Toon posts:

iOs 5.0.1 Backup terugzetten naar 4.2.1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleempje 8)7

iPhone 4S is voor reparatie +- een maandje weg. Hiervoor heb ik dus weer even mijn 3G in gebruik genomen, maarrrrr..... het blijkt niet mogelijk te zijn mijn backup terug te zetten vanwege oudere versie iOs.

Het is mij wel al gelukt met iPhoneBackupExtractor de 2 "contacts" files uit de backup te extracten, maar hoe krijg ik deze nu op mijn 3G?

Ik lees hier en daar over jailbreaken om het makkelijker te maken; ik heb geen intentie deze telefoon te jailbreaken. Ik wil hem gewoon origineel laten, maar met mijn contacts.

Wie o wie heeft voor mij het verlossende antwoord... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:11
Heb je ooit SHSH blobs opgeslagen? Ooit gejailbreakt met Cydia?

Als je daar nee op moet beantwoorden dan kun je het wel vergeten, want van Apple mag je niet terug naar een oudere versie helaas.

Oh de 3G draait al op 4.2.1. begrijp ik. Dan kun je bovenstaande tekst negeren ;)

[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 12-01-2012 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 20:40:

Als je daar nee op moet beantwoorden dan kun je het wel vergeten, want van Apple mag je niet terug naar een oudere versie helaas.
Ik gok dat je de vraag niet helemaal begrijpt. Ik wil dus mijn contacten, die ik in een backup op de PC heb, naar mijn (oude) iPhone 3G kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Het makkelijkste is denk ik om een backup te maken van de 3G die te openen. Dan daar de contacts file opzoeken en te vervangen met degene van de 4S. :) Vervolgens de 3G backup weer terug zetten.

Ik weet alleen niet zeker of Apple de Contactlist structuur heeft aangepast, als dat zo is werkt bovenstaande helaas niet. (apple gooit met bijna elke update de hele file-structuur wel door elkaar)

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-09 20:10
in 1 zin, het kan niet.
Apple staat op welke wijze dan ook niet toe om een nieuwere backup op een oudere iOS te zetten.
Misschien kun je nog handmatig je contactlijst terug toveren oid.(je hebt bepaalde apps die je contacten en berichten op slaan op hun server en daarna op een oudere iDevice het kan restoren)

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Een app heeft hij niets aan, hij heeft die 4S niet.

Wat voor formaat is de contact file? Als het een gangbaar formaat is kan je je contacts inladen in een gmail account. Dat account toevoegen als mail account op je iphone en dan sync contacts aanzetten. :)

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Borgoth schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:00:
Een app heeft hij niets aan, hij heeft die 4S niet.

Wat voor formaat is de contact file? Als het een gangbaar formaat is kan je je contacts inladen in een gmail account. Dat account toevoegen als mail account op je iphone en dan sync contacts aanzetten. :)
Aha, goeie tip.

De bestanden zijn in het zeer gangbare (ahum) *.sqlitedb

Ziet er dus uit als een SQL database. Hoe ga ik dat openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Solution found!

http://yogeshd.blog.com/2...ddressbook-sqlitedb-file/

Prachtige how-to :) Met een beetje inzicht makkelijk te volgen, en ik heb al mn geliefde contactjes terug in een leesbaar .csv bestand. Openen in outlook, en synchroniseren met iTunes en klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

(jarig!)
ThinkPadd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 20:40:

Oh de 3G draait al op 4.2.1. begrijp ik. Dan kun je bovenstaande tekst negeren ;)
Dat kan 'ie sowieso want een 3G heeft dat probleem niet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Werkt toch even niet zo mooi....

Wel nog een andere oplossing op het web gevonden.

Hiervoor gezocht: Betrouwbare tweaker met een Mac. Het is blijkbaar mogelijk dit databasebestand rechtstreeks je Mac Adresboek in te importeren.

Any volunteers...?
Pagina: 1