• Paul M.
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-02 14:10
Hoi,

Ik heb een achttal (oude) Hantarex beeldschermen die ooit gebruikt zijn in een videowall, en daar wil ik weer een videowall mee maken. De bedoeling is dat de wall komt te staan in de ingang van een gebouw en dat er continu een presentatie op wordt gedraaid.

De schermen zijn nu in serie aangesloten via de in/out-aansluitingen (BNC connectoren). De eerste TV is, nu nog als test, aangesloten op een oude dvd-speler middels een scart-bnc kabel. Dat werkt, alle schermen geven beeld.

Nu moet de presentatie worden afgespeeld op de schermen, maar het is niet mogelijk om dat vanaf een laptop of pc te doen.
Ik zoek dus mogelijkheden om een presentatie te kunnen afspelen op de videowall, met de voorwaarden dat:
- de presentatie op een usb-stick kan worden gezet, al dan niet in video-formaat;
- de presentatie moet continu doorgaan (loopen);
- de speler een scart-uitgang heeft (of een andere uitgang die direct naar bnc om te zetten is).

Ik weet dat er dvd-spelers zijn met een usb-ingang, maar die spelen maar een beperkt aantal videoformaten af. Dat vereist weer de tussenkomst van een softwarematige converter. Bovendien is het de vraag of het daarmee mogelijk is om de presentatie te loopen.

Is het bijvoorbeeld gemakkelijker om dit te doen met een mediaspeler? Of zijn er nog alternatieven?
Het budget is ongeveer 50-75 euro.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:15
Je hebt ook PPT to DVD conversie tools.. misschien is dat het makkelijkst ?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik neem aan dat het gaat om een (video/cvbs/component) singaal

volgens mijn heeft elke crappy ass media speler zo'n uitgang. dus zoek idd een mediaspeler met een viedo out en een repeat functie voor je media die je speelt

Iperf

• Paul M.
Ik wilde net de topicstart aanpassen.
De slideshow geeft de komende activiteiten weer dus wordt regemaltig geupdate. Omdat er dan iedere keer een nieuwe dvd gebrand moet worden, geniet dat niet de voorkeur.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wireless of wires media speler :) en presentatie video op de server oid

[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 12-01-2012 21:39 ]

Iperf

• Paul M.
Het gaat inderdaad om een video-signaal. Voor de duidelijkheid, de test dvd-speler is nu aangesloten met zo'n soort kabel

Maar bedankt voor de tip van de goedkope media speler. Een speler als deze: pricewatch: Eminent USB Media Player EM7066 heeft een 3x tulp av-uitgang. Kan ik die gewoon met een tulp-naar-bnc stekker aansluiten?
Wireless is geen optie, dat gaat het ICT-beheer niet accepteren ;)

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:28

Bozevkwa

The Falcons have landed

Of toch een (oude) laptop met een VGA to BNC converter
Via Google moet je toch zo'n kabel kunnen vinden ;)

(bijv. deze: http://www.arendbeveiligi...-rca-s-vhs-converter.aspx)

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Paul M. schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:49:
Het gaat inderdaad om een video-signaal. Voor de duidelijkheid, de test dvd-speler is nu aangesloten met zo'n soort kabel

Maar bedankt voor de tip van de goedkope media speler. Een speler als deze: pricewatch: Eminent USB Media Player EM7066 heeft een 3x tulp av-uitgang. Kan ik die gewoon met een tulp-naar-bnc stekker aansluiten?
Wireless is geen optie, dat gaat het ICT-beheer niet accepteren ;)
ho ho

composiet is geen component ;)
nee die kan die niet, je zoekt eenplayer met een "video" uitgang dat is dus vaak een gele tulpplug waar "video out"bij staat od het van ook op een scart plug staan

scart transportteert officieel 2 singalen rgb en een video singaal. nou moet ik de eerste nog tegenkomen waar geen videosingaal op de uitgang staat. maar dat kun je we terugvinden in de specs

deze zou bijv wel kunnen (kwa singalen)
pricewatch: Conceptronic Grab'n'Go Full HD Media Player

[ Voor 8% gewijzigd door Fish op 12-01-2012 21:58 ]

Iperf

• Paul M.
Oké, dus de scart-naar-bnc die ik nu gebruik is een component aansluiting?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

even voor die dudelijkheid wat sluit ej allemaal aan van die kabel. video is aleen die gele en de rest los

als ze allemaal (meer dan 1 voor beeld) nodig hebt hebben we het wss over rgb

Iperf

• Paul M.
De TV's hebben 2 bnc-aansluiting: een In en een Out. Alle TV's zijn in serie geschakeld door een bnc-kabeltje van de "Out" van de ene tv, naar de "In" van de tv ernaast.

De Scart-naar-BNC kabel die ik heb vertakt zich in, uit mijn hoofd, 6 connectors, gelabeld: Video in, Video out, 2x Audio In (l/r) en 2x Audio Out (l/r).
De scart is aangesloten op de scart van de dvd-speler (logisch), de Video Out is aangesloten op de "In" van de eerste TV. De overige 5 gebruik ik niet.

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 20:50
Ofwel je hebt dit nodig

Goedkope mediaspeler met Tulp uitgang (Composiet)

SCART Female - Female koppelstuk
http://www.allekabels.nl/...cart-Verloop-Stekker.html

SCART Male - Tulp Female adapter
http://www.allekabels.nl/...60/319/SCART-ADAPTER.html

Of de soldeerbout pakken en zelf een Female SCART - Tulp adapter maken.

[ Voor 13% gewijzigd door FunFair op 13-01-2012 11:44 ]

• Paul M.
Huh? Waarvoor heb ik die nodig?

Van die tulp-uitgang van een mediaspeler naar de "In" van een scherm (voor de duidelijkheid: dat is één bnc-aansluiting) werkt toch gewoon?

• Paul M.
Aha, ik ben er na wat zoeken achter wat het verschil tussen component en composiet is. Bij component gaat het videosignaal over 3 afzonderlijke aders, bij composiet wordt het gebundeld in één (Wikipedia: Component video)
Dat betekent dus dat ik een mediaspeler met composiet-uitgang nodig heb, want ik wil het met zo'n kabel verbinden:
Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/vm_images/1066875_1313672722.jpg

Ik heb drie spelers in de Pricewatch Vergelijker gegooid:
http://tweakers.net/price.../655/257841;258173;262244

Op basis van het aantal bestandsformaten (zowel audio als video) dat de ConcepTronics aan kan, lijkt mij dat de beste keuze. En volgens bol.com ondersteunt-ie zelfs bijna alle gangbare 2,5" en 3,5" externe hdd's.

Zit ik zo goed met mijn gedachte?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja

Iperf

• Paul M.
Oké, bedankt! Dan kan ik gaan bestellen :)
Pagina: 1