AMD Phenom II x4 B50 overklocken

Pagina: 1
Acties:

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-10-2025
Hoiii

Ik heb een vraag Wbt mijn geunlockte x2 550 phenom II

Eerst ff mijn complete specs en instellingen voor de handigheid:

CoolerMaster CM690 alle fans gevuld met 120mm coolermaster fans
CPU Phenom II X4 B50 aka geunlockte X2 550 non BE
MOBO MSI 770-G45
GPU GTX260
CPU cooler Coolermaster V8
PSU COOLER MASTER realpower m620. 620 watt dus.

Nu heb ik dus mijn cpu geunlockt en draai ik al een hele tijd de overclock van 3.56ghz maar de laatste tijd geeft dat random reboots. tijdens het streamen van games komt het vooral voor. dus met xsplit.

Mijn overclock settings zijn als volgt.

htt clock op 230= 3.56ghz
htt multi op x8= 1890 mhz
cpu multi = 15.5 kan niet hoger wel lager. Geen BE
cpu voltage = ~1.4 volt.
mem voltage is 1.5 volt zoals mijn ADATA reepjes voorschrijven.
CPU nb voltage staat iets hoger weet nu ff niet precies dit ivm met vier volle geheugenbanken en dit stabiliseert dat word op veel forums aanbevolen.
tevens zou het icm met wat extra prik op de cpu de unlock en overclock stabiliseren

verder zijn mijn geheugenbankjes ingesteld op de aanbevolen timings van ADATA. das geloof ik 9-9-9-24 1T
@1.5-1.75 volt

mijn systeem is wel stabiel als ik bijvoorbeeld 6 uur prime95 draai of een zooii LinX runs.
temps is idle rond de 30 graden en Full load komt het niet boven de 52 graden.

Ik kan niet mijn cores uitlezen maar wel de CPU temps dit ivm de unlock van de cpu zodra je unlockt scheid je temp sensor op je proccesor er mee uit tot je hem teruglockt

maargoed mischien iemand die is goed met mij hiernaar kan kijken

alvast bedankt iig

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-01 10:32

auto660

1991 240 GL Brick

Probeer je ram is eens op 1.6v te zetten, mijn kingston valueram 1333mhz geheugen werkt ook pas stabiel op 1.6v.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• kwinvdv
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-07-2025
Bij een reboot zie jij neem ik aan ook een blue-screen of niet? Zo ja, wat zegt het? Want als het bijvoorbeeld met het geheugen te maken heeft kan het zijn dat door het overclocken de snelheid van het geheugen ook mee omhoog is gegaan (heb zelf geen ervaring met OC op AM3, maar wel met OC van een PhenomII op AM2+)
Maar als die door een heleboel (20 ofzo?) LinX runs komt zou die daar dan ook op moeten crashen...
Maar heb kan ook zo zijn dat je aan het limiet van je processor ziet en je het voltage iets omhoog zou moeten doen, als het moederbord niet meer dan 1.4V kan geven zou ik zeggen dat je de CPU iets lager zou moeten klokken voor een stabiele overklok. En mocht je dan nog steeds vast lopers krijgen (bij een drastisch lagere klok dan weet je ook dat het probleem niet bij de CPU ligt)

En je moet ook zo denken. AMD heeft ook een rede waarom die processors verkopen waarbij twee cores zijn gelockt, omdat na de fabricage uit tests bleken dat er 1 of 2 cores niet voldoen aan de eisen van het product

• blamauci
kwinvdv schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:27:
Bij een reboot zie jij neem ik aan ook een blue-screen of niet? Zo ja, wat zegt het? Want als het bijvoorbeeld met het geheugen te maken heeft kan het zijn dat door het overclocken de snelheid van het geheugen ook mee omhoog is gegaan (heb zelf geen ervaring met OC op AM3, maar wel met OC van een PhenomII op AM2+)
Maar als die door een heleboel (20 ofzo?) LinX runs komt zou die daar dan ook op moeten crashen...
Maar heb kan ook zo zijn dat je aan het limiet van je processor ziet en je het voltage iets omhoog zou moeten doen, als het moederbord niet meer dan 1.4V kan geven zou ik zeggen dat je de CPU iets lager zou moeten klokken voor een stabiele overklok. En mocht je dan nog steeds vast lopers krijgen (bij een drastisch lagere klok dan weet je ook dat het probleem niet bij de CPU ligt)

En je moet ook zo denken. AMD heeft ook een rede waarom die processors verkopen waarbij twee cores zijn gelockt, omdat na de fabricage uit tests bleken dat er 1 of 2 cores niet voldoen aan de eisen van het product
Oh sorry vergeten te vertellen dat ik de memory divider heb gedropt naar 1:2:2 wat neerkomt op 1222mhz en dat is wat gestegen bij de overclock.

en ram staat op voorgeschreven volts. en timings.

bluescreen zie ik niet. wel krijg ik tijdens het rebooten de melding a hypertransport sync flood error occured

• noudm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Volgens dit draadje kan dat liggen aan je bios versie. Er staan ook deze volgende tips in:
http://www.overclock.net/...ransport-sync-flood-error

So here are some things that migth solve your problem.

1. Probably need just a little more CPU NB voltage
Possibly even a little more NB or HT voltage

2.Try stock settings on your cpu

3. Try the fail safe defaults

4. migth be a permanent hardware failure

Suc6 en meld even wat je gedaan hebt met het resultaat... :Y

Noud

• blamauci
ok zo nou op stock settings is alles exact hetzelfde deze error komt ook op stock settings ik heb hem een tijd geleden zelfs is voorbij zien komen op dualcore mode en ook op tricore mode...

zoals ik in de startpost ook al aangaf heb ik de NCU/nb voltage en HT voltage al wat verhoogd.
fail safe details ga ik niet doen want dan moet ik weer opnieuw overklokken.

ik denk niet dat het een hardware failure is maar een soort van failsafe voor iets. nou is het helaas zo dat er op internet veel te vinden is over deze melding maar helaas weinig tot geen oplossingen. verder was het draadje waar je me naartoe linkte gericht aan mensen met een ASUS moederbord. ik heb een MSI.

ik zal is wa rommelen in de bios:P
vind ik leuk hahaha

• Imprezzion
  • Laatst online: 17-01 14:14

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Waarom staat je HT link onder stock speeds.

Draai dit eerst eens boven de 2000Mhz.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

• blamauci
Imprezzion schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 22:56:
Waarom staat je HT link onder stock speeds.

Draai dit eerst eens boven de 2000Mhz.
ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat je dat moest onderclocken omdat het mee naar boven klokt,

ik zal hem is 1x omhoog gooien

• blamauci
probleem blijft bestaan met de htt speed op 2000

Pagina: 1