F-16A HUD Flight Simulator X

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ben sinds kort in het bezit van de Fighting Falcon Add-On van Flight simulator X, ik moet over een paar maanden naar de keuring van de Luchtmacht, dus dit leek me een leuke oefening voor de keuringen.

Maar ik heb een probleem met de HUD, deze aanzetten gaat verder prima, maar dan is de tekst in het schermpje onleesbaar. De tekst is erg licht groen of licht roze en valt helemaal weg tegen de achtergrond. Weet iemand of dit misschien een fout in de instellingen is?

Daarnaast willen mijn MFD (?) computers ook niet opstarten, ik heb op internet weg gevonden met welk knopje deze aan gaan, maar ik krijg geen beeld. Weet niet helemaal of ik MFD goed heb, maar ik bedoel in ieder geval de 2 grote schermen links en rechts van de middenconsole. Weet iemand ook hier een oplossing voor?

Alvast bedankt!! Ik ga nu eerst slapen, dus zal pas morgenochtend op reacties reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:17

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 23:05:
Goedenavond,

Ben sinds kort in het bezit van de Fighting Falcon Add-On van Flight simulator X, ik moet over een paar maanden naar de keuring van de Luchtmacht, dus dit leek me een leuke oefening voor de keuringen.

Maar ik heb een probleem met de HUD, deze aanzetten gaat verder prima, maar dan is de tekst in het schermpje onleesbaar. De tekst is erg licht groen of licht roze en valt helemaal weg tegen de achtergrond. Weet iemand of dit misschien een fout in de instellingen is?

Daarnaast willen mijn MFD (?) computers ook niet opstarten, ik heb op internet weg gevonden met welk knopje deze aan gaan, maar ik krijg geen beeld. Weet niet helemaal of ik MFD goed heb, maar ik bedoel in ieder geval de 2 grote schermen links en rechts van de middenconsole. Weet iemand ook hier een oplossing voor?

Alvast bedankt!! Ik ga nu eerst slapen, dus zal pas morgenochtend op reacties reageren.
Daar is de keuring in een frasca xxxx toch?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plantenbak123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-06 13:34
Nee, Alsim meen ik. Ik heb hem vorige week gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

plantenbak123 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 23:20:
Nee, Alsim meen ik. Ik heb hem vorige week gehad.
Ik zou een GA vliegtuigje kiezen, de Katana 4x. Kom anders even in het fs topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plantenbak123
Ik heb hem vorige week gehad. 1 tip: ZORG DAT JE DAT BOEKJE UIT JE KOP KENT! Ze rekenen je er heel erg op af als je hem maar zo-zo doet. Denk er vooral niet te licht over, het is echt taaier dan je denkt. Ik heb zelf vijf vlieguren en heb hem gefaald, had mijn dag niet. Weet het ook niet precies. Instructie is in elk geval wel duidelijk, je krijgt voor elke vlucht een instructiefilm. Gewoon rustig blijven dan is het wel te doen. Simulator thuis blijft toch altijd anders, maar in elk geval succes gewenst!

Edit: Verstandiger is inderdaad om een normaler vliegtuigje te vliegen in FSX, denk aan een cessna 172 ofzo. Het is geen F-16 simulator, een cessnatje komt veel dichter in de buurt.

[ Voor 15% gewijzigd door plantenbak123 op 12-01-2012 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 19:56
plantenbak123 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 23:26:
Ik heb hem vorige week gehad. 1 tip: ZORG DAT JE DAT BOEKJE UIT JE KOP KENT! Ze rekenen je er heel erg op af als je hem maar zo-zo doet. Denk er vooral niet te licht over, het is echt taaier dan je denkt. Ik heb zelf vijf vlieguren en heb hem gefaald, had mijn dag niet. Weet het ook niet precies. Instructie is in elk geval wel duidelijk, je krijgt voor elke vlucht een instructiefilm. Gewoon rustig blijven dan is het wel te doen. Simulator thuis blijft toch altijd anders, maar in elk geval succes gewenst!

Edit: Verstandiger is inderdaad om een normaler vliegtuigje te vliegen in FSX, denk aan een cessna 172 ofzo. Het is geen F-16 simulator, een cessnatje komt veel dichter in de buurt.
Wel een beetje off-topic, maargoed, toch wat tips voor de selectie zelf: Het is leuk dat je voor die F-16 add-on gaat, maar ik zou juist afraden om daarmee te gaan oefenen. Daar leer je jezelf misschien dingen aan die je juist NIET moet doen, of die ze niet willen zien. De beste tip is inderdaad om dat blauwe boekje te kunnen dromen(letterlijk!). Misschien niet helemaal van toepassing op PO1, maar dat is zeker heel erg belangrijk voor de GVSS en PVS.

Het is een Alsim-100, waar je op vliegt. Daarnaast kijken ze ook heel erg sterk naar je vermogen om je te verbeteren. Iedereen die daar de eerste keer inzit, gaat fout. Het is dan de vraag of je het de volgende keer beter kunt doen. Ga niet zitten kniezen omdat die ene bocht niet lukte, maar ga verder met de volgende handeling. Daar heb je totaal geen tijd voor, alleen achteraf kun je daar weer naar kijken en bedenken hoe het beter moet/moest.

Ohja, veel succes! Met de huidige selectiecriteria, heb je volgens mij meer kans om de staatsloterij te winnen 8)7

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie 'Plantenbak', je bent dus tot de tweede of derde ronde gekomen met de simulator vlucht?? Ik stuur morgen de sollicitatieformulier de deur uit en dan hoop ik in februari/maart de eerst keuring te kunnen doen.

De eerst ronde lijkt me gelijk al de lastigste! Maar bedank, ik zal eventjes die andere vliegtuigen proberen.

Edit: GameMasterBit ook super bedankt voor de tips! Leuk om hier ook nog eventjes wat meer over de keuringen te weten te komen!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2012 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Er zijn ook verschillende instanties waar je selecties mag trainen. Als je het echt wilt dan kan je daaraan geld uitgeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plantenbak123
Geen moeite, zie eerst maar dat je door de eerste heen komt. Gewoon goed oefenen dan is de eerste een eitje, pas de simulator wordt lastig. Als je door PO1 heen bent maken ze gelijk een afspraak voor het GVSS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:56

Maxow

Hidden Sound System

GamemasterByte schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 23:40:
[...]

Wel een beetje off-topic, maargoed, toch wat tips voor de selectie zelf: Het is leuk dat je voor die F-16 add-on gaat, maar ik zou juist afraden om daarmee te gaan oefenen. Daar leer je jezelf misschien dingen aan die je juist NIET moet doen, of die ze niet willen zien. De beste tip is inderdaad om dat blauwe boekje te kunnen dromen(letterlijk!). Misschien niet helemaal van toepassing op PO1, maar dat is zeker heel erg belangrijk voor de GVSS en PVS.

Het is een Alsim-100, waar je op vliegt. Daarnaast kijken ze ook heel erg sterk naar je vermogen om je te verbeteren. Iedereen die daar de eerste keer inzit, gaat fout. Het is dan de vraag of je het de volgende keer beter kunt doen. Ga niet zitten kniezen omdat die ene bocht niet lukte, maar ga verder met de volgende handeling. Daar heb je totaal geen tijd voor, alleen achteraf kun je daar weer naar kijken en bedenken hoe het beter moet/moest.

Ohja, veel succes! Met de huidige selectiecriteria, heb je volgens mij meer kans om de staatsloterij te winnen 8)7
De PVS is tegenwoordig vervangen door de selecties VFS (Visual Flight Selection) en de SOL (Selectie Opleidbaarheid Luchtvarenden). Dat houdt in 4 vluchten in een AlSim simulator welke juist gericht is op zicht naar buiten en juist minder binnen in de kist, en de SOL bestaat uit 2 vluchten in een Slingsby Firefly (T200). Op airwork staat er uitgebreide info over.

Tot zover een kleine toevoeging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:13
Been there done that...

In een zeer gevorderd stadium toch nog afgewezen. Wat net al gezegd wordt. Je wint de staatsloterij nog eerder ;)

Er is momenteel gewoon te weinig plek voor nieuwe studenten.. dus ze pakken echt de "top guns" onder ons.

Mijn advies is toch echt om niet in een simulator te gaan oefenen en al helemaal niet veel met FSX doen. Gebruik FSX desnoods om de instrumenten te leren lezen en scannen. Je gaat jezelf anders verkeerde dingen aanleren en believe me.. zij weten of je hebt geoefend in een simulator of niet en als je dat wel gedaan hebt, zullen ze strenger zijn. (1 van de jongens waar ik mee was is bij GVSS al afgevallen na vlucht 2 )

Good luck, maar mijn advies is. Ben je nog geen 26? Wacht dan even op betere tijden bij defensie :) Ik heb spijt dat ik het niet eerder had gedaan, toen er nog 100 actieve F16's waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 19:56
Maxow schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 22:27:
[...]

De PVS is tegenwoordig vervangen door de selecties VFS (Visual Flight Selection) en de SOL (Selectie Opleidbaarheid Luchtvarenden). Dat houdt in 4 vluchten in een AlSim simulator welke juist gericht is op zicht naar buiten en juist minder binnen in de kist, en de SOL bestaat uit 2 vluchten in een Slingsby Firefly (T200). Op airwork staat er uitgebreide info over.

Tot zover een kleine toevoeging :)
Ah ok, ik zat toen net in die veranderingsfase. Ik had het al druk genoeg met het netjes vliegen. Ik was niet echt bezig met hoe dat onderdeel heette :+

Dat laatste, airwork, is inderdaad wel een goede tip, daar kun je veel meer ervaringen en informatie krijgen. Ik zou je tijd eerder daar aan besteden, dan het oefenen op FSX.

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:48

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Om op de originele vraag terug te komen, kun je niet gewoon de handleiding van Falcon 4 ergens downloaden en deze gebruiken om je MFD's aan de praat te krijgen?
Ik weet dat ik toen destijds ook behoorlijk heb lopen klooien met die dingen. Kreeg altijd het scherm wat ik net niet wilde zien... ;)

Die onleesbare HUD kleuren herken ik in ieder geval wel uit Falcon 4, welke kleur je ook instelde het werd er niet leesbaarder op. Is dit in het echt dan ook zo?

Ben zelf dus geen echte vlieger, maar heb wel behoorlijk wat uurtjes Falcon gespeeld waarvan ik altijd begrepen heb dat het zeer realistisch was.

Specs

Pagina: 1