Toon posts:

beste 1000 euro tv

Pagina: 1
Acties:
  • 1.153 views

Verwijderd

Topicstarter
G'avond, onze lg plasma heeft het na een jaar begeven...dus we hebben het complete bedrag (900 uit de btw actie van mediamarkt terug gekregen)

Dus nu zijn we in de race voor een opvolger..we zijn voornamelijk tv kijkers en 1x in de week een filmpje..

Ik twijfel erg tussen de
LG opvolger 50pz950 (hoewel de vorige dus in 10 mnd kapot ging)
Sony Led 46nx720 (iets kleiner, maar goed in de test, maar niet super)
Panasonic 50gt30 (plasma...)

of heeft iemand nog een ander toppertje?

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:48

MazeWing

The plot thickens...

GT30 of de Samsung D6900 zijn beide een stuk beter dan de LG die je had. De D6900 is verkrijgbaar voor € 949
pricewatch: Samsung PS51D6900

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Verwijderd

Topicstarter
thanks...ik zat net ook naar de samsungs te kijken...qua uiterlijk vind ik ze wat minder...
te plastic en met een lijst erom heen...maar de specs zien er wel erg goed uit 400mhz to 200mhz enzo...

gt30, is wel mooier qua uiterlijk en beeld...
maar is eigenlijk weer plasma..ik heb nu 2 plasma's gehad in 4 jaar...en ben een beetje bang voor de duurzaamheid ervan..

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

De D6900 is net zo goed plasma. Ik zou ook voor de GT30 of D6900 gaan.

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-02 09:56
Ik zou ook voor de GT30 gaan.

Mijn vooroordeel is altijd LG = huilen met de pet op.
Als je tv naar een jaar sneuvelt, dan blijkt goedkoop inderdaad duurkoop.

De pioneer hier draait al een jaar of 5 en de samsung plasma op de slaapkamer nu ruim 2 jaar. Zonder een enkel probleem. Denk dat je gewoon pech hebt gehad.

Als je waarde hecht aan de beeldkwaliteit zou ik de GT30 kiezen, waarom zeg je eigenlijk zelf al :+
Pana heeft de oude pioneer technieken, en mijn 5 jaar oude scherm is vaak nog steeds superieur aan wat ik overal om mij heen zie staan.

[ Voor 13% gewijzigd door thefox154 op 12-01-2012 23:04 ]

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:39

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als je TV na een jaar sneuvelt en je 100% terug krijgt heb je vrijwel gratis gekeken, dus dat is dan een geluk bij een ongeluk.

Normaal gesproken is de levensduur van de verschillende technieken ongeveer gelijk (en veel langer dan je een toestel ooit zult gebruiken). Wat sneuvelt zijn dingen als normaal de elektronica en voeding. LG was de laatste jaren toch het merk dat het meest terug kwam denk ik (met de goedkope plasma modellen), maar wordt ook duidelijk steeds beter. Ondertussen komt er eigenlijk maar heel weinig terug en heb je dus vooral gewoon pech gehad.

Ook een stem voor de GT30 trouwens, je zult niet voor niets vorige keren voor plasma gekozen hebben en de voordelen ten opzichte van LCD/LED staan nog steeds.

[ Voor 12% gewijzigd door mr.paaJ op 13-01-2012 09:06 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 20:47
[b][message=37491133,noline]maar is eigenlijk weer plasma..ik heb nu 2 plasma's gehad in 4 jaar...en ben een beetje bang voor de duurzaamheid ervan..
dan heb je echt pech als je 2 plasma's in 4 jaar verbruikt.

ik zit alweer 10 jaar op mijn 40 inch plasma van fujitsu/siemens te kijken en wil nu wel weer eens wat nieuws. puur omdat ik overwil stappen naar HD.
maar de beeldkwaliteit is op mijn fujitsu/siemens nog netzo als 10 jaar terug

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:02
murky123 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:26:
[...]

dan heb je echt pech als je 2 plasma's in 4 jaar verbruikt.

ik zit alweer 10 jaar op mijn 40 inch plasma van fujitsu/siemens te kijken en wil nu wel weer eens wat nieuws. puur omdat ik overwil stappen naar HD.
maar de beeldkwaliteit is op mijn fujitsu/siemens nog netzo als 10 jaar terug
Dat is onmogelijk, tenzij je bizar weinig kijkt.

Van welk merk was je andere tv dan? Want dat je LG na een jaar kapot is, ligt er meer aan dat het een LG is dan dat het een Plasmatelevisie is.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tja, dit is natuurlijk schieten met een blinddoek voor je ogen... Maar gezien het feit dat je TV waarschijnlijk wordt gebruikt als "primaire" TV dus in de huiskamer van het huishouden, moet je relatief snel een nieuwe neerzetten.

GT30 lijkt me meer dan voldoende maar is natuurlijk alweer achterhaald. De CES is bezig (FP gelezen) en ik vermoed dat bepaalde merken en modellen de komende tijd redelijk zullen zakken op basis van alle aankondigingen. En persoonlijk, maar je hebt zelf geen nieuw budget genoemd, zou ik een VT30 neerzetten als ik "nu" een TV moet kopen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• 418O2
En wil je per sé 3d? Want dan kan je ook gewoon voor een G30 gaan. Zou daar wel even mee wachten tot na de CES zoals MAX3400 hierboven ook zegt.

Verwijderd

Topicstarter
thanks allemaal...

vorige tv was 1000, iets er overheen kan wel...en ik kijk ook wel met een scheef oog naar de vt30...maar 1500 is net wat te veel...als hij in de buurt komt van de 1250 ga ik ervoor..maar of dat komt.

Dus eigenlijk is plasma nog steeds king..

ik dacht dat LED al aardig was bijgekomen, ik was erg gecharmeerd van het uiterlijk van de sonys met hun monolithic ontwerp..maar de vt30 heeft iets gelijkwaardigs..

Samsungs moeten erg goed zijn, als ik het zo lees, maar vind die niet mooi..

ps. andere plasma was hitachi..

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-02 07:00
Ik hoor hier veel negatieve berichten over LG maar ik heb echter alleen maar LG gehad en de eerste tv al 6jaar geleden werkt nog steeds hoor _/-\o_

Je hebt gewoon net pech gehad. Dat kan met elke merk...

• 418O2
Wat zijn je eisen precies?

- Formaat?
- 3d?
- Vormgeving?

Als je namelijk gewoon een goede 50" tv wil, is de Panasonic 50G30 een goede opties en hou je nog geld in je zak (voor een HTS bijvoorbeeld)

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:39

mr.paaJ

generatie cmd+z

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:48:
thanks allemaal...

vorige tv was 1000, iets er overheen kan wel...en ik kijk ook wel met een scheef oog naar de vt30...maar 1500 is net wat te veel...als hij in de buurt komt van de 1250 ga ik ervoor..maar of dat komt.
Als ik me niet vergis komt die tijdens de MM BTW acties rond de 1300 uit, dus nog even geduld.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Topicstarter
hts? ik weet niet wat dat is..

ik heb een apple-omgeving...dus wil graag dat hij te bedienen is met iphone/ipad
browser en apps zijn niet nodig..ik heb een gekraakte appletv en er komt een synology

minimaal 46 maar ik had een 50"
strakke vormgeving a la sony / vt30
3d- niet noodzakelijk..maar volgens mij gaat dat samen met een snelle beeldverversing, dus dat is wel goed

maximaal 1250.-

• MAX3400

MAX3400

Meer is er niet

Maar zoals ik mijn vorige reply al liet doorschemeren; het is random schieten... Weet trouwens niet precies wat je Apple-omgeving ermee te maken heeft mar dat kan je vast zelf wel Googlen als je een type-nummer van een TV hebt gevonden.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:06
Killertjuh schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:52:
Ik hoor hier veel negatieve berichten over LG maar ik heb echter alleen maar LG gehad en de eerste tv al 6jaar geleden werkt nog steeds hoor _/-\o_

Je hebt gewoon net pech gehad. Dat kan met elke merk...
Ach ik vindt merk X voor Y wegschrijven totale onzin.
Heb ook Genoeg Panasonic's in me handen gezien waar onderdelen binnen in AAA kwaliteit waren maar het kabeltje van je Paneel B kwaliteit en wat ging er dus kapot, juist het kabeltje.
( strepen verhaal plasma's )

En natuurlijk gaan bepaalde modellen sneller kapot dan de ander, een TV van 599 gaat zeker geen 10 jaar mee meer.
Maar als je een Flagship model van LG / Samsung / Phillips of iets koopt dan gaan die zeker wel een fix aantal jaar mee.
En als je TV kapot gaat binnen een jaar of na een jaar, heb je gewoon garantie.
Standaard zit er toch 2 jaar op ?, en bij een aankoop extra garantie voor 100euro op een toestel van 1800euro is ook niks en heb je wel meer waranty.

Dus om te zeggen dat merk Y beter is als X..
Moet je echt de binnenkant is bekijken van de meeste, want dan kom je 9/10keer de zelfde onderdelen en fabrikantparts tegen.

Verwijderd

Topicstarter
ik had het slagschip van LG (pk950) en ook van hitachi...(pd7200 ofzo uit mijn hoofd..)

flagschip bedoelde ik

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2012 14:57 ]

• murky123
418O2 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:29:
[...]

Dat is onmogelijk, tenzij je bizar weinig kijkt.

Van welk merk was je andere tv dan? Want dat je LG na een jaar kapot is, ligt er meer aan dat het een LG is dan dat het een Plasmatelevisie is.
waarom zou het onmogelijk zijn om 10 jaar probleemloos met een plasma tv te kunnen doen?
de tv staat toch ongeveer 5 uur per dag aan. er word bij mij thuis gewoon tv gekeken netzo als in elk ander 4 persoons huishouden.
en de kleuren e.d. zijn nog netzo mooi als 10 jaar terug

• MAX3400

MAX3400

murky123 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 21:38:
[...]

en de kleuren e.d. zijn nog netzo mooi als 10 jaar terug
Dat durf ik te betwijfelen; heb je recent een ISF-calibratie laten doen? Zo ja, wat was de afwijking ten opzichte van de gemiddeld "nieuw uit de doos" waarde?

• murky123
tuurlijk mag je dat betwijfelen, maar ik weet wat ik zie, ik kijk er elke dag naar.. en dan ga ik je toch vertellen dat ik het beeld net zo mooi vind als 10 jaar terug

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:06
murky123 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 21:49:
tuurlijk mag je dat betwijfelen, maar ik weet wat ik zie, ik kijk er elke dag naar.. en dan ga ik je toch vertellen dat ik het beeld net zo mooi vind als 10 jaar terug
Het is "technisch" gezien onmogelijk omdat hoemeer plasma brand hoe minder vel het is en minder de kwaliteit gaat worden.
En niet elke plasma is een echt super op en top model plasma, maar het gaat om je eigen persoonlijke ervaring en als jij het goed vindt is het goed.
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:13:
ik had het slagschip van LG (pk950) en ook van hitachi...(pd7200 ofzo uit mijn hoofd..)

flagschip bedoelde ik
Dan heb je of erg pech gehad, of er zit een fout in het model.
En nogmaals je had garantie vandaar dat je de refund krijgt, niks mis mee

[ Voor 24% gewijzigd door Mektheb op 13-01-2012 22:52 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Sorry, maar dit is gewoon een "Wat moet ik kopen?"-topic en daar doen we niet aan op GoT.

Dat zou je moeten weten, aangezien je hier al een tijdje rondloopt. ;)

Je hebt een mazzeltje, doordat je toch wat info hebt meegkeregen van users. Gebruik die info als basis voor je zoektocht.

[ Voor 27% gewijzigd door Michael Knight op 14-01-2012 14:30 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.