Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

artikel "Microsoft wil patent op ..." - ongelukkige titel?

Pagina: 1
Acties:

• mr_greenguy
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 16:06
Is de titel van dit artikel niet erg ongelukkig gekozen?
Afgaande van de titel lijkt het alsof microsoft een techniek van apple gebruikt en wilt patenteren maar de inhoud van het artikel zegt net dat microsoft zijn eigen techniek wilt patenteren die apple later ook heeft opgenomen.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-11 16:55

arnoudwokke

Redacteur
Ik snap je punt. Weet je een alternatief dat dat beter uidrukt? Ik heb er een tijd op zitten puzzelen, maar alle opties die ik bedacht waren te lang of niet mooi :S

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-11 15:23

nXXt

Carpe omnia

Microsoft wil patent op fotograferen vanuit lockscreen

Microsoft wil patent op fotograferen zonder unlocken

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
Microsoft wil patent op foto's maken met een gelocked toestel?

Sowieso zou Apple vermeden moeten worden in de titel, meer dan een voetnoot dat Apple deze feature inmiddels ook in iOS heeft zitten lijkt me al meer dan genoeg voor dit artikel. Apple heeft er gewoon niets mee te maken en zover ik weet is de feature niet bekender in iOS dan in WP7 (ik wist niet van de feature in beide toestellen en de beschrijving in de titel helpt niet).

Ook de volgende paragraaf moet weg:
Microsoft wil het patent vermoedelijk gebruiken om Apple ertoe te dwingen licentiekosten af te dragen voor het idee. Het is onduidelijk of dat lukt; de US Patent Office heeft nog niet beslist over de donderdag gepubliceerde patentaanvraag.
Het patent is immers al aangevraagd in 2010 toen Apple (volgens mij) deze feature nog niet had, dus het is onzin om te stellen dat dit patent er komt om Apple te pesten. Natuurlijk is het patent er wel om geld te verdienen.

[ Voor 37% gewijzigd door roy-t op 13-01-2012 10:46 ]

~ Mijn prog blog!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Microsoft wil patent op GSM foto's maken ?

Ik heb ook geen idee eigenlijk :P

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• mr_greenguy
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 16:06
"Patentaanvraag above-lock camera acces microsoft" ?
"Patent op foto's zonder unlock" ?

[ Voor 25% gewijzigd door mr_greenguy op 13-01-2012 10:56 ]

Verwijderd

arnoudwokke schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:41:
Ik snap je punt. Weet je een alternatief dat dat beter uidrukt? Ik heb er een tijd op zitten puzzelen, maar alle opties die ik bedacht waren te lang of niet mooi :S
iOS 5 foto feature al in patent van Microsoft
Foto unlock iOS 5 al in patent van Microsoft

iOS 5 foto feature al gepatenteerd door Microsoft
iOS 5 foto feature gekopieerd van Windows Phone
iOS 5 kaapt gepatenteerde WP7 foto feature

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2012 11:01 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:56:
[...]

iOS 5 foto feature al in patent van Microsoft

iOS 5 foto feature al gepatenteerd door Microsoft
iOS 5 foto feature gekopieerd van Windows Phone
iOS 5 kaapt gepatenteerde WP7 foto feature
In de comments lees ik dat bijvoorbeeld HTC deze functie ook toepast in Android telefoons. Dus hoe leuk deze titels ook klinken voor mensen die wat minder plezierige gedachten krijgen als ze aan Apple denken slaan ze nergens op.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
En het is gefixed, nu nog de redacteur vlegelen die zomaar een 'iDing' in de titel had gestopt :)

~ Mijn prog blog!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:36

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het enige verschil is dat in iOS gemaakte foto's wel gewist kunnen worden.
Dit klopt trouwens ook niet, bij WP kan je na een foto maken gewoon de vorige foto ophalen en verwijderen. Je krijgt gewoon hetzelfde menu als bij normale foto's (delen etc).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-11 16:55

arnoudwokke

Redacteur
En het is gefixed, nu nog de redacteur vlegelen die zomaar een 'iDing' in de titel had gestopt
Haha done.
Dit klopt trouwens ook niet, bij WP kan je na een foto maken gewoon de vorige foto ophalen en verwijderen. Je krijgt gewoon hetzelfde menu als bij normale foto's (delen etc).
Hier niet. Ik krijg alleen gemaakte foto's te zien met linksonder een slotje als ik door wil scrollen. De puntjes zijn niet zichtbaar. Misschien heb je geen code op je telefoon staan? [EDIT: inderdaad, alleen met code kun je foto's niet verwijderen of delen en andere foto's zien. Logisch ook trouwens :))

[ Voor 10% gewijzigd door arnoudwokke op 13-01-2012 11:34 ]

Verwijderd

fsfikke schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:01:
[...]

In de comments lees ik dat bijvoorbeeld HTC deze functie ook toepast in Android telefoons. Dus hoe leuk deze titels ook klinken voor mensen die wat minder plezierige gedachten krijgen als ze aan Apple denken slaan ze nergens op.
Ik begrijp van een HTC gebruikende collega dat de telefoon toch nog geunlocked moeten worden. Vermoedelijk hebben veel Android gebruikers gewoon geen actief lock en denken ze daarom dus dat dit hetzelfde is als op hun HTC.
Pagina: 1