Trage internet verbinding.

Pagina: 1
Acties:

• Extace666
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-11-2025
Hallo tweakers,

Gister heb ik een 30meter Cat6 FTP kabel vanaf mijn router naar mijn PC getrokken, omdat mijn wireless connectie helaas erg onstabiel was en vaak uitviel en ik hierdoor niet kon gamen. Nu is mijn internet via kabel wel 100% stabiel maar vreemd genoeg is de snelheid van het internet gehalveerd.

Wat kan hier de reden van zijn? Ik gebruik de netwerk poort van mijn moederbord zou het kunnen dat deze niet sneller kan? Ook viel me op dat het lampje van de poort van mijn router waar ik de FTP kabel instak niet constant brand maar als heel gek blijft knipperen. Mijn router is een KPN Xperia Box. Of kan het liggen aan de kabel die ik gebruik?

Hopelijk kan iemand me hier bij helpen, mocht je meer informatie willen of heb je verdere vragen stuur dan een PM of post hieronder een bericht.

m.v.g. Teun Relou

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24

RammY

Dát!

Heb je de kabel zelf in elkaar gezet?
Ik vermoed ergens een kortsluiting in je connector.

Als je de kabel uit de pc haalt, brand dan dat lampje nogsteeds op de router?
Zo ja, even de connector goed nakijken (beide kanten natuurlijk) en desnoods opnieuw er aan knijpen.

Tevens kan het zijn, maar dan is het nog steeds een probleem in je kabel gok ik, dat je netwerkkaart op 10mbit half duplex staat.
Dit is te forceren naar 100mbit full duplex in je eigenschappen van je netwerkkaart.

Deze advertentieplaats is te huur!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:08

lier

MikroTik nerd

Heb je je aan de standaard gehouden qua volgorde van aders?
Kan je eens testen met een fabriekskabel (of het lampje hetzelfde gedrag vertoont)?
Welke snelheid geeft je pc aan?
Welke snelheid verwacht je?
Zijn er andere pc's die sneller internet hebben?
Op welke waarde is je modem ingetraind?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• t-force
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-01 00:16
Lijkt inderdaad op een kabelfout. De meest netwerkpoorten gaan dan in 10Mbit half duplex staan. En dat is zeer traag.

Voor 1Gbit netwerken moet de kabel precies goed zijn gemaakt. En zeker met goed gereedschap zijn aangeknepen. Voor 1Gbit moeten alle 8 de aders correct werken.

• Extace666
RammY schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:10:
Heb je de kabel zelf in elkaar gezet?
Ik vermoed ergens een kortsluiting in je connector.

Als je de kabel uit de pc haalt, brand dan dat lampje nogsteeds op de router?
Zo ja, even de connector goed nakijken (beide kanten natuurlijk) en desnoods opnieuw er aan knijpen.

Tevens kan het zijn, maar dan is het nog steeds een probleem in je kabel gok ik, dat je netwerkkaart op 10mbit half duplex staat.
Dit is te forceren naar 100mbit full duplex in je eigenschappen van je netwerkkaart.
De kabel heb ik besteld via een webshop met connectors eraan en dus niet zelf gemaakt.
Als ik de kabel uit m'n PC haal dan brand het lampje op de router niet meer, op de PC natuurlijk ook niet.

Wat betreft de netwerkkaart vind ik niks over die snelheden/duplex.
lier schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:14:
Heb je je aan de standaard gehouden qua volgorde van aders?
Kan je eens testen met een fabriekskabel (of het lampje hetzelfde gedrag vertoont)?
Welke snelheid geeft je pc aan?
Welke snelheid verwacht je?
Zijn er andere pc's die sneller internet hebben?
Op welke waarde is je modem ingetraind?
Geen idee wat die aders zijn maar ik gok de kleuren draadjes van de kabel etc? Heb hem niet zelf gemaakt dus ik verwacht gewoon dat hij goed is.
Mijn PC geeft een snelheid aan van 380-390 KB/s via torrents/steam, op speedtest.nl haal ik 470KByte/Sec
Ik verwacht een snelheid van rond de 750-900 KB/s.
Laptop draadlos en bedraad heeft sneller internet.
Heb geen idee wat een modem intrainen is.
t-force schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:17:
Lijkt inderdaad op een kabelfout. De meest netwerkpoorten gaan dan in 10Mbit half duplex staan. En dat is zeer traag.

Voor 1Gbit netwerken moet de kabel precies goed zijn gemaakt. En zeker met goed gereedschap zijn aangeknepen. Voor 1Gbit moeten alle 8 de aders correct werken.
volgens mij heb ik hier bij lange na niet 1Gbit:P Ik heb de kabel gekocht omdat hij erg goedkoop was voor 30meter en op verschillende sites gelezen dat FTP beter was dan UTP ook was het verschil tussen Cat5/6 in prijs minimaal dus toen maar gekozen voor de snelste. Kan het zijn dat het daarom niet werkt?

Edit: Net nogmaals gekeken op laptop met wifi en draad en nu is daar de internet verbinding ook traag op... Ik gok dus dat het door KPN komt en niet zo zeer door de kabel:S, ga denk een belletje plegen en zal daarna hier nog een bericht posten over de conclusie/afloop.

[ Voor 51% gewijzigd door Extace666 op 13-01-2012 10:38 ]

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24

RammY

Dát!

Je kunt natuurlijk ook even in het modem inloggen om te kijken wat je lijnsnelheid is.
Dat word dus ook bedoeld met intrainen...

Als deze dus heel laag is, dan word je snelheid kwa download dus ook niet hoger dan dat...

Deze advertentieplaats is te huur!

• Extace666
RammY schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:54:
Je kunt natuurlijk ook even in het modem inloggen om te kijken wat je lijnsnelheid is.
Dat word dus ook bedoeld met intrainen...

Als deze dus heel laag is, dan word je snelheid kwa download dus ook niet hoger dan dat...
Heb mezelf net ingelogd op de router en onder het kopje Status vond ik de volgende informatie:
ADSL: CONNECTED
Mode: G.992.1 (G.DMT)
Download: 3744 Kbps.
Upload: 512 Kbps.

Denk je dat ik nu aan mijn limiet zit? Het lijkt me nogal raar omdat ik nog geen 2-3weken geleden ooit downloaden met 700-900 KB/s (Ja dat is nog steeds heel traag) maar ik woon nogal achteraf en heb al tijden problemen met het internet.

• Xudonax
  • Laatst online: 19-02 17:00
Met die modem snelheden zit je echt op het maximum van de verbinding. Het lijkt me dus een goed idee om even de aansluiting van het modem na te lopen (zit deze met een kabel van max. 1 meter aangesloten op het hoofdaansluitpunt) en dan KPN te bellen als de snelheid niet beter wordt.

• Extace666
Xudonax schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:28:
Met die modem snelheden zit je echt op het maximum van de verbinding. Het lijkt me dus een goed idee om even de aansluiting van het modem na te lopen (zit deze met een kabel van max. 1 meter aangesloten op het hoofdaansluitpunt) en dan KPN te bellen als de snelheid niet beter wordt.
De router zit in de meter kast met een kabel van nog geen 50CM aangesloten dus daar kan het niet aanliggen, denk dat ik de KPN maar eens ga bellen alhoewel ik dit al 100x heb gedaan en ze me nooit echt kunnen helpen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als het modem nu intraint op 3744Kbps (ongeveer 450KB/s) en "voorheen" heb je tot ongeveer 900KB/s gehaald, denk ik dat een lijnmeting mogelijk het beste is wat KPN kan doen voor je. Geen idee of je al hebt gekeken hoe ver je van de wijkkast zit maar helaas is ADSL nogal onstabiel als je over langere afstanden moet verbinden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Een andere modem even testen?

• Extace666
Het probleem zit in de kabel van de wijkkast tot aan ons huis, maar KPN wil er geen monteur voor sturen omdat ze voldoen aan de snelheid die in het contract staat... Mooi klote dus...
Pagina: 1