) op een dag als deze. Prima te doen dus... Nogmaals dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:52

weebl

YARR!

Over de hele discussie over veiligheid in Zuidoost: ik woon er nu meer dan 2 jaar ;) Ben een blanke student van 24 en woon in een hoekhuis in de F-buurt, vlakbij de ArenA.

Ik en mijn huisgenoten hebben nog nooit iets vervelends meegemaakt. De mensen die hier wonen doen eigenlijk ook niks meer dan alleen dat. Het hele stadsdeel wordt momenteel flink opgeknapt. Vooral de wijken om de Amsterdamse Poort en de ArenA zijn een stuk mooier en veiliger geworden. Als je wat verder weg gaat kan het wel wat minder gezellig zijn, maar ook daar zal je niet heel veel spannends meemaken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Nou... m'n eerste ervaring met de P+R Amsterdam ArenA:

Ik ben nog even in afwachting op mijn parkeerabonnement bij station Duivendrecht, dus ik vandaag naar de ArenA gegaan om daar te parkeren. Op de weg was het prima te doen en het was totaal niet druk bij de afrit of de parkeergarage in. Ik had een mooi plekje vooraan bij het P+R loket. Daar het parkeerkaartje laten zien, OV-chipkaartje mee. Ik naar station Bijlmer gelopen, werkt het kaartje niet en de poortjes naar het perron bleven dicht. Ik naar het GVB loket, blijkt het kaartje 'stuk' te zijn. Maar bij dat GVB loket op het station konden ze me geen ander kaartje geven, dat was immers een P+R (gemeente) aangelegenheid.

Ik dacht, okay, ik laad m'n ov-chipkaart wel op (die had ik al aangevraagd voor het abonnement straks) en ga ik daar wel mee verder. Maar als je dat doet krijg je natuurlijk geen korting op het parkeren, dus ik moest terug richting het stadion. Nieuw kaartje gevraagd, krijg ik te horen "ja, dat gebeurt wel vaker dat ze stuk zijn"'. Als je weet dat het vaker gebeurt, waarom hebben jullie dan niet zo'n apparaat om die kaartjes mee te controleren alvorens je ze uitgeeft? Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:04

Mx. Alba

hen/die/zij

Als ik naar Amsterdam ga dan parkeer ik meestal op P+R Zeeburg. A1 af, A10 Noord op, 1e afslag, parkeren, en met de tram ben je dan in 10 minuten op het Centraal Station. Nooit gezeur gehad met de kaartjes trouwens...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Zonder de rest gelezen te hebben, waarom niet gewoon de intercity nemen naar Amsterdam?
Die vertrekt elk kwartier, en wonend in Utrecht ben je binnen 10-15 minuten fietsen op Utrecht CS (Overvecht, Oud Zuilen enzo daargelaten). Treintijd naar A'dam CS is nog geen half uurtje.

Zelfde tijd die je kwijt bent met voor de deur je auto pakken en bij de P+R neerzetten (plekje zoeken, naar perron lopen, etc)..

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Doe eens rest lezen voor je blaat :o

TS overweegt dat wel degelijk (ad-hoc) te doen :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
DropjesLover schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 14:44:
Zonder de rest gelezen te hebben, waarom niet gewoon de intercity nemen naar Amsterdam?
Die vertrekt elk kwartier, en wonend in Utrecht ben je binnen 10-15 minuten fietsen op Utrecht CS (Overvecht, Oud Zuilen enzo daargelaten). Treintijd naar A'dam CS is nog geen half uurtje.

Zelfde tijd die je kwijt bent met voor de deur je auto pakken en bij de P+R neerzetten (plekje zoeken, naar perron lopen, etc)..
Tijd: Deels met de auto en het laatste stuk met het OV ben ik gewoon sneller dan met de trein. Nu na een week, zelfs met de sneeuw en regen van afgelopen dagen, kan ik wel concluderen dat de snelweg in principe filevrij is. De A12 in de ochtend staat vooral de andere kant op in de file (bij afrit Nieuwegein, waar ik juist erop ga richting Oudenrijn). De A2 is ook geen enkel probleem en de afrit 1 Ouderkerk a/d Amstel/Bijlmer is ronduit rustig 's ochtends.

Gemak: 's Morgen stap ik gewoon in mijn auto, warm ik wat op, luister naar de radio, doe ik een ontbijtje en drink een koffie uit m'n thermosbeker en voordat ik erg in heb ben ik al bij Duivendrecht. Ook als ik een keer in avond ergens moet zijn hoef ik niet eerst naar huis om de auto op te halen. Idem als ik een keer in de ochtend ergens moet zijn, hoef ik niet eerst naar huis om de auto achter te laten.

P+R
De P+R oplossing was slechts tijdelijk. Parkeren in de ArenA viel eerlijk gezegd een beetje tegen. Behalve dat ik dus één keer een defect kaartje had (gelukkig daarna niet meer voorgekomen), is het nog best een stukje lopen van de parkeerplaats richting station. Dat was precies vorige week wanneer er dus overal sneeuw lag (niks geveegd) en -10 buiten. Dan is dat grote open plein met een windje toch echt geen fijne wandeling kan ik je vertellen. Ik was in de veronderstelling dat je daar bij/op de Mediamarkt je auto neerzette, maar het is dus echt onder het stadion. Grote open tochthut is dat, meer kan ik er niet van maken.

Ook had het P+R loket de hele week een lekkage of zoiets en moest je dus bij de ingang van de parkeergarage je kaartje omruilen. Maar daar kun je niet je auto parkeren. Dus elke keer moest je een (niet-gestrooid en vol met sneeuwklonten besmeurt) smal trappetje op en stond je ook verder achterin de garage geparkeerd dan gebruikelijk. Wellicht dat ik dit allemaal niet zo negatief ervaren had als het gewoon 20 graden buiten was geweest, maar nu was dat gewoon echt niet tof.
dion_b schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 20:02:
Doe eens rest lezen voor je blaat :o

TS overweegt dat wel degelijk (ad-hoc) te doen :z
Omdat ik nu een abonnement heb voor zowel het parkeren als de metro is het wel iets te veel gevraagd om nu ook nog eens met de trein te reizen af en toe. Ik heb nu dus wel een stukje flexibiliteit opgegeven, maar ik heb daar nog geen enkel moment spijt van gehad. (goeie tip!)

Zoals verwacht staan daar 's ochtends als ik aankom slechts een paar auto's en kan ik helemaal vooraan parkeren. 50 Meter lopen en 2 roltrappen op en ik sta op het metroperron... erg chill. Ook de metrorit zelf is korter, want de ArenA ligt 2 haltes verderop.
Pagina: 1