Toon posts:

Linksys E4200 DNS probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers.net,

Ik heb sinds de maand december met onze router een vaak voorkomend probleem, dat de router een DNS probleem afgeeft. Het rare is wel dat de router signaal af blijft geven(draadloos uitstekend signaal en bedraad idem dito)maar internettoegang weigert.
Dit probleem kwam aan het licht nadat ik de 1.03 update had gedaan van de Linksys E4200. Met de vorige firmware was niets mis mee.

Het komt elke week 2 keer voor en we moeten zodoende het modem en de router herstarten. Het is niet het ergste wat er is, maar wanneer je een mail aan het schrijven bent en je klikt op verzenden en de browser reageert niet(Gmail)is dat redelijk frustrerend.

Weet iemand hier raad mee?

Alvast bedankt,

Maxie1992

Verwijderd

Ditzelfde had ik dus ook met de WRT54G, geen oplossing gevonden, ding de prullenbak in gedaan (was de enige rev. met een atheros chipset, en dus geen dd wrt voor hem) en vervangen voor een TP-Link wireless Router, en nu geen problemen meer.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:40:
Ditzelfde had ik dus ook met de WRT54G, geen oplossing gevonden, ding de prullenbak in gedaan (was de enige rev. met een atheros chipset, en dus geen dd wrt voor hem) en vervangen voor een TP-Link wireless Router, en nu geen problemen meer.
Ja dat kan, maar ik ga niet een router van €150,- wegdoen. Als je begrijpt wat ik bedoel.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24

RammY

Dát!

En als je de firmware downgrade?

Deze advertentieplaats is te huur!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:43

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

De officiele firmware 1.01 is de beste versie van Linksys/Cisco zelf. Zelf draai ik Tomato op mijn router omdat die veel beter draait en ook nog eens lichter is. (RT voor 2.4ghz wifi only en RT-n voor zowel 2.4Ghz als de 5Ghz band).
Zie hier voor meer info.

Systeem specs

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sorry voor de late reactie.

Ik las ook op de forums van Linksys dat 1.01 de meest stabiele versie is. Is Tomato veel beter of is dit relatief weinig ten opzichte van 1.01.

Ik ga sowieso de 1.01 firmware erop zetten, er stond ook bij de firmware upgrades dat ze veel testonderdelen bevatten voor een nieuwe aankomende 1.04 update.

Erg bedankt alvast.

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:43

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Tomato (ik gebruik de build van toastman) is echt veel beter. Het enige wat "meestal" iets minder goed werkt is het wifi bereik met de standaard instellingen. Die moet je wel fine-tunen. Ook is de webgui wat minder "thuisgebruiker" vriendelijk, alhoewel het ik het zelf goed te doen vind.

Systeem specs

Pagina: 1