Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• E.W.j. Klaassen
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-02-2023
Tot nog toe heb ik voor het backuppen van een server altijd gebruik gemaakt van een SBS en een Nas.
Op de SBS is Backup Exec geinstalleerd voor het uitvoeren van de backups.
Nu heeft mijn baas het idee om in plaats van gebruik te maken van deze "dure" :? software de SBS te laten synchroniseren met een andere (virtuele) SBS op een andere locatie.
Iemand enig idee hoe dit te realiseren is dat het ook goed werkt?

Natuurlijk kan ik een programma als synctoy of cobian gebruiken.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Of bestaat de kans dat dit problemen op gaat leveren met geopende files e.d.?

De server is een SBS 2008 de virtuele server een SBS 2011.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Een replicatie is GEEN backup. (edit: wat nou als je 10 dagen terug moet...?)

Voor de rest gaat 't misschien wel werken, maar brak is het zeker en daardoor wordt het vanzelf een duurdere oplossing dan netjes een backup op een Nas/Tape maken (Nas is ook geen backup trouwens). Gooi alles nou gewoon naar een tape en bewaar die ergens anders. Veel beter!

[ Voor 7% gewijzigd door WhizzCat op 13-01-2012 11:09 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 17:56
Om te voorkomen dat ook grotere organisaties Small Business Server gaan gebruiken (voor hen zijn de gewone serveroplossingen van Microsoft bedoeld), is het product op een paar manieren beperkt in zijn functionaliteit. De belangrijkste beperkingen:

1 Alle componenten van Small Business Server moeten op één machine geïnstalleerd zijn.
2 Het aantal clientlicenties kan de 75 niet overschrijden.
3 Microsoft Small Business Server moet als root domaincontroller fungeren.
4 Een andere Small Business Server binnen het domein is niet toegestaan.
5 Andere domaincontrollers moeten voorzien zijn van een andere versie Windows dan Small Business Server (bv. Windows Server 2003 standard).

Dus jouw baas kan zijn oplossing wel op zijn buik schrijven ;)

Carpe Diem