Toon posts:

Alleen 2 USB poorten doen het

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik weet niet of dit mag en ik weet ook niet of ik in de juiste topic zit, maar heb een probleem met mijn usb poorten.. Als ik 2 usb apparaten in mijn usb poorten heb en ik wil er een 3e bij doen ---> dan werkt 1 van mijn apparaten niet meer.. Weet een van jullie of dit een software probleem is of een hardware probleem??

Mijn moederbord: Asus P8Z68-V PRO/GEN3

Heb alle drivers goed geïnstalleerd en ook nog bij windows 7 gekeken voor nieuwe updates (die heb ik ook allemaal gedaan).. Hopelijk kan iemand mij helpen.. Alvast bedankt..

Met vriendelijke groet,

nC

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01 13:50

Liveshort

Certified Crazy Person

Steek je edeze apparaten dan in een hub of gaat het ook op voor de usb-poorten aan de achterkant van je moederbord? Verder is dit een probleem wat me niet zo bekend voorkomt. Geldt het voor iedere willekeurige combinatie van 2 USB-poorten?

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-02 22:18
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 00:32:
Hallo allemaal,

Ik weet niet of dit mag en ik weet ook niet of ik in de juiste topic zit
Je hebt net een topic aangemaakt, je zit ook nog eens in het juiste subforum

Welke apparaten probeer je allemaal tegelijk aan te sluiten? Welke voeding heb je in je systeem zitten? En vooral... krijg je van Windows de melding dat er onvoldoende stroom is voor al die apparaten?

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 12:54
In de bios is soms een instelling die aangeeft hoeveel usb poorten je hebt. Zet die op maximaal ipv het precieze aantal poorten. Hier hadden we namelijk de situatie dat we 6 poorten hebben (2 on board, 4 via pin headers) en dat ze alleen alle 6 werken als we in de bios zeggen dat we 10 poorten willen gebruiken.

“An elephant is a mouse with an operating system”

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Bedankt dat jullie zo snel wilden reageren..
@ Liveshort: Het gaat om iedere willekeurige combinatie van usb-poorten.. En ik gebruik geen hub..

@ ShitHappens: Ik heb een Corsair TX850 v2 voeding.. Umm ik heb mijn muis aangesloten, mijn keyboard, mijn externe geluidskaart en wil graag ook een externe hdd kunnen aansluiten..

@ Elephtera: Ik heb gekeken in de bios, maar kon alleen in de "advanced" topic zien, 3 onderwerpen waar ik kon kiezen uit enable of disable.. Heb niet kunnen vinden waar ik mijn aantal poorten aan kan geven.. Helaas..

Hopelijk is mijn probleem snel opgelost.. En dan laat ik het wel weten aan jullie.. Als jullie nog ideeën hebben dan hoor ik het graag.. Bedankt..

Groeten, nC

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Is je externe hd met voeding? Vaak kunnen externe hd's zonder voeding weigeren omdat er toch te weinig stroom door de usb poort geleverd wordt.

Zet een usb hub met voeding er tussen, misschien lost dit je probleem op.

• Lunacy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:08
Misschien ligt het aan één van je USB apparaten? Maakt het uit welke apparaten je aansluit?
Je kan de BIOS van je mobo voor de zekerheid misschien ook al even flashen naar de laatste versie

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost.. Vraag het me niet hoe, maar nu kan ik opeens wel meerdere usb poorten gebruiken.. Mijn externe geluidskaart heb ik nog niet aan de praat gekregen, maar kan nu wel mijn muis, toetsenbord en externe hdd gebruiken tegelijk.. Bedankt voor jullie reacties!!!

Gr. nC

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10-2025
hopelijk is dit een one-time happening want ik heb gistermiddag zo'n ding nog gekocht :F
Pagina: 1