Hoiii
Ik heb een vraag Wbt mijn geunlockte x2 550 phenom II
Eerst ff mijn complete specs en instellingen voor de handigheid:
CoolerMaster CM690 alle fans gevuld met 120mm coolermaster fans
CPU Phenom II X4 B50 aka geunlockte X2 550 non BE
MOBO MSI 770-G45
GPU GTX260
CPU cooler Coolermaster V8
PSU COOLER MASTER realpower m620. 620 watt dus.
Nu heb ik dus mijn cpu geunlockt en draai ik al een hele tijd de overclock van 3.56ghz maar de laatste tijd geeft dat random reboots. tijdens het streamen van games komt het vooral voor. dus met xsplit.
Mijn overclock settings zijn als volgt.
htt clock op 230= 3.56ghz
htt multi op x8= 1890 mhz
cpu multi = 15.5 kan niet hoger wel lager. Geen BE
cpu voltage = ~1.4 volt.
mem voltage is 1.5 volt zoals mijn ADATA reepjes voorschrijven.
CPU nb voltage staat iets hoger weet nu ff niet precies dit ivm met vier volle geheugenbanken en dit stabiliseert dat word op veel forums aanbevolen.
tevens zou het icm met wat extra prik op de cpu de unlock en overclock stabiliseren
verder zijn mijn geheugenbankjes ingesteld op de aanbevolen timings van ADATA. das geloof ik 9-9-9-24 1T
@1.5-1.75 volt
mijn systeem is wel stabiel als ik bijvoorbeeld 6 uur prime95 draai of een zooii LinX runs.
temps is idle rond de 30 graden en Full load komt het niet boven de 52 graden.
Ik kan niet mijn cores uitlezen maar wel de CPU temps dit ivm de unlock van de cpu zodra je unlockt scheid je temp sensor op je proccesor er mee uit tot je hem teruglockt
maargoed mischien iemand die is goed met mij hiernaar kan kijken
alvast bedankt iig
Ik heb een vraag Wbt mijn geunlockte x2 550 phenom II
Eerst ff mijn complete specs en instellingen voor de handigheid:
CoolerMaster CM690 alle fans gevuld met 120mm coolermaster fans
CPU Phenom II X4 B50 aka geunlockte X2 550 non BE
MOBO MSI 770-G45
GPU GTX260
CPU cooler Coolermaster V8
PSU COOLER MASTER realpower m620. 620 watt dus.
Nu heb ik dus mijn cpu geunlockt en draai ik al een hele tijd de overclock van 3.56ghz maar de laatste tijd geeft dat random reboots. tijdens het streamen van games komt het vooral voor. dus met xsplit.
Mijn overclock settings zijn als volgt.
htt clock op 230= 3.56ghz
htt multi op x8= 1890 mhz
cpu multi = 15.5 kan niet hoger wel lager. Geen BE
cpu voltage = ~1.4 volt.
mem voltage is 1.5 volt zoals mijn ADATA reepjes voorschrijven.
CPU nb voltage staat iets hoger weet nu ff niet precies dit ivm met vier volle geheugenbanken en dit stabiliseert dat word op veel forums aanbevolen.
tevens zou het icm met wat extra prik op de cpu de unlock en overclock stabiliseren
verder zijn mijn geheugenbankjes ingesteld op de aanbevolen timings van ADATA. das geloof ik 9-9-9-24 1T
@1.5-1.75 volt
mijn systeem is wel stabiel als ik bijvoorbeeld 6 uur prime95 draai of een zooii LinX runs.
temps is idle rond de 30 graden en Full load komt het niet boven de 52 graden.
Ik kan niet mijn cores uitlezen maar wel de CPU temps dit ivm de unlock van de cpu zodra je unlockt scheid je temp sensor op je proccesor er mee uit tot je hem teruglockt
maargoed mischien iemand die is goed met mij hiernaar kan kijken
alvast bedankt iig
http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309